28.11.2015

Najrýchlejší Golf I na svete: stovku pokorí za 2 sekundy, ale zo 100 na 200 km/h!!

Dávať nový život starým Golfom – to je krédo tunera s menom Boba Kettler.

Už sme sa s jeho kreáciou stretli na našich stránkach približne pred dvoma mesiacmi. Bol to Golf II s brutálnymi 906 kW, teda 1 233 koňmi pod kapotou a s akceleráciou zo 100 na 200 km/h za 3 sekundy. Akoby to nestačilo, teraz sa pripomenul  s ešte staršou „šunkou“ – 16Vampir. S autom takého mena sa prezentoval už kedysi pred dvoma rokmi. No vtedy mal tento zrejme najstarší trhač asfaltu v podobe celkom mierumilovného Golfa „iba“ 745 kW, teda 1013 koní.

Auto ešte vtedy smelo ísť do bežnej premávky, no malo ďaleko od sériového stavu. Pod kapotou bol motor 1,8 TSI s veľkým a výkonným turdúchadlom Garrett. Okrem výkonu (745 kW, 1013 k)mal motor aj 891 Nm. To sa všetko prenášalo na cestu prostredníctvom prevodovky DSG a pohonu všetkých kolies 4Motion. Vtedy dokázal prejsť 16Vampir štvrť míľovú dráhu za 8,65 sekundy. Uznajte, že to je na na dvojkový Golf úctyhodný čas. Neskôr sa toto diabolské označenie dostalo na nové auto, Golf I. generácie. Hoci je starší, pôvodného nositeľa mena strčí do vrecka.

Pod kapotou má nový dvojlitrový motor s označením ABF, ktorý sa sériovo montoval do Golfu III GTI 16v. Na trhu sa objavil v roku  1993. Mal šestnásťventilovú hlavu, výkon 112 kW (152 k) a 180 Nm. Golf III s ním dosiahol stovku za 8,1 sekundy a jazdil až 225 km/h. Čas pokročil a Boba Kettler opäť „trocha“ pridal na výkone. Motor pre montáž do 16Vampiru podstúpil rad úprav. Urobili z neho malé motorové monštrum.

Bolo by jednoduchšie vymenovať, čo z motora zostalo sériového. S výkonom, ktorým teraz disponuje, sa môže merať s najlepšími z najlepších áut.  V prvom rade má ohromné ​​turbodúchadlo od firmy Extreme Turbos, ktoré zvládne tlak cez 4 bary. Tomu samozrejme musí zodpovedať aj zvyšok motora. Má preto kované piesty, pevnejšie ojnice a nový kľukový hriadeľ, ako aj kompletne celé ventilové rozvody. To všetko ľahšie a odolnejšie, ako mal sériový motor. Hlavu valcov od NG-Motosports a mapovanie riadiacej jednotky značky KMS si u Boba Motoring upravili podľa potrieb auta. Zaujímavosťou je aj výfukový systém s poriadnym priemerom. Neústi vzadu pod autom, ale na pravej strane za predným kolesom,. Ak by ste hľadali katalyzátor, či dokonca tlmič výfuku – hľadáte márne. Toto auto nie je určené na bežné cesty...

Ani zadná náprava nemá nič spoločné so sériovou v Golfe I a určite je výrazne upravená aj predná. V motorovom priestore nie je motor uložený priečne, ale pozdĺžne pred prednou nápravou. Takže toto auto má s Golfom I spoločnú asi len väčšinu skeletu, vonkajšie panely karosérie a možno niektoré časti podlahy. Ostatné časti vymenili, alebo upravili. Výsledkom je 845 kW (1 150 k) a 1 000 Nm. Pritom je druhá generácia 16Vampiru ľahšia o 160 kg – má 970 kilogramov aj s neľahkým pohonom všetkých kolies. Kabína je doslova „vypitvaná“ a okrem sedadla vodiča a ochranného rámu je v nej už len oholená palubná doska.

Auto má obuté pretekárske „slicky“ vzadu brzdiaci padák. Zrýchlenie je akoby z kategórie neskutočna. Na stovku zrýchli za 1,7 sekundy, zo 100 na 200 km/h mu to trvá 2,22 s a z 200 na 250 km/h iba 1,75 sekundy. Akceleruje teda z 0 na 200 km/h za 3,92 s a na 250 km/h za 5,67 s. Je to za kratší čas, ako sa iné autá dostanú na 100 km/h.

Viac výkonu a menej hmotnosti vidieť aj na štvrťmiľových šprintoch. Pôvodný 16Vampir to zvládol za  8,65 s a cieľová rýchlosť bola 266,8 km/h. Nový 16Vampir zajazdil pri najlepšom pokuse čas 8,29 s, cieľová rýchlosť bola 281,8 km/h. Dosiahol tak rekord spomedzi Volkswagenov s pohonom všetkých kolies. Podľa Boba má auto aj na viac, chce dosiahnuť čas okolo osem sekúnd. Výkonu má skoro toľko, ako Bugatti Veyron Super Sport, ale váži polovicu. Aby sa podaril taký rekord, na to treba kombináciu ideálnych podmienok, Aj preto je rekord starý približne rok. Najčerstvejšie video ukazuje čas síce o trochu horší, ale cieľová rýchlosť vo Finsterwalde bola dokonca trocha väčšia - 285 km/h.

Ešte výpočet „spotreby“ materiálu za rok 2014: jeden predný diferenciál, jedna spojka Haldex, jeden zadný diferenciál, jeden kardanový hriadeľ, jedna lišta vstrekovačov, jedna skriňa prevodovky, ktorú roztrhlo pri tlaku turba 4,5 baru. K výpočtom „nehôd“ patrí ešte aj jedno pretočenie motora na 11 300 otáčok. Prežil to bez poškodenia, dostal ale „za odmenu“ a pre istotu nové ventily. Auto je teda pripravené a keď sa zíde vhodná konštelácia počasia a ostatných parametrov, určite zaútočí na rekord...

 

 

Rekord sa podarilo zajazdiť v roku 2014...

 

 

 

Stretnutie dvoch generácií... Golfa:

 

A takto to dopadne, keď je výkonu už príliš veľa...

Jozef Vydra
ZDROJ: boba-motoring.de

Komentáre k článku