06.02.2014

Toto neskutočné Mitsubishi Lancer Evo VI má 900 koní. Majiteľ ho vylepšil sám!

A to vlastne ani nechcel. Evo má však dar premeniť „kancelárske myši“ na pretekárov telom i dušou.

 

Veru tak, a takýto dar má iba zopár áut. Mitshubishi Lancer Evolution je jedným z nich. Keď si ho v roku 2005 Brit Ross Walker kupoval, chcel, aby zostalo presne také aké je. Originálne, sériové, výkonné.

Lenže tak ako japonskí technici vyvíjali Lancer, tak sa vyvíjajú aj jeho vodiči. Evolúcia nepustí a po troch rokoch Ross cítil, že by si jeho krásne Evo zaslúžilo trošku vylepšiť. Avšak to nebolo všetko.

Po troch rokoch za volantom Eva IV sa toto auto stalo Rossovou absolútnou vášňou. Doslova sa doň zbláznil a v prenesenom význame možno povedať, že sa už nikdy nechcel dotknúť ničoho iného.

A tak pustil k vode svoju dovtedajšiu prácu obchodného manažéra a vytvoril spoločnosť Ross Sport, ktorá sa špecializuje na výrobu súčiastok pre Mitsubishi Lancer Evolution. Okrem túžby vylepšiť vlastné Evo mal aj iný, prozaický dôvod. Všetky súčiastky vhodné na tuning auta sa dovážali z Japonska a boli drahé. Takže si položil jednoduchú otázku: prečo si nevyrobiť vlastné?

Zašiel za svojim kamarátom Garym Haywoodom z AP Tuning, s ktorým sa na svojom projekte spojil.

Na to, aby všetkým potenciálnym zákazníkom dokázal, že vie čo robí, zo svojho milovaného Eva urobil akýsi prezentačný prototyp, na ktorom skúšal všetky svoje výrobky. Zatiaľ čo on vyrábal, AP Tuning pomáhal s montážou.

A tak sa nemožno čudovať, že postupom času sa zo sériového Eva VI stal jedinečný a originálny kus športového náčinia s výkonom 653 kW (888 koní). Jeho Evo je najrýchlejším a najvýkonnejším Evom VI v Británii a možno i v celej Európe.

Napriek ohromnému výkonu mu pod kapotou vrieska stále ten istý radový dvojlitrový štvorvalec ako pôvodnému Evu. Motor však nemožno nazvať pôvodným. Až na blok totiž nezostalo nič na svojom mieste. Auto má nové piesty, kľukovú hriadeľ, hlavy ventilov, nasávanie, brzdy, tlmiče... výfuk, ktorý okrem zvýšenia výkonu spôsobuje taký zvuk, že uši okoloidúcich krvácajú... Samozrejme k tomu všetkému patrí obrovské turbo vlastnej výroby a NOS systém (nitro), ktorý sám o sebe dodá krátkodobý výkon 200 koní. Ani prenos výkonu na kolesá nie je ponechaný na náhodu. Šesťstupňová sekvenčná prevodovka prenáša drastický výkon cez ACD „skriňu“ na predný diferenciál značky Wavetrack a ako to u Eva býva dobrým zvykom, sila pokračuje ďalej až na zadný diferák a odtiaľ na zadné kolesá. Skrátka, pohon 4x4 musel byť z dôvodu ohromného výkonu zachovaný (inak si to pri Eve ani nevieme predstaviť). Zmeny sa nevyhli ani interiéru, ktorý tuneri „oholili“ na úplné minimum. Vymenili volant, „betále“, páku, sedačky, osadili klietku...

V nasledujúcom videu uvidíte, čo dokáže Evo na pretekoch typu dragster, alebo ak chcete ako dokáže šprintovať na rovinke. Vo videu nejde o pretekanie. Proti Evu totiž stojí len mierne vylepšené Mini... Nakoniec, Evo musí dať Mini trošku náskok, aby nebolo až také zahanbené.

V šprintoch Evo láme rekordy. Minulý rok dokázalo v zrýchlení z 30 míl za hodinu na 130 míl (z 48 km/h na 210 km/h) stanoviť neuveriteľný čas 4,91 sekundy. Sériový Nissan GT-R tú istú disciplínu zvládne za zhruba 13 sekúnd.  

Lenže Ross nie je Rus, a preto jeho auto dokáže viac než len akcelerovať na rovinke. Nakoniec, obrovské krídlo Voltex vzadu nesedká len tak pre okrasu...

Úžasné Evo si môžete vychutnať v priloženej galérii.

Ján Hargaš
ZDROJ: speedhunters.com

Komentáre k článku