2013-07-25 13:30:00
Citroën C - Elyssé
Sébastien Loeb osedlá Citroën C-Elysée pre WTCC.
Zdroj: Citroen

Sébastien Loeb bude jazdiť vo WTCC na lacnom sedane Citroën C - Elysée

Citroën dáva zbohom WRC a od budúcej sezóny sa vrhne na okruhové preteky v rámci World Touring Car Championship.

Citroën už nemá vo svete rely čo dokázať. Veď potom, čo ziskom 9 svetových titulov so Sébastienom Loebom a prepísal historické tabuľky WRC, prišiel k názoru, že treba skúsiť niečo iné – a lacnejšie. Asi neprekvapí, že za volantom jedného z nasadených áut bude – Sébastien Loeb.

Lacný sedan zmenia na pretekársky špeciál

Citroën Racing, ktorý sídli vo Versailles, už začal vývoj a stavbu pretekárskeho špeciálu . A to je prekvapenie – Citroën sa rozhodol pre trojpriestorovú karosériu „lacného sedanu“ C-Elyseé, ktorá je vhodnejšia z pohľadu aerodynamiky i celkového vyváženia na okruhy ako hatchback. Navyše francúzska značka Citroën chce práve aj takto podporiť predaj a meno tohto vozidla. Okruhový Citroën C-Elysée má zvýšiť povedomie o ľudovom sedane z dielne francúzskej automobilky, ktorý sa predáva v rôznych kútoch sveta..

Sébastien Loeb odišiel z WRC, aby hľadal nové výzvy. Tou hlavnou sú okruhové preteky. A teraz už vieme že s „lacným sedanom“. Okruhový špeciál pre šampionát WTCC taký lacný zasa nie je a z pôvodného modelu, ktorý reprezentuje, zostala vlastne len silueta a meno. Dôležité je, že sa francúzsky jazdec nevzdal značky, ktorú úspešne reprezentoval a po deviatich víťazných  sezónach v seriáli WRC sarozhodol vydať novým smerom. Tento rok je taký prechodný. Zúčastní sa na niektorých vybraných rely (vyhral v Monte Carlo a v Argentíne), preteká s McLarenom v okruhovom seriáli FIA GT (17. a 18. augusta bude aj na Slovakia Ringu) a dosiahol rekordný čas na pretekoch do vrchu v americkom Pikes Peak.

Zdroj: Citroen
Zdroj: Citroen

V pretekoch WTCC sa chystajú poriadne súboje

Citroën sa pridá do pomerne pestrej spoločnosti. Dnes sa zúčastňuje na seriáli WTCC niekoľko značiek: BMW s modelom 320 TC, Honda Civic, Chevrolet Cruze, Lada Granta a Seat León. Predtým bývali na štarte aj Alfy Romeo, Peugeot, Toyoty alebo Volvo. Hlavným partnerom továrenského tímu bude opäť Total, takže sa rozpúta tiež „bitka“ olejárskych spoločností, keďže tím Hondy, ktorá vstúpila do bojov tento rok, podporuje Castrol. Okrem japonskej automobilky má vo WTCC továrenský tím aj Lada a veľmi silný je stále Chevrolet. Určite nebude núdza o dramatické situácie. Navyše o WTCC uvažuje aj Renault, ale asi až od roku 2015.

Predstavenie vo Frankfurte

Rozšírená karoséria a masívne blatníky s výraznými nárazníkmi urobili z „lacného sedanu“ celkom iné auto. Na prvom oficiálnom videu sa ukazuje karosériu i kokpit nového špeciálu. Na konci, keď auto spustia na kolesá, sa možno domnievať, že vozidlo je takmer hotové. Automobil by sa mal oficiálne objaviť na medzinárodnom autosalóne v nemeckom Frankfurte.

Poháňať ho má 1,6-litrový benzínový motor prepĺňaný turbodúchadlom, vyskúšaný v šampionáte WRC. Výkon by sa mal pohybovať okolo 280 kW (380 k) pri 6 000 ot/min. a maximálny krútiaci moment má byť približne 400 Nm.

Jozef Vydra
ZDROJ: Citroёn

Komentáre k článku


Stream naživo