Zdroj: Jozef Vydra
Citroën DS3 Cabrio je auto, ktoré odláka klientov hlavne iným značkám
Keď Citroën pred vyše dvoma rokmi predstavil rad DS, namieste bola otázka, prečo? Odpoveď je jednoduchá.
Francúzske autá mali vždy istú dávku noblesy a avantgardné tvary. Modelový rad DS3 sa posunul ešte ďalej a za dva roky sa predalo vyše 180 000 kusov. Úspech mali možnosti individuálnych úprav, dizajnérske návrhy strechy a limitované edície.
Kabriolet posúva danosti modelu DS3 a pridáva otvárateľnú strechu, pritom stále veľmi dobré jazdné vlastnosti pôvodného modelu. A treba povedať, že je to mucholapka pre nerozhodných.
Elektricky otvárateľná strecha až do rýchlosti 120 km/h zmení auto na kabriolet za 16 sekúnd. Keďže nejde o pevnú skladaciu strechu, model má najväčší batožinový priestor v kategórii a pritom päť plnohodnotných miest na sedenie.
Neopozeraný vzhľad
Model DS3 Cabrio vychádza z originálnych tvarov trojdverovej verzie. Má kompaktné proporcie: dĺžku 3,95 m, šírku 1,71 m a výšku 1,46 m a viacero originálnych dizajnových prvkov: dvojfarebnú "plávajúcu" strechu, žraločiu plutvu, ktorá opticky dotvára vzhľad karosérie, ale aj „žiabre“ na bokoch predného nárazníka s dennými LED svetlometmi. Majiteľ si môže auto výrazne prispôsobiť podľa svojho vkusu: upraviť sa dá nielen strecha, ale aj karoséria, držiaky vonkajších spätných zrkadiel, kolesá. Vnútorné čalúnenie strechy má okrem akustickej aj estetickú funkciu a spoluvytvára luxusnú atmosféru interiéru.
Stále dobré jazdné vlastnosti
Konštrukcia podvozka vychádza z trojdverovej verzie, tam sa nič nezmenilo. Väčšina kabrioletov má pre komplikované sklápanie strechy a potrebné vystuženie karosérie oproti bežným verziám podstatne viac kilogramov navyše. Citroën DS3 Cabrio má ľahkú konštrukciu, iba o 25 kg ťažšiu, ktorá nemá vplyv na jazdné vlastnosti. Vozidlo pritom dosahuje pevnosť karosérie trojdverovej verzie, keď prepracovali konštrukciu bočných častí vozidla a v okolí batožinového priestoru pridali zosilňujúce výstuže.
Je fun a fajn zároveň
Model DS3 Cabrio vznikal so zámerom ponúknuť maximum potešenia bez kompromisov. Podarilo sa tak spojiť výhody tradičného kabrioletu a zachovať výhody trojdverovej verzie. Strecha má tri polohy otvorenia, pri zavretí má jedinečnú akustickú izoláciu porovnateľnú s trojdverovou verziou. Vnútorný priestor ponúka päť miest na sedenie a najväčší batožinový priestor v kategórii (245 l). Pôvodné zadné sedadlá sú sklopné (v pomere 2/3-1/3). Zadné veko s mimoriadne originálnou kinematikou s kruhovým vyklápaním umožňuje úplné otvorenie bez ohľadu na miesto za autom, napríklad pri parkovaní pri stene.
Komentáre k článku