04.07.2020

Hyundai predstavil ponuku motorizácií pre veľké SUV Santa Fe. Všetky sú nové

Kórejský výrobca automobilov Hyundai ukázal svoje nové motorizácie pre výrazne prepracovaný model Santa Fe. 

Veľké SUV prišlo v novej generácii necelé tri roky po minulej. Dôvod je jasný, Santa Fe potrebuje zmeny Podkapotou, ktoré by staršia platforma už nezniesla. 

Nové Santa Fe tak prichádza s progresiou dizajnu minulej generácie, prichádza však zároveň s revolúciou Podkapotou. Teda, aby ste sa nebáli, vy vyznávači naftových stojanov, aj pre vás Santa Fe ešte niečo má. Kľúčové slovo je Smartstream, tak sa volá nová rodina motorov. 

Konkrétne dôkladne modernizovaný 2,2 litrový naftový radový štvorvalec s maximálnym výkonom 150 kW (202 k) a maximálnym krútiacim momentom 440 Nm. Motor je spojený výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Tá je však nová, pretože namiesto meniča disponuje dvomi"mokrými" spojkami. Tá poskytne hladké radenie porovnateľné so štandardnou planétovou prevodovkou, no ponúkne o 3% lepšiu efektivitu a nižšie trecie straty, navyše rýchlejšie zmeny prevodov v prípade potreby. Pritom je nová mokrá dvojspojka 8DCT v porovnaní so 7-stupňovou suchou sestrou schopná zvládnuť o 58% vyšší krútiaci moment. 

Samotný motor je v podstate od základu nový. V porovnaní s predchodcom totiž prešiel na hliníkový blok, čo pomohlo znížiť jeho hmotnosť o takmer dvadsať kilogramov (19,5 kg). Upravená bola veľká časť komponentov motora vrátane vačkového hriadeľa. To všetko pre zníženie trecích strát. Naopak o zvýšenie ide v prípade tlaku nových vstrekovačov, ich maximum sa posunulo z 2000 barov na 2200 barov. Motor bude dostupný ako s pohonom prednej, tak oboch náprav. 

Kľúčový však nie je naftový motor, ale benzínový agregát. Ten príde najprv v čisto hybridnom "nezástrčkovom" prevedení. HEV hybrid bude kombinovať prostredníctvom úplne novej 6-stupňovej automatickej prevodovky silu benzínového 1,6 litrového turbomotora T-GDi s elektromotorom. Pomocník v podobe trakčného elektromotora s výkonom 44,2 kW pomôže zvýšiť efektivitu a zároveň systémový výkon na celkových 230 koní a 350 Nm. Elektromotor bude čerpať silu z 1,49 kWh lítium-ión polymérovej batérie. Hybrid bude zabezpečovať pohon výhradne prednej nápravy vozidla. 

Neskôr sa dostaví Santa Fe aj ako plug-in hybrid. Opäť pôjde o kombináciu štvorvalca 1,6 T-GDi so šesťstupňovým automatom a elektromotorom. Akurát elektromotor bude výkonnejší a ponúkne 66,9 kW. Celkový systémový výkon dosiahne 265 koní a 350 Nm. Výkonnejší zástrčkový hybrid bude dostupný aj s pohonom všetkých kolies. Disponovať bude batériou s celkovou kapacitou 13,8 kWh. 

Novinkou pre benzínový motor je systém variabilného trvania otvorenia ventilov CVVD pre zníženie spotreby a zvýšenie výkonu a nová úprava spalín prostredníctvom spätného chodu spalín cez nízkotlaký LP EGR ventil. Spaliny však namiesto do sania smerujú pred turbokompresor, čím sa zvýši efektivita vo vysokom zaťažení. Viac si o novinkách na palube Santa Fe prečítate v tomto článku. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Hyundai

Komentáre k článku