2013-11-17 14:10:00
Ferrari 458 Challenge Evoluzione
Ferrari 458 Challenge Evoluzione - onedlho sa dozvieme všetky podrobnosti.
Zdroj: Ferrari

Ferrari 458 Challenge Evoluzione je nová pretekárska verzia modelu 458 Italia

Facelifty sa netýkajú iba bežných áut, ale aj ich pretekárskych okruhových verzií.

Ferrari predstavuje evolúciu modelu 458 Challenge pre značkový pohár pre sezónu 2014. Predstaviť inovovaný model pre akúkoľvek pretekársku sériu, o to viac pre značkový pohár, ktorý ťaží z toho, že sú všetky autá rovnaké a preto záleží od umu tímov a šikovnosti vodičov, je pre výrobcu doslova zlatá baňa.

Nikto pochopiteľne nikoho nenúti, aby svoje auto upgradoval, ale aj keď sú zmeny len minimálne, v konečnom dôsledku to v šampionáte môže rozhodnúť. Preto každý, kto má nejaké ambície, celkom pochopiteľne „prezbrojí“.

Novinka, ktorá má pretekať od budúceho roka, má modifikácie zamerané hlavne na aerodynamiku auta. Veľa sa o nej zatiaľ naozaj nevie, z Maranella prišla zatiaľ iba jedna „špionážna“ fotografia. Aj podrobnosti o novinke sú zatiaľ veľmi „diétne“.

Zadné krídlo: veľké a neprehliadnuteľné

Takže predovšetkým: Evoluzione bude mať na prvý pohľad rozoznateľné mohutné zadné prítlačné krídlo. Hoci by sa mohlo zdať, že je to jediná zmena, aj zvyšok prác sa orientoval na aerodynamiku. Vynovená je tak spodná predná časť auta (splitter predného nárazníka) a tiež podlaha auta. To by podľa Ferrari malo umožniť tomuto evolučnému vozidlu dosahovať rýchlejšie časy na jedno kolo, ako aj celkovo lepšie výkony počas dlhých jázd.

Zdroj: Ferrari

Pozitívnou je správa, že ak máte doma súčasný model 458 Challenge (?!), môžete sa tešiť aj na budúcu sezónu, v ktorej podľa dostupných informácií budú môcť štartovať len nové autá. Presnejšie aj vynovené, lebo evolučný pack si budú môcť kúpiť aj majitelia tej súčasnej verzie. Samozrejme, že bude k dispozícii na nových autách.

Pohon má zostať zachovaný

Prvé Ferrari 458 Challenge sa predstavilo v roku 2010, v porovnaní so základným modelom Italia malo upravené najmä prevodové pomery prevodovky, podvozok a ďalšie detaily. Či budú nejaké zmeny aj v tomto prípade na podvozku, diferenciáli, či iných častiach nie je známe. Je však viac ako isté, že motor V8 4,5 l zostane s výkonom na svojich 419 kW (570 k) s maximálnym krútiacim momentom 540 Nm. Kompletné informácie a špecifikácie majú byť známe v priebehu doslova niekoľkých hodín, aby mali účastníci pretekov dosť času na objednávanie a prípravu auta na budúcu sezónu.

Zdroj: Ferrari
Zdroj: Ferrari

Jozef Vydra
ZDROJ: ferrarilife.com

Komentáre k článku


Stream naživo