2022-02-11 13:50:00
Ford Turneo Connect
Ford Turneo Connect
Zdroj: Ján Hargaš

TEST: Ford Tourneo Connect Active – kráľ, ktorý prišiel neskoro

Ford Tourneo Connect? A to je kto? Nuž, je to tak. Ford svoje auto zabil cenou.

 

Netreba si dávať servítku pred ústa, toto auto nikdy nemalo na ružiach ustlané. Ford nastavil ceny tak, že oň prejavil záujem len málokto. Ak aj prejavil, zistil, že s cenou veľmi nepohne, a tak smeroval ku konkurencii. Keď však cenu prehryzol, len málokedy mohol byť skutočne nespokojný. Toto auto som dostal do rúk na konci jeho púte. Na predaj bolo v čase testu posledných pár kusov a jeho výroba končí teraz vo februári. Jeho úžitková verzia však pôjde ešte dva roky. A práve tá by náhlym precitnutím Modrého oválu mohla získať srdca a peňaženky nových fanúšikov. Prečo píšem o kráľovi? Lebo je to najlepšie postavená osobná dodávka s akou som v nedávnej minulosti jazdil.

Zdroj: Ján Hargaš

Dnes je mi konečne jasné, prečo toto vozidlo stálo výrazne viac ako konkurenti. Bolo skrátka lepšie. Nie ani tak v tabuľkových parametroch, ale v tom, čo v osobnej dodávke obvykle nehľadáte. Auto je omnoho viac osobné. Vlastne vo všetkých ohľadoch. Nielen kvalitou spracovania, funkciami, posedom, pohodlím, ale najmä a predovšetkým jazdnými vlastnosťami. Kvalita podvozku a schopnosti pri jazdení auto posúvajú úplne do stredu ponuky podobne rozmerných (a menších) osobných automobilov. Auto je komfortnejšie, tichšie ako celý segment B a B+ s výnimkou prémie a kvalita jazdy sa najmä na zlých povrchoch rovná autám zo segmentov C. Isteže v zákrute nedokáže klamať a svoju celkovú výšku ukáže, avšak spolupráca stabilizačného programu s mLSD je nadstavba, ktorá toto dlhé škatuľovité auto posúva do neočakávaných sfér. Kolega novinár mi už naznačil na začiatku testu, že budem prekvapený, no nečakal som, že až tak.

Zdroj: Ján Hargaš

Pred pár rokmi som prišiel o svoju cestu, ktorá rozbitosťou konkurovala starým mačacím hlavám, no dnes som našiel ešte horší úsek. To ako si auto poradí s hrboľmi menších až stredných rozmerov je skutočne obdivuhodné. Ako tlmiče, pružiny, tak izolačné materiály odvádzajú takú dobrú prácu, až sa to ani veriť nechce. Väčšie diery, či spomaľovače celkom jasne preniknú do kabíny, ale aj tu možno badať solídne schopnosti. Najzaujímavejšia je kombinácia výbornej manuálnej prevodovky s dostatočne „krútivým“ naftovým motorom a so spomínaným samosvorným difrenciálom vo väčšmi otvorených zákrutách. V ostrých uhloch už musí v prvom okamihu pomôcť stabilizácia, avšak pridávanie plynu už pred apexom je úplne v poriadku a auto odvádza výbornú prácu. Výsledkom je, že znalosť povrchov a ciest spolu s týmto autom robia divy a úplne zahanbujú všetko, čo na svojich cestách stretám. Výnimku tvoria autá ako Ford Ranger a im podobní, ktorí so zlými cestami zvládajú násobne viac. Avšak úzke zákruty sú pre nich ako porcelán pre slonov. Pre Tourneo nie. Nôž maslom. Samozrejme s ohľadom na jeho rozmery. No poviem vám, že mať takto ohybnú dodávku musí byť veľmi príjemné, bez ohľadu, či v nej vozíte deti, alebo vrecká cementu.

Zdroj: Ján Hargaš

Kulisu radiacej páky som už spomenul. Je to typický Ford s jemným chodom, presnými dráhami a doslova uspokojivým zapadnutím na miesto. To sa s palicami z pätorčiat koncernu PSA nedá ani porovnávať a porovnanie neznesie ani následník trónu. Bez urážky.

Áno, asi ste to počuli a presne o tom píšem. Z Fordu Tournea Connect sa stane už tento rok nový a úplne iný Ford Turneo Connect. Čo? Caddy. Kedy? No vtedy, lebo Caddy.

Má to svoje nepochybné výhody, minimále z hľadiska displejov, no jedným dychom dodávam, že končiaci Tourneo Connect je kus železa, na ktorý sa bude sentimentálne spomínať. Teda, aby si naň niekto spomenul. Lebo si nespomenie asi nik, keďže ho takmer nik nekúpil. Jasné, jazdí ich pár po cestách aj v tejto osobnej verzii, no u nás ich skutočne veľa nie je a ak aj áno, sú už v rukách druhého, či tretieho majiteľa. Najmä sú tu verzie spriazneného úžitkového modelu Transit Connect vo verziách čisto pracovných plechových, alebo ako kombi. A práve tie pokračujú aj naďalej, aj keď auto, na ktoré sa pozeráte už nekúpite, jedine ako jazdenku, či zabudnutú skladovku niekde z diaľav. Vtipné je, že auto už takto po škrtnutí môže spomínať na výhodné ceny. Ford tých posledných pár kúskov predával so zníženou cenou, grátis servisom a metalízou za 99 eur. Výsledkom je auto s cenou, ktorá je adekvátna a to aj s ohľadom na ceny konkurentov, ktorí si pýtajú stále viac. Škoda, že auto nevydržalo na trhu ešte rok. Je mi jasné prečo, nedalo sa. Tak ako sa mnohým konkurentom už ani nedá predávať spaľovacie verzie bez prísnych kvót, či vysokých cien. 

Zdroj: Ján Hargaš

Ford sa so svojimi úžitkáčmi vyhral a preto si pýtal viac ako ostatní. Auto okrem výborných svetiel, pohodlného posedu, ktorému škodí azda len výraznejší stredový panel ponúka veľa. Veľa miesta, plnohodnotné sedenie pre piatich, posuvnú dvere vzadu, tichú jazdu, vyhrievané sklo a dostatočne silný motor. S autom sa krásne jazdí, výborná je kulisa radiacej páky. Xenónové svetlá sú už dnes možno zastarané, ale o to viac spoľahlivé a dobre fungujú. Auto malo aj v studenom jesennom počasí príjemné spotreby, ktoré sa len pri diaľničných presunoch a ostrejšej jazde v zákrutách prehupli cez šesť litrov. Iné to bolo v meste, to je jasné. Tam ide spotreba vyššie najmä v prípade, ak sa motor pred mestom nestihne zohriať. 

Skrátka, toto Tourneo Custom už možno ako nové nekúpite, ale Transit Connect s piatimi sedadlami áno a to hneď v dvoch rázvoroch. Nemôžete si tam prikúpiť ďalší rad sedadiel, no to nie je problém. Aj tak autá najlepšie slúžia ako päťmiestne v kombinácii úžitkového a osobného vozidla. Bohatá výbava, asistenčné systémy a znesiteľná cena. Dlhšia verzia L2 kombi van s naftovým motorom a s manuálnou prevodovkou stojí 22 790 bez DPH. Ak chcete automat, nech sa páči, dostupný je 8-stupňový automat s celkovou cenou 24 600 eur. Uvidíme či nové Tourneo Custom bude len preznačkovanou Caddy, alebo Ford pridá aj niečo navyše. Zatiaľ to vyzerá na prvú možnosť avšak ani tá nie je vyslovene zlá. 

Zdroj: Ján Hargaš

Auto má Sync3, apku k autu a nie je to trest pre vodiča, či už si ho na seba ušije sám, alebo majiteľ firmy. Verzia Active, ktorú som testoval mala vizáž zvýraznenú plastovými doplnkami a peknými detailami, ale pohon všetkých kolies neprinášala. To sa práve pri novej generácii môže zmeniť. Takže nie sú všetky dni stratené. Ak ale budete hľadať niečo jazdené v kategórii osobných dodávok týchto rozmerov, Tourneo Connect sa pod rukami nerozpadne tak rýchlo, ako kolegovia a aj hrubšie zaobchádzanie znesie lepšie. 


AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš

Komentáre k článku