07.12.2018

Ďalší Fiat prepadol v crash testoch. K Puntu sa pridala Panda. Slabý aj Wrangler

Koncern FCA dostáva od EuroNCAP jednu facku za druhou. Zaslúži si to. Európu dlho zanedbával.

Ďalší Fiat prepadol v crash testoch. K Puntu sa pridala Panda. Slabý aj Wrangler

Koncern FCA dostáva od EuroNCAP jednu facku za druhou. Zaslúži si to. Európu dlho zanedbával.

To by sa ale malo postupne zmeniť. Začal to nebohý Sergio Marchionne, nové vedenie v tom pokračuje. Investície do Európskej časti koncernu pokračujú, ťažiť z toho nebude len Alfa Romeo, ale aj ďalšie značky.

Kým sa to ale naplno prejaví, pretečie Tiberom ešte veľa vody. Dovtedy bude pre mnohých v Európe koncern FCA fackovací panák. Aj pre EuroNCAP a ich nové crash testy. Prvým autom po dlhej dobe, ktoré v testoch úplne prepadlo, bol model Fiat Punto. Ten dostal na sklonku svojho príliš dlhého života 0 hviezd v najnovších crash testoch. Teraz sa k nemu pridal aj stále populárny Fiat Panda.

Auto pohorelo najmä vďaka absencii asistenčných systémov v základnej výbave, no auto zlyháva aj v pasívnej bezpečnosti. Aj keď pri prednom náraze dokázala kabína vzdorovať, zaťaženie členov posádky bolo pri všetkých nárazoch často príliš vysoké. Staré riešenia deformačných zón jednoducho neposkytujú z dnešného hľadiska dosť ochrany. Za ochranu dospelých pasažierov dostalo auto 45%, za ochranu detí 16 % a za asistenčné systémy 7%.

Slabučký ako čaj bol aj nový Wrangler. A to je pritom veľký silák. V minulosti sme od veľkých áut s pevným rámom nečakali veľkú mieru tlmenia nárazov, avšak dnes už sa znižovanie dopadu nárazu na pasažierov očakáva aj od pravých offroadov. Typickým príkladom je napríklad Ford Ranger, ale tiež Volkswagen Amarok i ďalší. Lenže Wrangler dostal iba jednu hviezdu a neoslnil ani v jednom teste. Vo viacerých oblastiach pohorel.

Dvojtonový štvordverový Wrangler poskytuje nízku ochranu ako v oblasti pasívnej, tak aktívnej bezpečnosti. Jeho konštrukcia nedokáže pohltiť dostatok nárazu na to, aby posádka neriskovala zranenia aj pri náraze v relatívne nízkych rýchlostiach. S trochou irónie možno napísať odporúčanie, že s Wranglerom radšej jazdite iba v teréne a keď už musíte na cesty, radšej pomaly...

Pripomeniem, že napríklad malé Suzuki Jimny dokázalo získať aspoň 3 hviezdy v najnovších testoch. Ktovie ako by dopadlo také G od Mercedesu...

Všetky ostatné testované vozidlá v tejto várke získali plný počet hviezd. Obzvlášť pre to pôsobí výkon modelov FCA úboho. V tejto várke hodnotili inžinieri modely BMW X5, Volvo V60 a S60, Audi Q3, Hyundai Santa Fe, Jaguar i-PACE a Peugeot 508. Všetky získali plný počet hviezd so štandardným vybavením.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: EuroNCAP

Komentáre k článku