2024-01-17 22:03:00
Ford Kuga
Ford Kuga
Zdroj: Ford

Ford predstavuje novú Kugu. Prepracovaný dizajn, nové technológie

Ford Kuga mení tvár, ukazuje aj nový infotainment.

Ford vyrukoval s modernizáciou populárneho modelu Kuga. Na trhu máme už jeho tretiu generáciu, ale aj tá dospela do polovice životného cyklu, čo znamená vylepšenie vizuálnej stránky a aj technologických atribútov automobilu. Celá modernizácia sa ale nesie v duchu toho, čo pri rovnakom prerode zažil model Focus. Inovácia prichádza zvonka, zvnútra , ale aj pod kapotou.

Najvýraznejšou vonkajšou zmenou bude určite upravená maska chladiča. Tá so sebou prináša aj úplne nové svetlomety. V štandardnej výbave budú Full LED svetlá, na rozdiel od predchádzajúcej verzie, ktorá síce mala LEDkové stretávacie svetlá, ale diaľkové LEDkové neboli. Vylepšený model Kuga prichystal novú mriežku, nový tvar nárazníka, ale aj zmenenú zadnú časť. Kuga predvádza prerobené svetlomety a jemné zmeny v nárazníku. Aby bol zoznam zmien kompletný, treba si všimnúť aj iné zliatinové disky pre všetky úrovne výbavy.

Veľkou zmenu ale bude aj použitie rozšírených možností výbav. Okrem štandardu a dynamicky vyzerajúcej ST-line určite pribudne aj novinka s názvom Active, ktorú poznáme z Focusu, ale aj napríklad z Tournea Custom. Je to verzia prinášajúca plastové lemy spodnej časti karosérie doplnené o prvky imitujúce kovové ochrany podvozku, motora a prevodovky. Zmeny však nie sú iba kozmetické, Active prinesie aj zvýšenú svetlú výšku. Vpredu pribudne na prednej náprave 10 mm a vzadu 5 mm. No a výrazné zmeny zasiahnu aj vzorkovník farieb, do ktorého pribudne nový odtieň modrej a taktiež veľmi zaujímavá zelená farba.

Zdroj: Ford

Ak sú zvonka zmeny celkom zásadné, vnútri tiež vidno pár detailov a jeden extrémny skok. Batožinový priestor si stále zachováva svoj objem až viac ako šesťsto litrov, ale zároveň prináša aj možnosť posúvania a naklápania zadných sedadiel. Toto ostáva vlastne rovnaké, rozdielna je predná časť. Pred vodičom je štandardne 12,3-palcový displej miesto prístrojového štítu s ukazovateľmi sa ručičkami, ale zároveň prichádza aj výraznejšia novinka. V strede bude displej s uhlopriečkou 13,2 palca, čo je výrazný nárast oproti pôvodnej alternatíve. Veľkou zmenou je aj použitie klimatizácie. Tam kde bola pôvodne ovládacia sekcia vzduchotechniky je teraz len pár tlačidiel a štartovacie tlačidlo presťahované spod volantu. Klimatizácia sa presťahovala do informačno-zábavného systému.

Veľké zmeny Ford nachystal aj v prípade pohonných jednotiek. Hybridy sú vylepšené, ale benzínový 1,5-litrový trojvalec EcoBoost s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou ostáva úplne rovnaký. Má stále výkon 110 kW (150 k) a poháňa výlučne predné kolesá. Druhou najlacnejšou alternatívou v cenníku bola doteraz možnosť 1,5-litrového štvorvalca spaľujúceho naftu. Táto možnosť bude z modernizovanej verzie vyhodená. Veď auto sa bude spoliehať hlavne na hybridné systémy.

Základom hybridizácie bude full hybrid, ktorý po modernizácii dokáže až 64 % jázd v meste zvládnuť s použitím výhradne elektrickej energie. Zároveň bude prvou možnosťou, ktorá prinesie nielen pohon prednej nápravy, ale aj možnosť pohonu všetkých štyroch kolies. Motor bude stále spojený s automatickou prevodovkou, ktorá má formu elektronicky riadeného CVT.

Najvýkonnejšia možnosť, plug-in hybrid, prešiel výraznými inováciami. Po novom bude mať výkon až 177 kW (243 k), čo je nárast oproti pôvodným 165 kW (225 k). Takisto prinesie aj výrazne lepšiu batériu s dojazdom až 69 km v kombinovanom cykle meranom metodikou WLTP. Aj to je citeľný nárast a v meste by sa Kuga mala dostať na elektrickú energiu na dojazd až 88 km. A ešte jedna novinka je spojená s ťahaním. Tak plug-in hybrid ako full hybrid AWD dokáže potiahnuť príves s hmotnosťou až 2,1 tony.

Nová Kuga má teda slušný potenciál, ktorý predvádza modernejšie technológie vrátane vylepšeného adaptívneho tempomatu schopného využívať mapové podklady na spomaľovanie do zákrut a križovatiek. Taktiež predvádza možnosť inovovaného tristošesťdesiat-stupňového zobrazenia kamier. Dá sa očakávať, že na našom trhu bude auto už niekedy na jeseň tohto roka. Dovtedy je ešte zopár skladových kusov, ktoré sú aktuálne síce stále pred modernizáciou, ale s extrémnymi cenami.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Ford

Komentáre k článku


Stream naživo