14.07.2020

FOTO: Ford Bronco je späť. Skutočný offroad a jazdiaca skladačka

Ford tvrdí, že roky špehoval fanúšikov offroadov na internete, aby zistil, čo by Bronco mal vedieť.

A treba povedať, že je to správny prístup. Toto nie je znásilnenie legendárneho mena, toto nie je oplastované SUV s vizážou pripomínajúcou niečo úžasné. Teda... Takto: Bronco prichádza v troch verziách. Dvojdverák, štvordverák a potom je tu ešte Bronco Sport. A to je kompaktné SUV so samonosnou karosériou, ktoré ťaží z dizajnu svojho veľkého brata. Takže áno, Ford si pripravil aj SUV pre tých, ktorým je offroad priveľa, no dizajn a štýl Bronca im štimuje.

Poďme ale k Broncovi ako takému. Že je to auto s masívnymi historickými koreňmi, to je azda každému jasné. Bronco je skrátka Mustang do terénu.

Ide o automobil stojaci na pevnom oceľovom ráme s prioritným zadným pohonom. Vpredu je nezávisle zavesenie Dana AdvanTEK, vzadu je tuhá viacprvková náprava Dana 44 AdvanTEK s vinutými pružinami, pričom na obe nápravy možno objednať Spicer Performatrak uzamykateľné diferenciály. Bronco bude mať tlmiče Bilstein s hydraulickými dorazmi, ktoré majú o 17% vyšší zdvih ako u „najbližšieho konkurenta.“ Netreba dlho bádať v pamäti, pre koho je Bronco najväčší konkurent, veru Bronco po ňom symbolicky jazdí. Obúva totiž offroadové pneumatiky Goodyear Wrangler. Ďalej má „semi-aktívny“ hydraulický stabilizátor, ktorý bude možné odpojiť pre maximálizovanie offroadových schopností.

Podkapotou budú k dispozícii dve motorizácie. Základ bude tvoriť 2,3 litrový prepĺňaný štvorvalcový EcoBoost s maximálnym výkonom 274 koní a s krútiacim momentom 420 Nm. Spojený bude s novou 7-stupňovou manuálnou prevodovkou, prípadne s 10-stupňovým automatom s meničom. Na výber bude tiež benzínový 2,7 litrový prepĺňaný V6 šesťvalec s výkonom 314 koní a s krútiacim momentom 542 Nm. Ten bude spojený výhradne s 10-stupňovou automatickou prevodovkou.

Na výber budú tiež dva pohony všetkých kolies – jednoduchší a prepracovanejší, pričom oba budú k dispozícii aj pre slabší motor.

Bronco má na 35-palcových offroad kolesách (za príplatok) svetlú výšku 294 mm. Prejazdový uhol je 29°, výjazdový 34° a základná brodivosť 851 mm (podobne ako Ranger Raptor).

Aj v prípade tohto vozidla si môže užívateľ vybrať balík asistenčných systémov, s dôrazom na asistenciu pri ťahaní prívesu v teréne.

Auto má 7 režimov G.O.A.T (Goes Over Any Terrain) Normal, Eco, Sport, Slippery, Sand, Baja, Mud/Ruts a RockCrawl pre ideálne správanie sa vozidla a podporu v každom možnom teréne. Pritom má vodič k dispozícii asistenčné systémy pre lepší výhľad z vozidla a sledovania diania pod kolesami.

Podstatné ale je, že obe verzie – 2-dverová aj 4-dverová sú k dispozícii s pevnými odnímateľnými strešnými dielcami, ktoré dokáže zložiť človek priamo z interiéru. Odnímateľné sú aj všetky dvere, pričom v dlhšej štvormiestnej verzii si ich ešte môžete aj takto pekne naložiť na korbu.

K autu je neuveriteľné množstvo príslušenstva, držiačikov, zlepšovákov vrátane držiakov na mobil, či akčné kamery, ale tiež pevnostný rám s navijakom... Vozidlo má vodeodolný interiér, pričom v najnižších bodoch kabíny sú výpuste. A aby toho nebolo málo, má aj terénnu navigáciu...

Bronco sa začne vyrábať začiatkom roka 2021 a prvé kúsky si svojich majiteľov nájdu na jar. Jeho cena štartuje na úrovni 29 995 dolárov za základný motor, výbavu a dvojdverové prevedenie.

No a čo my v Európe? Bronco? Možno. No hneď rozhodnie nie. Bronco Sport? Áno, časom. 

Viac fotografií, vrátane kompletného zoznamu výbav a farebných prevedení nájdete v galérii. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Ford

Komentáre k článku