01.03.2018

Nová Honda CR-V prichádza do Európy. Naftu nahrádza hybrid

Nová Honda CR-V sa predstaví európskemu publiku v Ženeve. Naftové motory končia. Nahradí ich hybrid.

Nová Honda CR-V konečne prichádza do Európy. Kým na americkom trhu si už veselo jazdí, u nás ešte predajcovia robia akcie na posledné naftové kusy. Lebo nafta Podkapotu modelu CR-V už nezablúdi. Nahradí ju hybrid. Aspoň v Európe. V Ázii s naftovým štvorvalcom pokračuje aj piata generácia. 

Nová CR-V ponúkne medzigeneračne viac priestoru ako odchádzajúci model. Miesta je o toľko viac, že si Honda trúfla vyrobiť pre Európanov aj 7-miestnu verziu. Tá podľa vyjadrení výrobcu ponúkne prekvapivo veľa priestoru pre nohy pasažierov. 

Nový model nesie dizajnové prvky, ktoré nájdete aj na odchádzajúcom aute, rozmerové odlišnosti a zmeny karosérie i v interiéri sú však zrejmé. Auto ponúkne nové technológie a nové motory. Na palube nájdete dva 7-palcové displeje, jeden nahradí analógové budíky. Auto tiež predstaví systém brániaci elektrickému veku kufra nabúrať do znížených stropov. Noviniek ale bude viac. Poďme k motorom. 

Základom bude benzínový turbomotor známy z modelu Civic. Ide o štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý môže byť spojený so sešťstupňovým manuálom alebo s automatickou CVT prevodovokou. 

Druhou motorizáciou bude zaujímavo riešený hybrid. Ten bude čerpať energiu z benzínového dvojlitrového motora i-VTEC. Motor bude spojený s dvoma elektromotormi a bezstupňovou automatickou prevodovkou. Ak Honda nevykonala zmeny od minuloročného konceptu, auto bude môcť jazdiť v troch režimoch. Prvý EV mód umožní jazdiť výhradne za pomoci elektromotora, ktorý získa energiu z batérií. V hybridnom móde bude benzínový motor živiť elektromotor vo funkcii generátora a ten dodá energiu elektromotoru poháňajúcemu kolesá. Všetka energia vyrobená benzínovým motorom navyše, bude poslaná do batérii. V režime Engine Drive bude benzínový motor poháňať kolesá a elektromotor mu pomôže v štýle turbodúchadla vždy, keď bude vodič vyžadovať viac dynamiky.

Oba motory budú prioritne dostupné s pohonom prednej nápravy, no k dispozícii budú i verzie 4x4. 

Presné parametre hybridného systému teda zatiaľ nepoznáme, no z vyššie uvedeného vyplýva, že to Honda s nahradením naftového motora myslí skutočne vážne. Len či dokáže udržať aj cenu na úrovni dieselu. Necháme sa prekvapiť. Prvé hybridy prídu začiatkom roku 2019, nová generácia s benzínovým turbomotorom zaútočí na európskych zákazníkov už v druhej polovici tohto roka.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku