14.05.2018

BMW predstavilo M5 Competition. Ostrejší motor, rýchlejšia jazda

BMW M5 Competition je najnovším prírastkom do rodiny superšportových áut od BMW.

Sedan vychádzajúci z nového BMW M5 ponúkne ešte vyšší výkon, pritvrdený podvozok a paket upravujúci jeho vzhľad.

Superšportový sedan BMW M5 Competition disponuje rovnakým benzínovým osemvalcom s objemom 4,4 litra s valcami do V. Motor ale ponúkne /minimálne/ 625 koní pri 6000 ot/min a 750 Nm v rozmedzí od 1800 do 5800 ot/min. Rozsah dostupnosti maximálneho krútiaceho momentu je o 200 ot/min širší a výkon je väčší o 25 koní. Vďaka týmto úpravám dosahuje Competition zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a zrýchlenie z 0 na 200 km/h za 10,8 sekundy. V oboch prípadoch ide o posun v desatinách, pri jazde na okruhu to ale dozaista zaváži.

Čo zaváži možno ešte viac v očiach zákazníkov je nový výfukový systém ozdobený koncovkami s čiernym chrómom. Táto verzia má aktívnu klapku, ktorá dodáva autu nezameniteľný zvuk. Len tak mimochodom, o zlepšenie emisií sa stará časticový filter.

Motor dostal špeciálne uloženie, disponuje tuhšími silentblokmi, čo zvyšuje pevnosť uchytenia motora v konštrukcii, a tým zlepšujú jeho reakcie a okamžitý prenos sily do prevodovky. Tuhšie silentbloky by mali tiež zlepšovať jazdné vlastnosti. Podvozok je v porovnaní so štandardnou M5 znížený o 7 milimetrov, odlišné nastavenie získali pružiny, tlmiče i zavesenie kolies. Vzadu je tuhší stabilizátor, predné kolesá majú väčší odklon a stabilizátor na prednej náprave je novo uložený. Uchytenie zadných spojovacích tyčí guľovými čapmi namiesto gumených silentblokov viedlo k tomu, že zadná náprava vedie kolesá presnejšie.

Pružiny na predných kolesách sú o 10% tuhšie a sú tiež kratšie, čo znížilo výkyvy zaťaženia kolies. Nastaviteľný podvozok je športovo ostrý už v režime Comfort. V režime Sport preberá nastavenie tlmičov pre okruh Nurburgring a nastavenie Sport+ mení charakteristiku v prospech okruhov Grand Prix. Kolesá majú rozmer 20 palcov s exkluzívnymi kovanými M diskami. K dizajnovým doplnkom patria prvky v lesklej čiernej Shadow Line, ktoré možno nájsť v oblasti masky chladiča, spätných zrkadiel a odlišný je aj zadný nárazník.  

BMW M5 v štandardej verzii nedávno prešla Zeleným peklom za 7 minút a 38 sekúnd, čo je o 17 sekúd lepší čas ako predchádzúca generácia. M5 Competition by ale mala byť ešte rýchlejšia. Pripájame video z rekordnej jazdy klasickej M5. 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku