2017-08-22 15:54:51
BMW M5 2017
BMW M5 2017
Zdroj: BMW

BMW M5 detailne odhalené: 600 koní, 750 Nm a z 0 na 200 km/h za 11,1 sekundy

BMW včera večer oficiálne odhalilo novú športovú verziu radu 5. Podkapotou má modifikovaný 4,4 litrový osemvalec.

Ako som už písal, po vzore Mercedesu Triedy E 63 AMG aj BMW M5 ponúka pohon všetkých kolies. Dôvod zmeny je prostý: supervýkonný sedan už dnes nemajú v rukách len majstri jazdeckého remesla, udržať 600 koní a 750 Nm na ceste či na okruhu môže byť pre veľkú časť záujemcov o automobil priveľkým sústom. Navyše si takto môžu svoje M5 užiť za každého počasia a bezpečnejšie. O zážitok sa ale nemusia báť ani fanúšikovia zadného náhonu. Nielenže môže M5 aj teraz jazdiť len s pohonom zadnej nápravy, konštruktérom sa kilá navyše podarilo zneutralizovať a tak je M5 medzigeneračne ľahšie. O koľko však zatiaľ Bavori neprezradili.

Nový systém M xDrive vyvinutý spoločnosťou BMW M GmbH využíva medzinápravovú rozvodovku s viaclamelovou spojkou, ktorá podľa aktuálnych potrieb rozdeľuje krútiaci moment medzi kolesá prednej a zadnej nápravy. Ďalšou je plne variabilný aktívny diferenciál Active M Differential na zadnej náprave s rozsahom uzamykania od 0 do 100 percent.

Vlastnosti systému M xDrive sa dajú nastaviť podľa aktuálnych potrieb. Vodič si môže vybrať z piatich rôznych nastavení. Tie vychádzajú z kombinácie režimov systémov DSC (DSC on, MDM, DSC off) a M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). V základnom nastavení so zapnutým DSC (Dynamic Stability Control) a s pohonom 4WD, sa pri výjazde zo zákrut dostávajú zadné kolesá do mierneho šmyku. Prejaví sa tak športová ovládateľnosť nového BMW M5. V režime M Dynamic (MDM, 4WD Sport) sa systém M xDrive postará o ľahko kontrolovateľné drifty. Pre zarytých milovníkov športovej jazdy a s primárnym zameraním na jazdu po okruhoch vznikli tri režimy M xDrive s vypnutým systémom DSC. Vodič si v tomto režime môže vybrať z troch nastavení až do samotného pohonu iba zadných kolies (2WD). V tomto režime si vodič sám reguluje veľkosť uhlu driftu a fajnšmekri si naplno užijú dynamiku v jej najčistejšej podobe.

Vysoký výkon nového BMW M5 pochádza zo 4,4-litrového bi-turbo motora V8 s technológiou M TwinPower Turbo. Konštruktéri oddelenia M podrobili pohonnú jednotku predchádzajúceho modelu kompletnej revízii. Napríklad nanovo vyvinuté turbodúchadlá, mimoriadne účinné chladenie stlačeného vzduchu a zvýšený vstrekovací tlak pomohli k zvýšeniu výkonu a predovšetkým krútiaceho momentu. Motor dodáva výkon 441 kW (600 k) pri 5 600 – 6 700 ot./min. Krútiaci moment 750 Nm je k dispozícii od 1 800 ot./min. a zostáva prítomný do 5 600 ot./min. Elektronicky plne variabilne ovládané olejové čerpadlo zaručuje dodávku oleja presne podľa aktuálnych potrieb motora, a to aj na pretekárskej trati. Modifikovaný agregát v novej generácii M5 poskytuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, z 0 na 200 km/h za 11,1 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, no s balíkom M Driver’s Package dodávaným na želanie môže zábava pokračovať až do rýchlosti 305 km/h.

Zdroj: BMW

Motor prenáša výkon cez upravenú 8-stupňovú prevodovku M Steptronic s technológiou Drivelogic. Ponúkne ako automatické tak i sekvenčné radenie. Vodič má potom na výber či bude radiť kompaktným voličom na stredovej konzole alebo radiacimi páčkami pod volantom. Drivelogic vodičovi umožňuje, aby sa charakter radenia prevodovky zmenil podľa jeho jazdného štýlu.

Vodič si môže vybrať z viacerých režimov (Comfort, Sport a Sport Plus) systému elektronicky nastaviteľných tlmičov Variable Damper Control (VDC) so špeciálnym nastavením M vrátane posilňovača riadenia M Servotronic. Režimy Efficient, Sport a Sport Plus sú k dispozícii aj pre nastavenie charakteristík motora podľa aktuálnych požiadaviek vodiča. Vodič má k dispozícii aj dve tlačidlá M1 a M2, ktoré sa nachádzajú na kožou potiahnutom volante. Vodič si podľa svojich preferencií môže pod tieto tlačidlá uložiť vlastné nastavenia režimov motora, prevodovky, podvozka a M xDrive, režimu DSC ako aj nastavenie head-up displeja. Následne si stlačením tlačidla rýchlo zmení nastavenie jednotlivých systémov vozidla z akéhokoľvek režimu.

Nové BMW M5 dostalo oproti bežnému BMW radu 5 upravenú karosériu pre výraznejší vzhľad, no najmä pre chladiace nároky vozidla. Konštruktéri oddelenia M rozšírili prednú časť a predný nárazník, aby sa vzduch lepšie dostal k motoru a k brzdám. Nový je aj zadný difúzor pre lepší prietok vzduchu pod autom. Štvorica koncoviek výfukového potrubia vizuálne podčiarkuje silu, ktorou disponuje BMW M5. Zároveň sa stará o primeraný športový zvuk. Ten sa dá podľa aktuálnych preferencií vodiča upravovať klapkou ovládanou tlačidlom tak ako to poznáme pri konkurentoch od AMG.

Zdroj: BMW

Hliníková kapota dostala M-špecifický dizajn a výrazné línie. Tie následne pokračujú k ľahkej karbónovej streche, štandardnej súčasti nového BMW M5. Práve karbónová strecha a ďalšie odľahčené prvky vrátane výfukového systému prispeli k tomu, že nové BMW M5 je aj s pohonom všetkých kolies ľahšie ako predchodca s pohonom iba zadnej nápravy.

Nové BMW M5 dostalo v základnej výbave M zliatinové brzdy. Sú ľahšie ako konvenčné brzdy zo šedej liatiny, a tým prispievajú aj k zníženiu hmotnosti vozidla. BMW M5 disponuje modrými 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu, spolu s perforovanými kotúčmi s vnútorným chladením na všetkých kolesách. Na želanie sú dodávané M karbónovo-keramické brzdy so strmeňmi lakovanými zlatou farbou. Ich výhodou je okrem vyššieho brzdného výkonu (bez vädnutia) aj to, že hmotnosť nového BMW M5 znižujú o ďalších 23 kilogramov.

Zdroj: BMW

Nové BMW M5 sa štandardne dodáva s leštenými 19-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin (vpredu: 9,5 x 19, vzadu: 10,5 x 19) vo farbe Orbit Grey a s M špecifickými pneumatikami (vpredu: 275/40 R 19, vzadu: 285/40 R 19). Na požiadanie môže vozidlo jazdiť aj na 20-palcových diskoch (vpredu: pneumatiky 275/35 R 20 na diskoch 9,5 x 20, vzadu: pneumatiky 285/35 R 20 na diskoch 10,5 x 20). Súčasťou štandardnej výbavy nového BMW M5 sú aj kožou Merino čalúnené M sedadlá s elektrickým nastavovaním. Zoznam výbavy na želanie obsahuje aj novo vyvinuté M multifunkčné sedadlá s konštrukciou, ktorá vychádza zo škrupinových sedadiel s výraznejšou bočnou oporou.

Nové BMW M5 sa bude dať objednať od septembra 2017. Jeho cena sa začína od 117 900 € a zákazníci dostanú prvé kusy na jar 2018. Spolu so štandardným modelom M5 sa začne aj predaj verzie BMW M5 First Edition. Špeciálna edícia celosvetovo limitovaná na 400 kusov dostane výnimočnú matnú tmavočervenú farbu Frozen Dark Red Metallic od BMW Individual. Príplatok oproti štandardnému modelu predstavuje 19 500 €.

Zdroj: BMW

jh

Komentáre k článku


Stream naživo