2015-11-04 16:55:00
Mercedes GLS 2016
Mercedes GLS 2016
Zdroj: Mercedes

FOTO: Mercedes GLS je tu. Silnejšie motory, nová prevodovka a vylepšený vzhľad

Po úniku fotografií Mercedes nelenil a vypustil svoju obludku oficiálne na svetlo sveta.

Mercedes GLS je tu, avšak prehnané očakávania schladíme už na začiatku. Ani dizajn interiéru, ani pohonné jednotky nepriniesli veľké prekvapenia. Zato však evolúciu, ktorá autu pomohla.

Vonkajší vzhľad sa nesie v štýle, ktorý priniesli modely GLE. Nový nos s novou grafikou svetiel vpredu, vzadu. Rovnako sú nové i nárazníky, mriežka chladiča vpredu a výraznejší znak s trojcípou hviezdou. Auto zaujme atletickejšou líniou vďaka novým výliskom na karosérii i vďaka odlišnému nosu auta. Svoje rozmery však nezaprie a ani to nemá v pláne.

Toto sedemmiestne SUV chce byť triedou S medzi SUV-čkami, avšak na to si budú musieť zákazníci počkať do novej generácie. Facelift priniesol novinky, ktoré stárnuci obor nutne potreboval. Medzi ne patrí výmena niektorých častí palubnej dosky vrátane „prilepeného“ displeju infotainmentu simulujúceho odnímateľný tablet. Nový je i touchpad na stredovom tuneli. Zmenil sa i volant a zopár ďalších dizajnových detailov. Celkovo sa tak interiér viac než na triedu S ponáša na spomínané GLE SUV.

Zdroj: Mercedes

Zaujať náročného zákazníka pomôžu aj nové farby a nové disky kolies, spolu s množstvom asistentov k Mercedesu patriacich. Je to napríklad asistent zabraňujúci kolízii, asistent bočného vetra, asistent pozornosti, Speedtronic obmedzovač rýchlosti, stabilizačný systém všetkých štyroch kolies, brzdný asistent. Za príplatok je tiež dostupný asistent mŕtveho uhla, aktívny asistent jazdných pruhov, brzdný asistent ochrany chodcov, Cross traffic plus asistent a ďalšie. K bezpečnosti prispievajú aj nové LED svetlá, samozrejme Dynamic Select systém s možnosťou prispôsobenia sa auta aktuálnym podmienkam až šiestimi módmi vrátane klzkého povrchu, či jazdy off-road. Vozidlo dostalo taktiež prepracovaný podvozok Airmatic s možnosťou zmeny svetlej výšky až do maxima svetlosti 306 a brodivosti 600 mm.

Zdroj: Mercedes
Zdroj: Mercedes

Ponuka verzií zostáva zatiaľ nezmenená. Základnou motorizáciou je naftová verzia 350d 4MATIC s výkonom 190 kW (258k) a s krútiacim momentom 620 Nm. Druhou verziou je benzínový bi-turbo šesťvalec skrytý pod označením 400 4MATIC s maximálnym výkonom 245 kW (333 k) a s maximálnym krútiacim momentom 450 Nm už od 1600 ot/min. Najvyššou štandardnou verziou je GLS 500 4MATIC so silným bi-turbo osemvalcom Podkapotou. Ten dosahuje maximálny výkon 335 kW (455 k) čo je o 15 kW viac než predchodca. Maximálny krútiaci moment má 700 Nm. Tieto verzie dopĺňa overená  a úsporná 9-stupňová prevodovka s možnosťou prikúpenia režimu redukcie a zámku stredového diferenciálu. Výnimku z pravidla tvorí najvyššia verzia GLS 63 AMG, ktorej výkon motora pomáha prenášať 7-stupňová AMG prevodovka. A má veru čo robiť, pretože 63-jka má maximálny výkon vyšší od predchodcu o 20 kW a má teda 430 kW (585 k) a maximálny krútiaci moment 760 Nm pri 1750 ot/min.

Zdroj: Mercedes

Oficiálnu výstavnú premiéru zažije GLS na autosalóne v Los Angeles. Objednať si nové GLS-ko môžu zákazníci od Novembra, prvé kusy uvidia svojich zákazníkov v marci budúceho roka. Už sú známe aj orientačné ceny modelov, samozrejme ide o nemecké ceny bez dane. Naftový základ stojí od 62 350 eur (350d). Benzínová 400-vka 64 425,-, osemvalec 81 600 a za najvýkonnejšiu 63 AMG dá zákazník bez dane približne 113 500 eur.

jh

Komentáre k článku


Stream naživo