2014-10-05 15:09:37
Autosalon Pariz II
Autosalon Pariz II
Zdroj: Jozef Vydra

Autosalón Paríž 2014: Premiéra úplne nového modelu Suzuki Vitara

Autentický dizajn SUV modelu japonskej značky, pokročilé technológie a priaznivá spotreba paliva.

To sú hlavné tromfy, s ktorými Suzuki prináša túto novinku. Nová Vitara je odvodená od konceptu iV-4 (dĺžka 4215 mm, šírka 1850 a výška 1665 mm), ktorý bol vystavený na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte. V názve tejto štúdie „i“ znamenalo „individualitu“, „V“ označovalo „vozidlo“ a číslovka „4“ pohon „4WD“.  Koncept mal mať najnižšie emisie CO2 vo svojej triede a v teréne presahovať rámec bežných mestských crossoverov.

Najmä vďaka novému systému AllGrip s voľbou štyroch jazdných módov: Auto, Sport, Snow a terénneho Lock s pevným rozdelením hnacieho momentu medzi nápravy v pomere 50:50. Novou generáciou modelu Vitara sa Suzuki vydáva do vôd Škody Yeti, Oplu Mokka alebo Mitsubishi ASX. Je však nutné povedať, že nová Vitara nie je náhradou za offroad menom Grand Vitara. Je totiž postavená na základe modelu SX4 S-Cross. Je to teda klasický zástupca dnešných SUV, ktoré trávia väčšinu času v prímestských oblastiach a do terénu makuknú len zriedkavo raz za čas-

Nová Vitara meria na dĺžku 4175 milimetrov, je 1775 milimetrov široká a 1610 milimetrov vysoká. Rázvor náprav má rovných 2500 milimetrov. Auto je tak „o číslo“ menšie ako SX4 S-Cross. Rovnako ako pri Škode Yeti sa aj pri nej môžete rozhodnúť, či siahnete po mestskej alebo offroadovej verzii. V každom prípade je svetlá výška 185 mm, odlišnosti teda sú len v dizajnovom stvárnení karosérie.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Auto pôsobí veľmi robustným dojmom a určite sa nestratí v „džungli“ mestských ciest. V interiéri nájdete len minimum tlačidiel a dostal európske rysy s príjemne pôsobiacimi plastmi. Podľa prvýh skúseností môžem povedať, že vnútri auta je dosť miesta aj pre vyšších, pričom dostatok miesta je aj na zadných sedadlách a nad nimi pre hlavu cestujúcich. Auto má dostatok odkladacích priestorov, batožinový priestor s objemom 375 litrov však stráca na konkurenciu v triede.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Auto bude mať pod kapotou zážihovú tisícšesťstovku VVT (88 kW a 156 Nm) s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a za príplatok dostanete šesťstupňový automat. Pri vznetovom štvorvalci 1,6 DDiS (88 kW a 320 Nm) bude iba manuálna prevodovka so šiestimi stupňami.

Zaujímavosťou je zadná náprava, lebo hoci má Vitara pohon všetkých kolies, vzadu je „iba“ torzná priečka a vlečené ramená – no také je riešenie Suzuki, osvedčené v iných modeloch a zdá sa, že to stačí. Navyše má dobrý vplyv na celkovú hmotnosť - auto totiž v základe váži 1075 kilogramov, najľahšia štvorkolka s motorom 1,6 VVT je o 95 kilogramov ťažšia.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo