2014-06-06 12:48:25
Nové BMW X6
Nové BMW X6
Zdroj: BMW

BMW X6: nabúchaný kulturista prešiel dopingom a faceliftom! Pozrite si FOTO!

BMW X6 je ako vyrysovaný Mr. Olympia s ambíciou roztrhať na kusy všetkých atlétov. Dostal novú tlamu, steroidy a technológie budúcnosti.

O X6-tke si môže myslieť každý čo chce, fakt je ten, že robustnejšie, agresívnejšie, silnejšie a zároveň atleticky pôsobiace vozidlo nenájdete. Je nelogické, neprimerané, absurdné, ale pohľad naň vzbudzuje rešpekt.  

Po X5-ťke, X3-jke a novej X4-ke dostal nový štýl dizajnu aj tento mastodont. Pohľad na exteriér okamžite prezrádza, že X6-tka je ostrejšia, dravšia a menej uhladená. Reprezentuje typický dizajnový jazyk nových modelov značky. K tomu pridáva kombináciu prvkov ostrého kupé a masívneho SUV. Zaujmú predĺžené svetlá od ladviniek až po okraj kapoty, ostrejšie línie zadnej časti. Pri návrhu úprav nešlo len o zatraktívnenie vozidla, dôležitým prvkom bola aerodynamika.

Kabína v znamení luxusu a nových materiálov

Interiér tiež prešiel miernou zmenou, viac než na nové krivky sa zameral na zlepšenie techniky a materiálov. Trojrozmerný dizajn a horizontálna štruktúra vrstvených povrchov vytvárajú očarujúci efekt palubnej dosky, ktorá je spolu s obkladovými panelmi hornej časti dverí štandardne potiahnutá vysoko kvalitným materiálom Softskin, vrátane čierneho dekoratívneho stehovania. Štandardné interiérové obklady, teda matný tmavý Oxide Silver, pravé drevo Poplar Grain (BMW X6 xDrive50i) alebo Aluminium Hexagon (BMW X6 M50d) teraz spočívajú nad lesklými čiernymi povrchmi, ktoré sú zdola lemované akcentovými linkami Pearl Gloss Chrome. Doplnkovo sú k dispozícii obklady Brushed Aluminium, drevený American Oak, drevený Fineline Stripe alebo exkluzívne textúrované drevo Fineline Pure. Samozrejmosťou je voľne stojaci 10,2 palcový displej infotainmentu, ktorý štandardne patrí k systému iDrive. Podsvietenie kabíny zabezpečujú LED svietidlá rozmiestnené po celej kabíne.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Zákazníci si môžu objednať M športový balík, ale tiež novú výbavu Design Pure Extravagance. Za príplatok je k dispozícii štvorzónová klimatizácia, dvojzónová je základ, taktiež hi-fi systém Bang & Olufsen. Štandardom sú 19-palcové kolesá, za príplatok 20-palcové.

Okrem luxusu a exkluzivity mysleli v BMW aj na funkčnosť, variabilitu a hlavne pohodlie. Odkladacie priestory, priehradky vo dverách na fľaše, kufor so základným obsahom 580 litrov, elektricky ovládané veko kufru, 1520 litrov po sklopení sedadiel, sklápanie možné v pomere 40:20:40, doplnková elektricky ovládaná strecha, športové sedadlá v základe, vyhrievanie sedadiel a hŕba ďalších prvkov. M balík zahŕňa aerodynamické prvky exteriéru, výraznejšie tvarované prahy, difúzorová vložka pod zadným nárazníkom, lesklé prvky Shadow Line, lesklé koncovky výfukov, M zliatinové disky, Adaptívny M podvozok so vzduchovými tlmičmi a úpravou svetlej výšky, M-kový volant, pedále, obkladové lišty... A to všetko už od začiatku predaja.

Pre motoristických fanúšikov sa najdôležitejšie zmeny skrývajú Podkapotou.

Silnejšie motory menej papkajú

V8 posilnila o 10 percent, ekonomickejšia je o 22 percent. Vlajkovou loďou X6-tky je 4,4 litrový motor V8 s výkonom zvýšeným oproti predchádzajúcej generácii o 43 k na 330 kW (450 k). K posilneniu výkonu pomáha technológia TwinPower Turbo, variabilné časovanie ventilov VALVETRONIC a priame vstrekovanie High Precision Injection. Vďaka tomu má V8-čka lepšie reakcie, silnejší ťah a nižšiu spotrebu. Maximálny krútiaci moment 630 Nm je k dispozícii od 2000 do 4500 otáčok. Vďaka tomu zrýchli nové BMW X6 xDrive50i z nuly na sto za 4,8 sekundy, čo je o 0,6 sekundy rýchlejšie než predchodca. Priemerná spotreba by mala byť 9,3 l/100 km. Úprimne? S takou náložou Podkapotou by som to chcel vidieť! :D V priebehu roka 2015 pribudne verzia xDrive35i s radovým benzínovým šesťvalcom s výkonom 225 kW (306 k). Ten zrýchli z nuly na sto za 6,4 sekundy a priemerne si vypýta 8,6 l/100 km.

Zdroj: BMW

Zmenami prešiel aj naftový radový šesťvalec, ktorý má vďaka technológii TwinPower Turbo vyšší výkon o 13 koní a krútiaci moment o 20 Nm. Maximálny výkon je po novom 190 kW (258 k) a max. krútiaci moment 560 Nm motor dosahuje od 1500 do 3000 otáčok. Z nuly na stovku zrýchli za 6,7 sekundy a priemerne si vypýta 6,0 litra nafty. Ešte silnejší nafťák bude mať Podkapotou verzia xDrive40d, ktorá príde až v roku 2015.  Jeho parametre sú: 230 kW (313 k), 6,2 l/100 km a z nuly na sto zrýchli za 6,0 sekundy. Najvýkonnejší naftový motor vo verzii M50d je ten istý trojlitrový šesťvalec upravený na 280 kW (381 k). Táto M-bomba bude dostupná už od začiatku predaja.

Za takýto výkon môže až trojica turbodúchadiel, ktoré spolupracujú v presne naladenom trojstupňovom procese prepĺňania. Vďaka tomu zrýchli M50d na stovku za 5,2 sekundy a maximálny krútiaci moment má úroveň 740 Nm. Samozrejmosťou je pohon xDrive a dôraz na extravaganciu, ktorú v sebe zahŕňa písmenko M.

X6-tka jazdí skoro sama v zápche, či kolóne

Nová X6-tka má v štandarde Driving Asistant. Tento pomocník dokáže varovať pred opustením jazdného pruhu, varuje pred kolíziou, chodcom a dokáže aktivovať núdzové brzdenie. Veľkou novinkou je Driving Asistant Plus. Ten poskytne ešte rozsiahlejšiu podporu. Okrem toho, že auto dokáže vďaka nemu udržiavať bezpečný odstup od vozidiel až do rýchlosti 210 km/h, dokáže tiež aktívne brzdiť s maximálnym spomaľovacím účinkom a pri jazde do 60 km/h vie uľahčiť únavné jazdenie v kolóne, či v zápche. Ak má vodič na volante aspoň jednu ruku, udržiava od vozidla pred sebou bezpečný odstup a udržiava sa v danom pruhu. Hneď si viem predstaviť ako by to pomohlo napríklad pri zápche na diaľnici. Tie čakajú mnohých dovolenkárov už v nasledujúcich týždňoch. Asistent tiež stráži mŕtve uhly v prípade, že sa vodič rozhodne odbočiť zo svojho pruhu. Nová X6-tka si tiež vie nájsť vhodné parkovacie miesto a zaparkovať.

Na bezpečnosť jazdy v noci dohliadajú adaptívne LED svetlá a LED hmlovky s technológiou Selective Beam (neosvecuje iných). Vylepšený systém Night Vision vidí okrem chodcov aj zver a na obrazovku premieta nočné videnie odhaľujúce všetky živé nástrahy skryté v tme – termokamera a to aj mimo dosahu svetiel. V prípade hrozby kolízie vyšle varovanie.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Samozrejmosťou je vrcholná konektivita s okolitým svetom a s mobilnými prístrojmi. V navigácii ľahko nájdete miesto, ktoré potrebujete, v aute máte prístup na internet, možnosť spojiť sa s call centrom BMW v prípade, že potrebujete zistiť nejakú adresu, či iné údaje - infolinka. V prípade nehody vie systém rozoznať vážnosť kolízie, nadviaže spojenie s BMW call centrom, ktorému dokáže odovzdať všetky dôležité údaje ako miesto kolízie (s presnosťou na metre), VIN číslo, farbu vozidla a údaje z palubných senzorov. Systém dokáže určiť počet osôb na palube, ktoré airbagy boli aktivované a aký silný bol náraz. Vďaka tomu môžu záchranné zložky reagovať skôr a presnejšie s jasne danými požiadavkami, čo je v danej chvíli potrebné. V prípade potreby môžete písať e-mail alebo sms priamo počas jazdy bez rizika straty pozornosti vďaka konvertoru, ktorý dokáže premeniť diktovanú reč na písaný text.

V galérii máme pre vás pripravených rovných 40 vysokokvalitných fotografií. Takže šup-šup, vychutnajte si každý detail! :)

Ján Hargaš
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


Stream naživo