2013-09-06 05:00:00
Audi Sport quattro
Audi Sport quattro
Zdroj: Audi, autoblog.com

Audi Sport quattro je späť! Silnejšie, rýchlejšie, väčšie, hybridné a... žlté

Čím bližšie je autosalón vo Frankfurte, tým viac konceptov prichádza na svet. Automobilka z Ingolstadu sa doteraz tvárila, akoby sa jej Frankfurt netýkal. Opak je pravdou.

Zatiaľ čo niektoré automobilky pred autosalónom ponúkli len obrysy a zopár strohých informácií, väčšina značiek priniesla nadšencom poriadne lesklé fotografie konceptov a pár dychberúcich údajov. Dnes sa k nim priradilo aj Audi. A môžeme povedať, že im doslova vypieklo rybník.

Existujú obľúbené autá, existujú milované autá, existujú legendy a potom je tu Sport quattro. Jedno z prvých áut na rely, ktoré využívalo systém pohonu všetkých štyroch kolies (a myslelo to s ním vážne), vo svojej dobe vyhrávalo čo sa dalo. Okrem šampionátu v rely stanovilo rekord na Pikes Peaks v roku 1987. Audi Sport quattro bolo prvé Audi so stálym pohonom 4x4 a prvá štvorkolka s turbom vôbec.

Zdroj: Audi, autoblog.com
Zdroj: ultimatecarpage.com

 

Koncept, ktorý prichádza tridsať rokov po uvedení Audi Sport quattro vyzerá veľmi dobre. Všimnite si predovšetkým mohutnú mriežku na prednej maske. Mal by to byť nový dizajnový smer značky a takto by mali v budúcnosti vyzerať všetky nové Audiny. Zaujmú veľmi prísne a ostro pôsobiace predné LED svetlomety využívajúce technológiu Audi Matrix LED. Svetlá vďaka počítačom riadenému systému natáčania a zhasínania jednotlivých žiariviek neoslepujú vodičov v protiidúcich autách a zároveň naplno svietia na miesta priamo pred vodičom a za krajnicou. Pohľad lákajú tiež výrazné oblé línie nad kolesami, zmenené zadné svetlá a prieduchy za prednými kolesami. Audi postavilo Sport Quattro z vysokopevnostnej ocele, hliníku a karbónových vláken. Vlákna sú viditeľné najmä na prednej maske, použité sú však aj na streche, či vo dverách.

Zdroj: Audi, autoblog.com

Súboj s váhou bol pre Audi významný pre baterky, ktoré si Sport musí vláčiť zo sebou. Je to totiž plug-in hybrid. Elektromotor ponúka výkon 110 kW (149 koní) a dokáže maximálne štvorčlennú posádku odviesť až do vzdialenosti 50 kilometrov bez toho, aby čo i len na chvíľu prebudil benzínového kolegu. Benzínový kolega totiž nie je žiaden lilipután, a keď sa prebudí, poriadne zareve. V8-ička s obsahom štyroch litrov, s dvoma turbami a výkonom 412 kW (560 koní) je sama o sebe poriadna „pecka.“ Spolu s elektromotorom ponúkne Audi Sport poriadne veľký záprah – viac než 700 koní! V8-čka má „krutý“ krútiaci moment 700 Nm. Elektromotor sa tiež nemusí hanbiť a so svojimi 400 Nm krútiaceho momentu nepatrí medzi slabochov. Sport quattro zrýchli z nuly na sto za 3,5 sekundy a ručička tachometra sa zastaví na úrovni 305 km/h.

Toto auto však nie je len besniace športové vozidlo s pohonom všetkých štyroch (na to má Audi R8-čku). Sport Quattro myslí (aspoň trošku) na praktickosť. Dôkazom sú vyššie spomínané štyri sedadlá a tiež 300 litrový kufor.

Hybridný pohon okrem zvýšenia výkonu poskytuje aj zníženie emisií a spotreby. Z výfuku by malo Audi vykašľať v priemere iba 59 gramov emisií na kilometer a jazdiť by malo za 2,5 litra benzínu na 100 km. Tieto údaje sú samozrejme určené iba eurobyrokratom (a ich predstavám o svete). Nevieme si totiž predstaviť človeka, ktorý by si kúpil Audi Sport quattro a jazdil celý čas ekonomicky/ekologicky, aby sa udržal na takejto spotrebe.

Sme zvedaví, či sa nakoniec dostane do výroby, alebo zostane len v rovine konceptu. Jeden koncept s názvom Audi Sport tu už bol pred troma rokmi. Tento z neho očividne vychádza, no zdá sa byť reálnejším. Tak uvidíme.

Zdroj: gadgetreview.com
Zdroj: gadgetreview.com

Ján Hargaš
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


Stream naživo