23.12.2012

Ferrari potvrdilo detaily nástupcu Enzo

Po predchádzajúcich vzorkách chuťoviek talianska automobilka Ferrari potvrdila niektoré technické detaily nástupcu superšportu Enzo. Srdcom novinky s predbežným pracovným označením F 70 bude motor 6,3 V12 z Berlinetty.

Aj Ferrari sa s fanúšikmi hrá na hru: odrobinky zo stola namiesto celého menu. Ale Talianom to asi väčšina prepáči – lebo je to Ferrari. Takže zverejnené detaily o novinke berieme ako kráľovskú hostinu. A vari aj vianočný darček. Napriek tomu, že sa v oficiálnom magazíne neobjavili zásadne nové informácie. Potvrdilo sa ale veľa z toho, čo sa už tušilo.

Evolučný dvanásťvalec

Zoznam predpokladaných substancií má na prvom mieste vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,3 litra z modelu F 12 Berlinetta. Výkon 544 kW (740 k), krútiaci moment 690 Newtonmetrov. Auto ho teda určite mať bude, ale... áno, bude to „ďalšia evolúcia s hybridnou technológiou Hy-Kers“. Tá sa predstavila na ženevskom autosalóne v roku 2010. Ferrari pripúšťa, že to nebude iba kvôli zvýšeniu výkonu, ale aj pre zníženie emisií.

Koník z Maranella s baterkami

Podľa odhadu Ferrari skráti elektromotor s akumulátormi čas zrýchlenia z 0 na 200 km/h zhruba o 10%. Zníži pritom emisie oxidu uhličitého až o 40%. To sú zaujímavé výsledky – ale nevieme, s čím ich automobilka porovnáva. Či s rovnakým vozidlom bez tejto technológie, alebo s modelom Enzo. Podľa Ferrari je Hy-Kers plne integrovaný do pohonu. Spolupracuje so systémom vektorovania sily smerujúcej na kolesá, trakčnou kontrolou a a elektronickou distribúciou brzdnej sily. Kapacita akumulátorov nie je známa. Ferrari ale tvrdí, že veľkosť a hmotnosť bola vzhľadom na zameranie auta tou najdôležitejšou veličinou. Hlavným činiteľom však je výkon. Automobilka udáva, že počet koní dodaných elektromotorom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke sa bude rovnať hmotnosti systému v kg. Teda ak bude celý systém vážiť 100 kg, bude to 100 k (74 kW) navyše.

Progesívny monokok

Na zvyšku konštrukcie sa podieľal Rory Byrne, ktorý Ferrari priviedol k jedenástim titulom majstra sveta vo formule1.  Pýchou je hlavne karbónový monokok zo štyroch druhov tkaniny z uhlíkových vláken. V porovnaní s modelom Enzo má o 22% vyššiu odolnosť voči ohybu a dokonca o 27% vyššiu torznú tuhosť. Pre zníženie ťažiska a pre koncentráciu hmotnosti budú palivová nádrž aj akumulátory umiestnené hneď nza kabínou, teda blízko stredu auta. Pre zachovanie integrity bude interiér každému zákazníkovi postavený na mieru. Pevné bude sedadlo, prispôsobené pre vodiča. Nastaviteľná bude pedálová skupina a stĺpik volantu. Čo je fajn pre prvého majiteľa – ale čo ten, ktorý si bude chcieť novinku po čase kúpiť z druhej  ruky? Možno bude možné za istý obnos auto upraviť. No ale nielen odpoveď na túto otázku sa dozvieme pri svetovej premiére.

Ako prídavok ešte máme pre vás ešte video, v ktorom sa porite, ako sa "pečie" nový monokok - až o 20% ľahší, ako doterajšie:

Váš prehliadač nemá nainštalovaný flash player a nepodporuje html5 video tag. Get Adobe Flash player

Jozef Vydra
ZDROJ: Ferrari

Komentáre k článku