2012-12-14 09:49:47
Mercedes oficiálne priznal farbu
Najvýraznejšia medzigeneračná obnova v histórii značky zmenila triedu E
Zdroj: mercedes-benz

Mercedes oficiálne priznal farbu

Na rozdiel od iných automobiliek sa Mercedes nezahral na mŕtveho chrobáka, ale po nechcenej medializácii (už prichystaných) fotografií faceliftu triedy E to nezahral do autu.

Ukázal vynovenú tvár sedanu, ale aj kombi. Obidve verzie dostali výrazne prepracovanú prednú časť, hlavne svetlá a masku chladič. Vzadu a pod kapotou už toľko zmien nie je. No nech je to akékoľvek, medzigeneračné omladenie v takom rozsahu sa len tak naozaj nevidí. Mercedes sám priznáva, že je to najkomplexnejšia modernizácia v histórii značky. Dizajn, výbava, motory a elektronické systémy – to je v skratke zoznam zmien.

 

Vzhľad v športovom štýle

Rozsiahly facelift priniesol zaujímavú vizáž. Skončila sa éra dvojitých reflektorov, ktoré sú teraz pod spoločným krytom. Napriek tomu sú zdvojené svetlá pod nim viditeľné. Namiesto dvojsvetiel sa Mercedes-Benz vrátil ku koreňom, lebo jednoduchými svetlometmi disponovala aj celkom prvá trieda E, model W124, ktorá sa prestala vyrábať v polovici deväťdesiatych rokov. Zmena je aj v tvare karosérie, ktoré sa priblížili líniám najnovších modelov automobilky. Oveľa oblejšia je celá karoséria, ktorej hranatosť bola asi najväčším tŕňom v oku doterajšej klientele. Upravený zadný blatník vymenil anabolickú svalovú hmotu so zvláštnym prelisom odvolávajúcim sa na históriu, za konzervatívnejšiu horizontálnu hranu. Oblá je hlavne maska chladiča s dvoma odlišnými výrazmi podľa toho, akú výbavu si vyberiete. Konzervatívnejšia Elegance využíva tri jednoliate lamely v maske, trojcípu hviezdu na kapote a menšie a jednoduché otvory nasávania v nárazníku. Avantgarde má veľké logo priamo v strede krytu chladiča s párom veľkých lamiel a výrazne viac vykrojenými prívodmi vzduchu k brzdám. V zadnej časti je zmien najmenej. Nad preštylizovaným nárazníkom sú  pomerne veľké upravené svetlá, ktoré veľmi neumožňujú rozoznať, že je to Mercedes. Denné LED bude v štandarde, kompletné diódové svetlá však len za príplatok. Do ponuky sa dostane aj dynamicky a športovo naostrená verzia AMG Sport, ktorá má pomerne agresívny bodykit.

Zdroj: mercedes-benz
Zdroj: Mercedes Benz

 

Interiér skoro bez zmeny

Toto tvrdenie však nie je pravdivé, to iba na prvý pohľad tak vyzerá. Interiér sa však v porovnaní s vonkajšími úpravami výrazne nezmenil. Okrem nového volantu má odlišné prístroje, ovládače, nové typy čalúnenia a obkladov. Ale zmenili sa materiály, sú lepšie spracované, vzhľad je tiež iný. Iné sú výduchy ventilácie, výrazná je lišta palubnej dosky, ktorá sa tiahne cez celú šírku.

Zdroj: mercedes-benz
Zdroj: mercedes-benz

 

Downsizing sa nekoná

Prekvapením je, že pôvodne zamýšľaný turbomotor s objemom 1,6 l v ponuke nebude. Základom je nový zážihový štvorvalec s turbodúchadlom s variabilným časovaním a priamym vstrekovaním paliva. Nahradil tisícosemstovku. Vo verzii E 200 má 135 kW, ako E 25 disponuje o 20 kW vyšším výkonom. Modely E 300, E 350, vrátane pohonu všetkých kolies 4Matic využívajú pôvodný atmosférický vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra. Nová a nižšia priemerná papierová spotreba je v rozmedzí od 6,8 do 7,8 litra aj vďaka štandardne montovanému systému stop-štart. Novinkou v ponuke zážihových motorov je dvakrát preplňovaný vidlicový šesťvalec s objemom 3,0 litra. Napriek menšiemu objemu má označenie E 400 a vyplní medzeru medzi E 350 a E 500. Jeho maximálny výkon je 245 kW. Tento pohon bude k dispozícii aj pre verziu 4Matic a platia skoro také isté dynamické parametre. Iba spotreba je trocha vyššia – všetko nájdete v tabuľke. Do kompletného zhrnutia už chýba iba verzia E 63 AMG.

Model Motor Objem v cm3 Výkon pri ot. Krútiaci moment pri ot. 0-100 km/h (s) l/100 km CO2 g/km
E 200 R4 1991 135 kW (184 k)/ 5500 300 Nm/ 1200 - 4000 7.9 (8.3) 5.8 (6.0) 135 (139)
E 250 R4 1991 155 kW (211 k)/ 5500 350 Nm/ 1200 - 4000 7.4 (7.8) 5.8 (6.1) 135 (141)
E 300 V6 3498 185 kW (252 k)/ 6500 340 Nm/ 3500 - 4500 7.1 (7.5) 6.8 (7.1) 159 (165)
E 300 4Matic V6 3498 185 kW (252 k)/ 6500 340 Nm/ 3500 - 4500 7.4 (7.8) 7.4 (7.8) 174 (184)
E 350 V6 3498 225 kW (306 k)/ 6500 370 Nm/ 3500 - 5250 6.3 (6.7) 6.8 (7.1) 159 (165)
E 350 4Matic V6 3498 225 kW (306 k)/ 6500 370 Nm/ 3500 - 5250 6.6 (7.1) 7.4 (7.8) 174 (184)
E 400 * V6 2996 245 kW (333 k)/ 5250 - 6000 480 Nm/ 1600 - 4000 5.9 (6.3) 7.5 (7.7) 175 (179)
E 400 4Matic * V6 2996 245 kW (333 k)/ 5250 - 6000 480 Nm/ 1600 - 4000 5.9 (6.3) 8.0 (8.3) 185 (194)
E 500 V8 4663 300 kW (408 k)/ 5000 - 5750 600 Nm/ 1600 - 4750 5.2 (5.4) 8.9 (9.3) 209 (216)
E 500 4Matic V8 4663 300 kW (408 k)/ 5000 - 5750 600 Nm/ 1600 - 4750 5.2 (5.4) 9.4 (9.5) 219 (222)

Pozn: údaje v zátvorkách sú platné pre kombi verziu

 

Vznetové motory takmer bez zmeny

U dieselových motorov sa takmer nič nezmenilo – údaje nájdete zoradené  v tabuľke.

Model Motor Objem v cm3 Výkon pri ot. Krútiaci moment pri ot. 0-100 km/h (s) l/100 km CO2 g/km
E 200 CDI R4 2143 100 kW (136 k)/ 2800 - 4600 360 Nm/ 1600 - 2600 9.5 (10.1) 4.9 (5.3) 127 (137)
E 220 CDI R4 2143 100 kW (136 k)/ 2800 - 4600 400 Nm/ 1400 - 2800 8.4 (8.6) 4.7 (5.2) 125 (134
E 250 CDI R4 2143 150 kW (204 k)/ 3800 500 Nm/ 1600 - 1800 7.5 (7.8) 4.8 (5.2) 128 (136)
E 250 CDI 4Matic R4 2143 150 kW (204 k)/ 3800 500 Nm/ 1600 - 1800 7.9 (8.1) 5.5 (5.8) 143 (152)
E 300 BlueTEC V6 2987 170 kW (231 k)/ 3800 540 Nm/ 1550 - 2400 7.1 (7.4) 5.5 (5.7) 144 (152)
E 350 BlueTEC V6 2987 185 kW (252 k)/ 3600 620 Nm/ 1600 – 2400 6.6 (6.9) 5.5 (5.7) 144 (152)
E 350 BlueTEC 4Matic V6 2987 185 kW (252 k)/ 3600 620 Nm/ 1600 – 2400 6.7 (7.0) 6.0 (6.4 160 (170
E 300 BlueTEC HYBRID V6 2143 150 kW (204 k)/ 4200 +emotor 19 kW (26 k)

500 Nm/ 1600 – 1800, emotor 280 Nm

7.5 (7.8) 4.1 (4.4) 107 (116)

Pozn: údaje v zátvorkách sú platné pre kombi verziu

 

Zamerané na bezpečnosť

Facelift triey E prezentuje vo svetovej premiére jedenásť nových a zlepšených asistenčných systémov, ktorými bude disponovať budúca generácia triedy S. Pre svoju prácu používajú napríklad  stereoskopickú kameru pred vnútorným spätným zrkadlom s dosahom až 500 metrov, ktorá je schopná pri uhle záberu 45 stupňov vytvárať do vzdialenosti 50 metrov 3D elektronickú mapu pred vozidlom. V spolupráci s viacstupňovými radarovými snímačmi dokáže rozoznávať pevné aj pohybujúce sa prekážky a chodcov a z danej situácie vyhodnocuje možné nebezpečenstvo a kolízne situácie. Modernizovaná verzia má taktiež vylepšený multimediálny systém a praktické ovládanie otvárania a zatvárania kufra bez použitia rúk.

DOPLNENÉ 16.12.: Podarilo sa nám získať aj prvé odiciálne video modernizovanej triedy E, tak si ho vychutnajte.

Modernizované Éčko sa verejnosti oficiálne predstaví v januári na detroitskom autosalóne NAIAS 2013. Európska premiéra bude nasledovať na marcovom autosalóne v Ženeve. Vtedy sa plánuje aj vstup na trh.

Jozef Vydra
ZDROJ: mercedes-benz

Komentáre k článku


Stream naživo