02.06.2020

Impozantná ikona sa vracia späť do Európy

Na európske nebo po prvý raz po takmer desiatich rokoch prilieta legendárna vzducholoď Goodyear.

V Európe bude s logom Goodyear lietať vzducholoď Zeppelin NT spoločnosti Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH z nemeckého Friedrichshafenu a začne tak písať zatiaľ poslednú kapitolu takmer storočného vzťahu medzi spoločnosťami Goodyear a Zeppelin.

V Európe bude lietať rovnaký model ako sú tri vzducholode Goodyear v Spojených štátoch amerických. Ako neprehliadnuteľný ambasádor značky Goodyear bude sprostredkovávať jedinečné letecké zábery najzaujímavejších pretekov a slúžiť aj pre osobné lety v Nemecku. Polovystužená vzducholoď Zeppelin NT má dĺžku viac ako 75 metrov – meria tak skoro ako tri štvrtiny futbalového ihriska – a výšku má takmer 18 metrov.

Častejšie ju možno vidieť v Amerike na najväčších športových udalostiach, ako sú napríklad preteky NASCAR, zápasy NBA a golfové majstrovstvá PGA. No aj v Európe sa vzducholoď Goodyear stala po zásluhe ikonou. Po prvýkrát sa na európske nebo dostala v marci roku 1972 a v júni toho istého roku absolvovala prvý let do anglického Cardingtonu. Pod názvom „Europa" slávna vzducholoď v nasledujúcich štrnástich rokoch lietala po celej Európe a objavila sa na mnohých významných športových a kultúrnych akciách, vrátane Veľkej ceny Nemecka v roku 1985 na Nürburgringu, French Open 1986 v Rolland Garros a dokonca na dvoch britských kráľovských svadbách.

V roku 1986 ju vyradili z prevádzky, ale v nasledujúcich rokoch sa na turné po Európe niekoľkokrát vrátili iné vzducholode. V jednej z nich som mal tú možnosť lietať ponad Bratislavu po odštartovaní z (vtedy ešte fungujúceho) letiska vo Vajnoroch. Utorkový skúšobný let z Friedrichshafenu je však ozajstný reštart, je to prvý európsky let od roku 2012.

Návrat povestnej vzducholode je zatiaľ poslednou v rade nových investícií značky Goodyear na európskom trhu. Doteraz to bola obmena európskeho produktového portfólia počas posledných 18 mesiacov a s tým súvisiacich niekoľko nových ocenení, ale aj reorganizáciu distribučnej siete spoločnosti založenej teraz na vybranej skupine partnerov, spustenie elektronického obchodu na vybraných trhoch, nové mediálne partnerstvo a návrat do medzinárodného motoristického športu.

Vzducholoď Goodyear predstavuje skutočnú ikonu, ktorá už takmer sto rokov prebúdza fantáziu zákazníkov a nadšencov v Spojených štátoch i na celom svete,“ povedal Mike Rytokoski, viceprezident a marketingový riaditeľ spoločnosti Goodyear Europe. „Na jej návrat do Európy sme dlho čakali. Je to skvelý spôsob, ako osláviť náš návrat do medzinárodného motoristického športu, naše nové mediálne partnerstvo so spoločnosťou Eurosport a najmodernejšie obohatenie nášho produktového portfólia.“

V nadchádzajúcich týždňoch bude vzducholoď Goodyear lietať v oblasti okolo Friedrichshafenu a ďalej po celom Nemecku. Neskôr bude snímať letecké zábery zostávajúcich najdôležitejších udalostí európskeho kalendára motoristických pretekov roku 2020.

To ďalej zvýrazní comeback spoločnosti Goodyear do oblasti medzinárodného motoristického športu. Goodyear už bol vymenovaný za oficiálneho dodávateľa pneumatík pre triedu LMP2 Majstrovstiev sveta endurance (WEC), európskeho seriálu pretekov Le Mans v sezóne 2021, britského šampionátu cestovných automobilov (BTCC) a prostredníctvom nového mediálneho partnerstva s poprednou európskou športovou stanicou Eurosport od sezóny 2020 tak isto FIA Svetového pohára cestovných automobilov (WTCC) a prvého seriálu čisto elektrických cestovných vozidiel rôznych značiek Pure ETCR.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: GoodYear

Komentáre k článku