2018-07-29 04:00:00
Hyundai i30 N Line
Hyundai i30 N Line
Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 prináša verziu N Line, bude aj u nás

Je mnoho motoristov, čo by chceli športovú verziu, ale si ju nemôžu, alebo nechcú dovoliť.

Nemusí ísť vždy iba o peniaze. Aj keď o tie ide vždy až v prvom rade... Proti môže byť niekedy fakt, že napríklad podľa názoru zákonitej partnerky „rodinné auto nemá vyzerať ako... no ako športové“.

Lenže na čo sú potom všetky tie GT Line (Kia a Peugeot), R Line (VW), ST-Line (Ford), či FR Line (SEAT)? Aby ste sa cítili ako v športovom aute, hoci niektoré z nich sú niekde na polceste medzi bežným a naozaj športovým variantom.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Druhou možnosťou, prečo si zvolíte takýto kompromis je to, že aj by ste na auto mali, ale už nie na pokuty... Pre všetky takéto a podobné, ale aj celkom iné prípady sa Hyzundai rozhodol prísť s podobným riešením. Hyundai i30 N dostal trocha „triezvejšieho“ kolegu s označením N Line. Hyundai používa písmeno N pre svoje športové oddelenie.

Keď sa už celkom slušne uchytil hot-hatch i30 N a Kórejčania chystajú aj ostrý Veloster novej generácie, rozhodli využiť vzrastajúci imidž „enkového“ označenia celkom klasickým spôsobom. Pripravili verziu s dizajnovými prvkami športového variantu, zároveň však s komfortom a hlavne cenou, ktorá sa blíži skôr štandardným stupňom výbavy.

Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Line teda má dizajnovo podobný nárazník ako má plná športová verzia N. Štandardom sú tiež osemnásťpalcové kolesá a dvojitá koncovka výfuku. V interiéri má táto verzia športový volant čalúnený perforovanou kožou. Doobjednať sa dajú aj športové sedadlá čalúnené semišom s výraznejšou oporou tela.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Nebude to však len o vzhľade. Zmeny zasiahli aj podvozok, riadenie a ovládanie plynového pedálu. K tuhšie naladenému podvozku patria pneumatiky Michelin Pilot Sport 4. Účinnejšie brzdné vlastnosti zabezpečia o palec väčšie kotúče bŕzd na prednej náprave. Pod kapotou sa objavia len dva najsilnejšie motory štandardnej ponuky – preplňovaný zážihový štvorvalec 1.4 T-GDI s výkonom 103 kW a turbodiesel 1.6 CRDi s výkonom 100 kilowattov.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Je to prvá lastovička, ktorá možno aj urobí leto - Hyundai sa chystá postupne „olajnovať“ väčšinu modelovej ponuky. „Korenistá“ i30 N Line sa začne predávať na európskych trhoch na konci leta.  Aj u nás, ako potvrdili zo zastúpenia značky pre Slovensko. Presnejšie informácie a cenník teda môžeme očakávať onedlho...


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Hyundai

Komentáre k článku


Stream naživo