22.01.2018

Rekord pre Hyundai na Slovensku: viac ako 7 tisíc predaných áut

Nových majiteľov si našlo presne 7229 áut značky Hyundai, čo predstavuje medziročný nárast až 8%.

Rok 2017 bol pre značku Hyundai na Slovenskú výnimočný. Vďaka počtu predaných áut sa po prvýkrát v histórii stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou automobilov na Slovensku s trhovým podielom 7,0%. Významným míľnikom bolo, že až päť mesiacov uplynulého roka bol Hyundai jednotkou v predaji súkromnej klientele.

Rok 2017 sa zapíše do histórie značky Hyundai na Slovensku veľkými písmenami – prvýkrát si naše vozidlá kúpilo viac ako 7000 slovenských zákazníkov. Nárast predaja a tretie miesto robia z našej značky jedného z lídrov trhu. Klientom za dôveru srdečne ďakujeme“, zhodnotil uplynulý rok Jaroslav Krajčír, sales manager značky Hyundai na Slovensku.

Úspešný nástup novej generácie i30

V kategórii malých osobných áut sa darilo najmä modelu i20 s 1 321 predanými kusmi, čím sa stal trhovou trojkou vo svojej kategórii. Najsilnejším mesiacom bol máj 2017, kedy si i20 vybralo až 158 nových majiteľov. Klienti uprednostňovali klasický 5-dverový hatchback, pätina klientov sa rozhodla pre model i20 Active.

Modelový rad Ioniq, ktorý ako prvý priniesol až tri druhy alternatívnych ekologických pohonov (electrický, hybridný a plug-in hybrid) oslovila v minulom roku 55 klientov. Takmer polovica z nich sa rozhodla pre čisto elektrický automobil.

Celkovo najpredávanejším modelovým radom Hyundai za rok 2017 sa stal model i30, ktorého sa predalo až 2610 kusov. To predstavuje 12,5% trhový podiel v kategórii C1. V marci na trh prišla nová, v poradí už tretia generácia modelu i30 v karosárskej verzii hatchback, v júni pribudol nový kombi a posledný štvrťrok odbornú aj laickú verejnosť mimoriadne zaujal športový model i30 N. Až 57% slovenských zákazníkov sa rozhodlo pre kombi verziu i30. Najčastejším výberom boli i30 s benzínovými motormi (61%) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

SUV-čkam kraľoval Tucson, zaujala Kona s pohonom 4x4

Veľmi úspešným bol rok 2017 aj pre model Tucson, ktorý sa stal celkovo najpredávanejším vozidlom v kategórii SUV-C. 2262 predaných kusov znamenalo takmer 16% podiel na predaji všetkých SUV kategórie C. Zaujímavosťou je, že takmer 7 z 10 klientov sa rozhodlo pre Tucson v dvoch najvyšších výbavách Style a Premium a miernu prevahu mali dieselové motory (53%).

Do kategórie malých SUV vstúpila značka Hyundai koncom minulého roka svojím novým modelom Kona. Do konca roka slovenský importér značky Hyundai zaznamenal 30 predaných vozidiel, z toho drvivú väčšinu tvorí Kona s motorom 1.6 T-GDi a pohonom 4x4.

Čo sa očakáva v roku 2018

Už v januári prichádza na slovenský trh štýlový i30 Fastback, ktorý zaujme technologickou vyspelosťou, aj atraktívnym dizajnom. K vrcholom roka bude určite patriť príchod 4. generácie dlhodobo obľúbeného SUV Santa Fe. Revolučným počinom bude model Kona s čisto elektrickým pohonom a s predpokladaným dojazdom až 526 km na jedno nabitie. Okrem toho sa zákazníci a priaznivci značky Hyundai môžu tešiť aj na facelifty obľúbených modelov i20, i40 a Tucson.  

 Výsledky predaja modelov Hyundai za rok 2017 podľa ZAP:

Segment Hyundai model Predaných kusov Trhový podiel v %
A i10 113 6,8
B i20 1321 6,9
C1 i30 2610 12,5
C1 Elantra 103 5,0
C2 IONIQ 55 0,8
D1 i40 192 8,1
E1 Genesis 5 0,4
SUV-B Kona 30 0,4
SUV-C Tucson 2262 15,8
SUV-D Santa Fe 147 0,3
MPV-B ix20 366 30,8
MPV-D H1 Tour 13 1,9
N1 H350 12 0,2
SPOLU Hyundai 7229 0,07

AUTOR: © Zoznam/jv
ZDROJ: Hyundai Czech

Komentáre k článku