18.09.2014

Ford C-MAX: kompaktné MPV má za sebou modernizáciu, predstaví sa v Paríži

Ofenzíva Forda sa stupňuje: značka odtajnila iba dva dni po odhalení väčšieho modelu S-Max ďalší facelift,

Celkom nový S-Max tak nebude jediným exponátom, ktorým sa modrý ovál pochváli pred publikom na parížskej výstave. Americký koncern Ford vystaví tiež prepracovaný model C-Max, aj v jeho sedemsedadlovej variant s označením Grand.

Hoci by ste si z profilu mohli modernizované auto celkom ľahko spliesť s dnes predávanou verziou, na obrázkoch prednej a zadnej časti vidno jasné zmeny. C-Max prišiel vpredu o úzku štrbinu s logom a namiesto nej sa medzi prepracované predné svetlá nasťahovala chrómovaná predná mriežka a la Aston Martin podobne, ako ju dostal aj väčší S-Max.

Konštruktéri Forda sa však tentoraz neobmedzili iba na kozmetické zmeny a auto prestavali aj po technickej stránke, aby mohol lepšie konkurovať nedávno uvedenému Volkswagenu Golf Sportsvan. C-Max dostal revidované zavesenie kolies, inak kalibrované riadenie a veľa zmien prebehla takisto pod prednou kapotou.

Vozidlo ponúka možnosť bezdotykového otvárania dverí batožinového priestoru a funkciu kolmého parkovania. Vylepšený systém predchádzania nárazom pri nízkych rýchlostiach (Active City Stop) pracuje pri rýchlostiach do 50 km/h. Naďalej ostáva možnosť výberu medzi päťmiestnou verziou C-MAX alebo sedemmiestnym modelom Grand C‑MAX, ktorý je vybavený unikátnymi posuvnými dverami po oboch stranách z dielne automobilky Ford a sedadlami, ktorých „priechodné“ riešenie ponúka väčšiu praktickosť.

Spoločnosť Ford po prvý raz predstavila model C-MAX v roku 2003 a odvtedy predala v Európe viac ako 1,2 milióna kusov. Teraz je C-MAX už vo svojej tretej generácii a tohtoročný predaj tohto modelu predstavuje zatiaľ vyše 12 percent všetkých predaných vozidiel určených na rôzne aktivity (MAV) v Európe.

Nová rodina vozidiel C-MAX je v ponuke so svetlami na denné svietenie s diódami LED, bi-xenónovými svetlometmi HID s vysokou svietivosťou a systémom adaptívneho predného osvetlenia, ktoré dokáže prispôsobiť svetelné lúče v škále siedmich nastavení v závislosti od dopravnej situácie a stavu vozovky. Napríklad pri vjazde do zákruty pri nižšej rýchlosti systém nasmeruje svetelné lúče k okraju vozovky, aby lepšie osvetlil cyklistov a chodcov. Pri vjazde do zákruty vo vyššej rýchlosti systém nasmeruje svetlo ďalej do zákruty.

Nové modely C-MAX a Grand C-MAX po prvý raz prinesú aj technológiu MyKey od spoločnosti Ford. Technológia umožňuje majiteľovi vozidla naprogramovať kľúč, zvyčajne určený pre mladších vodičov, ktorým obmedzí maximálnu rýchlosť vozidla, zníži maximálnu hlasitosť audiosystému a prípadne môže audiosystém úplne zablokovať, ak vodič alebo ostatní cestujúci nemajú zapnuté bezpečnostné pásy. Systém dokáže tiež zabrániť vodičovi deaktivovať bezpečnostné technológie, ako je napríklad protipreklzový systém.

Pôvodný naftový motor s objemom 1,6 litra nahrádza štvorvalec 1,5 TDCi s výkonom zvýšeným na 88 kW (120 k) a spotrebou zníženou podľa tabuliek o šesť percent. Medzi vznetovými motormi naďalej zostáva prerobený motor s objemom 2,0 litra. Má priniesť až 20-percentné zníženie emisií a viac ako štvorpercentné zvýšenie výkonu. Dvojliter by tak mal mať po facelifte dva výkony – 110 kW (150 k) namiesto doterajších 103 kW (140 k) a výkonnejší variant poskočil zo 120 kW (163 k) na 125 kW (170 k). Z ponuky benzínových agregátov vypadáva 1,6 EcoBoost a namiesto neho je tu nový 1,5 litrový motor naladený na 110 a 132 kW (150 a 180 koní), zatiaľ čo preplňovaný trojvalec bude v predaji s výkonom 74 a 92 kW (100 a 125 k)oní.



Súbežne s nábehom výroby automobilka zaradí do ponuky nové odtiene lakov, rozšíri ponuku bicyklov a do kabíny sa začne montovať novú verziu multimediálneho rozhrania s hlasovým ovládaním Sync II s osempalcovou dotykovou obrazovkou. Ceny modelu sa dozvieme iste v priebehu pár týždňov.

Jozef Vydra
ZDROJ: Ford, Summit Motors

Komentáre k článku