12.06.2014

Ford bude naďalej vyrábať svoj napredávanejší model Fiesta v Nemecku

Americká automobilka Ford Motor bude aj naďalej vyrábať svoj napredávanejší model Fiesta v Nemecku, napriek vysokým mzdám v tejto krajine.

 Ford, ktorý sa snaží dostať svoje európske závody z červených čísiel, sa totiž dohodol s nemeckými robotníkmi na opatreniach, ktoré mu pomôžu znížiť výrobné náklady. Informovala o tom agentúra Reuters.

Presnejšie, vedenie americkej firmy a nemeckí zamestnanci sa dohodli na zrušení drahých nočných zmien a zároveň na väčšej flexibilite pracovného času. Niektoré práce, ktoré vykonávali dodávatelia, budú opäť robiť zamestnanci Fordu. Vďaka týmto opatreniam by mal Ford ušetriť 400 miliónov USD (295,27 milióna eur) v rokoch 2017-21.

Ford by chcel na budúci rok konečne dosiahnuť v Európe zisk. Automobilka dúfa, že dohoda so zamestnancami v nemeckom Kolíne, kde sa vyrába Fiesta, jej pomôže prekonať straty a vrátiť sa k zisku. Kolínsky závod vykazuje straty od roku 2011.

Dohoda umožní znížiť náklady, vďaka čomu bude nová generácia vozidiel Ford Fiesta lepšie konkurovať autám podobnej veľkosti na svetovom trhu, uvádza sa vo vyhlásení Fordu.

Automobilka zároveň oznámila, že prijme zhruba 500 technikov do vývojového strediska v Kolíne, kde má jeden z dvoch nemeckých závodov. Celkovo americká firma zamestnáva v Nemecku 4100 ľudí.

Dnešná dohoda ukončila mesiace neistoty. Médiá totiž špekulovali, že Ford môže presunúť výrobu Fiesty do lacnejšieho Rumunska, kde vyrába model B-Max v závode Craiova. Ford totiž vlani zatvoril dva menšie závody v Británii a do konca tohto roka plánuje zastaviť výrobu v belgickom Genku. Celkovo tak zruší v Európe 5700 pracovných miest. Podľa kolínskeho inštitútu IW v roku 2012 dosiahli náklady na prácu vo výrobnom sektore v Nemecku 36,98 eura na hodinu, zatiaľ čo v Japonsku to bolo 29,56 eura, v USA 25,87 eura a v Rumunsku 3,78 eura na hodinu.

jh
ZDROJ: TASR

Komentáre k článku