04.04.2014

Prototyp úplne nového Fordu Mondeo je v Bratislave! Vychutnajte si ho tu!

Včera na Slovensko dorazil jedinečný prototyp nového Fordu Mondeo. Chystá sa na autosalón, no tam bude zamknutý.

A práve preto máte jedinečnú príležitosť pozrieť si ho vo fotogalérii. Nové Mondeo bolo predstavené svetu pomerne dávno (ak rátame koncept Vision), no doteraz si ho mal možnosť ohmatať len málokto. Jeho prototyp je v Bratislave. A že ide naozaj o nevýrobný prototyp zistí len veľmi pozorný čitateľ. Skrýva totiž detaily, ktoré sa do výroby nikdy nedostanú. Napriek tomu to nie je žiadna nepojazdná atrapa ale reálne auto. Akurát sa na ňom bude ešte pol roka robiť, kým dostane povolenie ísť do výroby.

Na autosalóne v Bratislave, ktorý vypukne budúci týždeň zažije Mondeo slovenskú výstavnú premiéru. Ford hlási návrat na bratislavský autosalón po troch rokoch a prichádza s veľkou novinkou. Mondeo sa totiž do výroby dostane až v druhej polovici roka a kúpiť si ho budete môcť až v zime.

Mondeo je vlajková loď Fordu a práve na ňom je veľmi dobre badateľný nový dizajnový jazyk automobilky. Charakterizuje ho veľký gril, doplnený prižmúrenými očami s ostrým pohľadom, dravý a zároveň elegantný celkový vzhľad.

Mondeo zároveň významne mení zaužívaný interiér vozidiel Fordu. Ak chcete o Mondeu vedieť viac, kliknite sem.

Predtým než skočíte po fotografiách, predstavíme vám ešte jednu úplnú novinku!

Je ňou nová Fiesta R2 pripravená tímom Koiš Racing. Keďže Koišovci v súťaži do vrchu povyhrávali čo sa dalo, rozhodli sa posunúť inam. Toho roku vstupujú do rely v kategórii R2 a spolu s Mondeom predstavili svoj novučičký pretekársky špeciál.

Poháňa ho „jednašestka“ s výkonom zvýšeným na 160 – 170 koní (presné info nie sú ešte známe, také je to čerstvé) s kompletne prečesaným pohonom i interiérom. Koišovci si Fiestu upravili vo vlastnej réžii a vyzerá naozaj dobre. Spredu ju špecifikujú obrovské svetlomety, v kabíne vystuženej mohutným rámom nájdete klasické sedačky Sparco, dve rezervy, volant a karbónovú výplň dverí. Nič viac tam nehľadajte. Na váhe sa šetrilo a mechanici vyhádzali celý interiér a nahradili ho pretekárskymi súčasťami. Mechanici odhadujú, že Fiesta príliš nepochudla (aj vplyvom regulácií) no úbytok na váhe možno odhadnúť na 70 kg. Vymenili nápravy (za pevnejšie z Focusu), upravili postoj auta (uhol kolies) a zmenili množstvo ďalších vecí. Na aute robili tri mesiace a zatiaľ na ňom odjazdili iba 40 km.

Koišovci v prvej sezóne nemajú priveľké oči a síce pretekár Martin Koiš kategóriu R2 už jazdil. Vie však, že zmena bude výrazná.

Ján Hargaš

Komentáre k článku