2014-06-09 16:57:55
Seat Leon 1,4 TGI
Seat Leon 1,4 TGI s pohonom na CNG
Zdroj: Seat

Seat začal vyrábať v továrni v Martorell model Leon TGI

Netreba si to popliesť s TGV, čo sú vysokorýchlostné vlaky. Toto je vysoko ekologický pohon.

Prvá firemná flotila automobilov Leon TGI zišla koncom mája z výrobnej linky a Ramón Paredes, viceprezident Seat a Volkswagen Group v Španielsku pre vzťahy so štátnymi inštitúciami, odovzdal šesť automobilov Seat Leon TGI jazdiacich na stlačený zemný plyn (CNG) a benzín. Vozidlá prevzal Antonio Murugó, prezident koncernu HAM. „Koncern HAM je nielen vzorom kvality v priemysle plynov ale – rovnako ako SEAT – bude v pokračovať v rozširovaní mobility s využitím CNG v období najbližších mesiacov”, komentoval Ramón Paredes.

HAM Group, (centrála spoločnosti Abrera, Barcelona), založená v roku 1986 a zastúpená v 11  štátoch, predstavuje skupinu dodávateľských spoločností z oblasti technických plynov. Jednou z ťažiskových činností je konštrukcia a výroba plničiek plynu ako aj marketing a preprava skvapalneného zemného plynu. Spoločnosť prevádzkuje sieť verejných čerpacích staníc na území celého Španielska – z ktorých vyše 30 bolo vybudovaných v ostatných rokoch. Spoločnosť realizuje všetky svoje aktivity podľa najvyšších štandardov kvality, bezpečnosti a ochrany životného prostredia.

Jedným z hlavných cieľov HAM Group je vytvorenie trhu zemného plynu ako ekonomickejšieho alternatívneho paliva, ktoré menej zaťažuje životné prostredie.

Plne v súlade so svojou politikou ochrany životného prostredia produkty HAM prepravuje flotila 160 ťažkých nákladných vozidiel, z ktorých 90 je poháňaných stlačeným zemným plynom; všetky osobné a ľahké úžitkové automobily spoločnosti využívajú ako palivo stlačený zemný plyn, prispievajúci k výrazným finančným a energetickým úsporám.

Z Madridu do Barcelony za 20 eur

Seat Leon 1,4 TGI  je najnovším príkladom využívania CNG. Je jedným z najúspornejších automobilov na trhu a má maximálny dojazd 1360 kilometrov na náplň obidvoch palivových nádrží. V režime prevádzky na plyn, čo je najekonomickejšia a najekologickejšia alternatíva, je jeho dojazd 420 kilometrov. Benzínová nádrž s objemom 50 litrov umožňuje dojazd ďalších 940 kilometrov, čím dosahuje najväčší dojazd v danom  segmente.

Leon TGI má pri aktuálnej cene stlačeného zemného plynu náklady na palivo iba 3,50 € na 100 kilometrov. To znamená, že jazda z Barcelony do Madridu (približne 620 km) stojí približne 20 €. Predstavuje to úsporu 30 % oproti nafte a 50 % oproti benzínu. Technológia CNG okrem toho redukuje emisie CO₂ o 25 % v porovnaní s benzínom. Pri prevádzke na CNG dosahuje Leon TGI hodnotu emisií CO₂  iba 94 g/km.

Seat predáva modely poháňané CNG na viacerých trhoch, hlavnými odberateľmi sú Nemecko, Taliansko, Švédsko, Rakúsko, Švajčiarsko a Holandsko, kde existuje adekvátna infraštruktúra čerpacích staníc na stlačený zemný plyn.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo