ID.EVERY1 – Volkswagen pre každého má vyzerať takto
Volkswagen chce v novej baterkovej dobe nadviazať na odkaz, ktorý ho sprevádza od vzniku.
Opäť chce vyrábať auto pre každého. Kto iný, než VW by práve tento cieľ mohol dosiahnuť? Nielen dávna história, ale aj nedávna história dávajú za pravdu. Volkswagen vie ako postaviť nielen lacné spaľovacie autá - od Chrobáka, cez Lupo až po UP!, ale aj lacné elektrické autá. Veď také sa montovali aj tutoľaľa neďaleko. Sú to približne dva roky, čo e-Up! Volkswagen prestal vyrábať. Nové auto, ktoré by sa mohlo volať ID.Every1, by však nemalo vzniknúť transformáciou malého spaľovača na malého baterkáča. Toto auto má stáť na novej platforme určenej pre elektrické vozidlá MEB Small. Primárny pohon prednej nápravy a vnútornosti spoločné s modelom ID.2, ktorý má tomuto drobcovi predchádzať.
ID.1, či ak chcete ID.Every1 má byť vozidlom schopným podliezť doteraz takmer nedosiahnuteľnú hranicu 20-tisíc eur. Autíčko sa má vopchať do segmentu A, no už táto nedávno zverejnená skica naznačuje,že môže byť na hrane daného segmentu. Ako vieme, A-čkový segment dnes veľmi nefičí a je nepravdepodobné, že malý elektromobil na tom niečo zásadné zmení. Ale tak nechajme to na konštruktéroch a ekonómoch, možno vymyslia vhodný kompromis.
ID.Every1 je pre našinca pomerne kostrbatý názov, no dobre vystihuje podstatu zdelenia: elektrické autá pre všetkých. A keď pôjde do predaja, ľahko sa toho Every zbaví. Viac informácí a aj komplexný dizajn konceptu uvidíme už v nasledujúcich týždňoch. Model má vstúpiť do sériovej výroby o necelé dva roky. Skice, na ktoré sa pozeráte (a sú aj v galérii) disponujú typickými prvkami, ktoré skice majú - macaté tvary, obrovské kolesá. Realita bude samozrejme o trochu menej vymaľovaná, ale niektoré prvky môžeme brať ako záchytné body do budúcnosti už dnes. Napríklad skrytý B-stĺpik, či zjednodušený gril, vyššie posadenú kapotu a s tým súvisiaci trošku crossoverový posed za volantom. Práve to môže byť finta ako z malého auta urobiť prekvapivo veľké vozidlo čo do vnútorného priestoru. V rámci baterkovej technológie máme tendenciu očakávať články s LiFePo chemickým zložením. Teda baterky lacnejšie, trvácnejšie, no i menej výkonné ako LFP. Úspora nákladov by sa dala čakať aj pri motore, kde by sme mohli čakať minimálne menší podiel drahých kovov ako má VW vo zvyku.
AUTOR: © Zoznam/jh
Komentáre k článku