19.01.2020

Muž kúpil najlacnejšie Bugatti Veyron, opravil ho súčiastkou z Golfa

Na jedno z najdrahších áut na svete potreboval dielec, ktorý nájdete v Octavii, či Golfe.

Táto informácia vyzerá takmer neuveriteľne. Ale je to fakt. Trápite sa otázkou, čo majú spoločné Golf, či Octavia s Bugatti Veyron? Okrem toho, že patria do jedného materského koncernu VW Group, na prvý pohľad nič.

Nuž a predsa – pod kabátom skrývajú isté podobnosti v konštrukcii, ktoré môžu spôsobovať podobné symptómy. Treba však povedať, že lacné Bugatti je vlastne chiméra. Platí to v prípade predvojnových modelov, pre vozidlá z konca minulého milénia, ale tiež pre moderné, súčasné modely. Momentálne za najlacnejší Veyron, ktorý sa ponúka vo Veľkej Británii, treba dať na drevo viac ako milión a štvrť eur.

To je teda stále „trocha veľa“ peňazí. Dajú sa nájsť aj lacnejšie kúsky. Za nimi sa treba vypraviť na opačný koniec svet – za Veľkú mláku. Na druhej strane Atlantiku sú, podobne ako skoro všetky autá o niečo dostupnejšie. Napríklad pred časom sa ponúkal najlacnejší Veyron – patril medzi najviac (o)jazdené modely. Absolvoval totiž vyše 43 000 kilometrov. Chceli zaň 900 tisíc dolárov, teda čosi vyše 810 000 eur. V každom prípade ide o bezchybné kusy, ktoré si držia svoju cenu.

Predsa ešte lacnejší kus našiel vlastník americkej požičovne výnimočných áut Royalty Exotics. Chcel ho mať, neodolal vábeniu mať pre svojich zákazníkov také auto v ponuke. Možno aj preto, že kedysi už jedno podobné vlastnil.

Neuviedol cenu, no nezabudol sa pochváliť, to bolo najlacnejšie auto tohto druhu na celom svete. Čo bolo za razantne zníženou cenou? Auto bolo čiastočne poškodené, no hlavne malo pokazený motor. Vynechávalo zapaľovanie a auto sa odmietalo prepnúť do výkonu s viac ako 550 kW (750 koňového) režimu.

Nový vlastník najprv skúsil servis, kde mu odhadli cenu opravy na 200 000 dolárov. Zabehlo vám? Aj majiteľovi auta. Súhlasil so sumou 50 až 60 000 dolárov za opravu vizuálnych nedostatkov. Teda hlavne poškodených a chýbajúcich karbónových dielcov. No zvyšok za opravu štrajkujúceho motora je neskutočná suma. Preto sa rozhodol, že si auto opraví sám.

Jeho tip bol, že zrejme bude poškodená takzvaná váha vzduchu. Je to zvyčajný problém mnohých, hlavne starších koncernových áut. Nie je to celkom za facku, ale nová súčiastka stála zhruba 200 dolárov – montovala sa napríklad aj do motorov W12 a 2,5 R5. Práve radové päťvalce sú pomerne rozšírené, takže tento dielec ako náhradná súčiastka nie je úplne nedostatkový.

Chcete vedieť, ako to dopadlo? Diagnostika dopadla dobre, po banálnej výmene chybného dielca sa stratili všetky nepríjemnosti. Nový majiteľ teda absolvoval skúšobnú jazdu. Bolo to nezvyčajné – veď vidieť preháňať sa Veyron s ešte čiastočne odstrojenou karosériou je výnimočné a iste nie bežné. Veyron aj v tejto podobe je pekelne rýchly a pozornosť pútal viac, ako inokedy.

Poučenie? Nielen u nás, ale aj v ospevovanej Amerike sú dnes namiesto mechanikov a odborníkov „vymieňači“, Skúšajú meniť súčiastku za súčiastkou, kým sa im nepodarí odstrániť problém. Niekedy ani nie. Nuž a zaplatí to – ako vždy zákazník. Ak nie je natoľko šikovný, že si pomôže (teda opraví auto) sám...


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Royalty Exotic Cars@Youtube

Komentáre k článku