2018-06-02 11:25:00
Škoda Superb s pancierom
Škoda Superb s pancierom
Zdroj: Škoda Auto

Najdrahšia Škoda Superb – poznáme tajomstvo jej ceny

Možno to znie čudne, ale Škoda uvádza na britský trh najdrahší Superb v histórii.

Táto ponúkaná verzia Combi je dokonca o zhruba 12 000 libier drahšia ako Mercedes AMG E63 S. Stojí presne 118 688 libier (v prepočte necelých 137 000 eur). Je to teda jednoznačne najdrahšia verzia vlajkovej lode značky.

Podobnú cenu mávajú iba veľmi vzácne historické kúsky z produkcie českej značky. Čo sa teda skrýva za touto astronomickou sumou? Strieborné kombi totiž na prvý pohľad vyzerá celkom obyčajne. Lenže pri pozornejšom skúmaní zistíte netradičné čierne rámy okien. Napovedajú, že tu nejde o celkom obyčajné auto. Veru nie – tromfom automobilky totiž je, že sklá aj s celou karosériou sú nepriestrelné. Prestavba štandardného auta na pancierovanú pevnosť na kolesách si vyžiada asi štyri týždne práce navyše. To je celé tajomstvo vysokej ceny.

Pancierované bývajú zväčša podstatne luxusnejšie modely prémiových značiek. Nenápadnosť môže byť výhodou, ktorú sa rozhodli využiť v Mladej Boleslavi aj na svoj špičkový produkt. Oproti honosným a okázalým limuzínam či obrovským SUV je výhodou, že zapadne medzi ostatné autá oveľa lepšie. Ale ani inkognito stratégia nemusí vyjsť – potom prichádza na rad špeciálne vybavenie: okrem nepriestrelných okien špeciálne kompozity, oceľové pláty a pneumatiky schopné jazdy aj po strate tlaku.

Zdroj: Škoda Auto

Superb spĺňa pomerne prísnu bezpečnostnú normu PAS 300. Mal by teda odolať okrem štandardnej munícii – strelám z AK-47, či útočnej M 16 aj výbušninám. Strecha odolá ručným granátom. Táto ochrana navyše má aj negatívnu vlastnosť – zvýšenú hmotnosť. Škoda neuviedla, koľko kíl pridala, ale pár stoviek to bude určite. Aj preto použila na eliminovanie negatívnych vplyvov pridanej hmotnosti a zachovanie jazdných vlastností upravené pružiny, tlmiče aj brzdy. Interiér auta je sériový, pribudol iba ovládací panel pre sirény a svetelné majáky. Sú bežne vo svetlách a maske chladiča. Pre nenápadnosť zostali hlavné reflektory halogńové.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

Čo je prinajmenšom čudné - pohon kombi zaisťuje štandardný dvojlitrový turbodiesel. Ide o najsilnejšiu verziu používanú českou automobilkou s výkonom 140 kW (190 k). Zrýchlenie auta teda nebude výnimočné, kôr to bude oveľa viac, ako štandardná limuzína, ktorá z na 100 km/h zrýchli za 8,4 sekundy. Poklesla aj maximálna rýchlosť– na 193 km/h.

Pýtate sa, pre koho a načo bude nepriestrelná Škoda Superb s pancierom? V tejto chvíli nie je jasné, kde všade okrem Británie chce Škoda pancierovanú novinku predávať. No v mnohých krajinách Južnej Ameriky, alebo v Afrike používa veľa ľudí práve takéto nenápadné sedany a kombi, aby sa vyhli prílišnej publicite. No a to je zrejme cieľová skupina aj pre túto „nepriestrelnú“ verziu vlajkovej lode českej automobilky.

Zdroj: Škoda Auto

Treba však povedať, že práve v spomínaných krajinách sú bežné celkom iné značky. Takže „nenápadná“ pancierovaná Škoda by tam pôsobila ako päsť na oko. Možno sa však nájde dostatok záujemcov aj v Európe, či iných častiach sveta, kde značka Škoda nie je žiadnym exotickým zjavom, ale bežnou súčasťou automobilového hemženia  na cestách.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: motor1.com

Komentáre k článku


Stream naživo