06.12.2015

Bilenkin Vintage – retro kupé z Ruska s BMW technikou

Za svoj exkluzívny vzhľad si však nechá zaplatiť astronomickú cenu.

Ruská spoločnosť Bilenkin Classic Cars sa už dlhší čas zaoberá reštaurovaním starších  a úpravou klasických áut. Chce však zamieriť vyššie.. Postavila preto vlastné vozidlo vrátane nového interiéru v retro štýle. Bilenkin Vintage je prvý pokus o takéto moderné poňatie modelov v retro štýle.

Prestavba vozidla BMW radu 3 E92 má dizajnom pripomínať klasické ruské autá, napríklad legendárnu „cárovnú“, teda Volgu 21 zo 60. rokov. Mnohí ju považujú za jedno z najkrajších ruských áut vôbec. Istú podobnosť možno nájsť aj s ikonickým Volvom P1800.

Bilenkin Vintage ukrýva pod retro karosériou techniku ​​BMW radu 3. Presnejšie vychádza z kupé E92. Je to teda piata generáciu trojkového radu, ktorá sa vyrábala v rokoch 2005 až 2013. Je zaujímavé, že v aute zostáva kompletná bezpečnostná a asistenčná výbava vrátane airbagov.

Výrobca ponúkne dva „bavorácke“ motory. Slabší preplňovaný trojlitrový šesťvalec (známy z BMW 335i) má výkon 224 kW (305 k), silnejší atmosféricky plnený štvorlitrový osemvalec z BMW M3 poskytuje 409 kW (420 k). O dynamických vlastnostiach Bilenkin mlčí, ale isto budú zaujímavé v obidvoch prípadoch O ďalšej použitej technike sa spoločnosť nezmieňuje. Bude to na zákazníkovi, ktorú verziu privezie na prestavbu. Rovnako tak aj výsledná cena prestavby záleží na tom, koľko si toho klient vymyslí.

Bilenkin Vintage je prvý model firmy, ktorý sa predstavil na autosalóne v Dubaji. Pri pohľade z boku sú tvary darcovského autá trochu viditeľné, ale inak by ste v tom modernej BMW z 21. storočia hľadali len ťažko. Okrem zmeny vzhľadu karosérie sa dočkal radikálneho prepracovania tiež interiér. Prvky známe z BMW nájdeme aj vo vnútri, všimnúť si môžeme napríklad typické ovládače smeroviek či stieračov, do prepracované palubnej dosky sa potom podarilo zabudovať aj displej multimediálneho systému iDrive.

Bilenkin sa chváli aj použitím hodnotných materiálov, akými sú kvalitné kože, pravé drevo či dokonca krištáľ. Vo vnútri však nezostalo veľa pôvodných dielov, interiér podstúpil výraznú zmenu. Výrobca okrem toho samozrejme ponúka široké možnosti individualizácie. Na fotografiách napríklad vidno vozidlo s brokátovým čalúnením sedadiel a typickými východoeurópskymi vzormi.

Vzhľadom k ručnej výrobe dielcov karosérie aj úprav interiéru zvyčajne neprekvapí vyššia cena. No v tomto prípade je ale fakt veľmi vysoká. Základná verzia so slabším šesťvalcom stojí 130 000 eur a s osemvalcom dokonca 250 000 eur. Trocha silná káva. Ale za exkluzivitu sa platí. Ako vidno, nie málo. Keď sa nájde záujemca, ktorý si nechá auto prerobiť, nech sa páči...

Jozef Vydra

Komentáre k článku