2013-05-10 07:00:00
VW Design Vision GTI
VW Design Vision GTI je na hony vzdialený nejakému sériovému Golfu.
Zdroj: VW

Golf sa pri jazere Wörthersee vytasil s delom, ktoré má výkon 370 kW

Na tradičnom stretnutí v rakúskom Reifnitze sa predviedlo poriadne ostré GTI, ktoré pripravovali rok.

Pre fanúšikov pôvodne iba modelu VW Golf GTI pri jazere Wörthersee je toho na pozeranie viac ako dosť. Napriek pôvodným informáciám o „študentskej práci“ prišiel Volkswagen  s výkonným konceptom Design Vision GTI.

Základom tohto auta je Golf siedmej generácie, no skĺbili do neho aj rysy modelu Scirocco a ďalších automobilových značiek. V prvom rade podstúpil rozširovaciu kúru, zmenili, resp. oddelili C stĺpik a auto posadili na veľké kolesá.

Aj tento koncept je postavený na platforme MQB, čím sa VW snaží dokázať jej modulárnosť.  Auto je navyše pri dĺžke 4 253 mm, výške 1 385 mm a šírke 1 870 mm poriadne rozšírené (+71 mm), navyše je kratšie (-15 mm) a podstatne nižšie (-57 mm).

Základom pohonu je benzínový vidlicový šesťvalec 3,0 TSI s dvoma turbodúchadlami, vďaka ktorým má dosť vzduchu na dýchanie a jeho výkon sa tak dostal na 370 kW (503 k) pri 6000 otáčkach za minútu. Prenáša sa prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky DSG a medzinápravovej spojky Haldex na všetky štyri kolesá. Krútiaci moment je gigantických 560 Nm v rozmedzí od 4000 do 6000 ot/m.

Zdroj: VW
Zdroj: VW

 

To všetko umožňuje autu zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako štyri sekundy, presnejšie 3,9. Jeho maximálna rýchlosť je 299 km/h. Poriadne rozbehnuté auto treba vedieť zabrzdiť. Starajú sa o to keramické brzdy s priemerom kotúčov vpredu 380 a vzadu 365 mm v 20 palcových kolesách s rozmermi pneumatík 235/35 vpredu a ešte širších 275/35 vzadu.

Jozef Vydra
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo