10.06.2018

Daimler predstavil dva plne elektrické ťahače: eCascadia má 550 kWh batérie

To čo Tesla chce, Daimler už má. Nemecký výrobca predstavil plnohodnotný ťahač s dojazdom 400 km. Prvých tridsať kusov bude jazdiť už tento rok.

Daimler je globálnym lídrom v oblasti nákladných áut. Kým u nás jeho produkty poznáme najmä pod označením Mercedes (Actros) a Fuso, v USA je najpredávanejším plnohodnotným ťahačom práve Freightliner Cascadia. Daimler teraz predstavil plne elektrickú verziu najčastejšieho amerického ťahača. eCascadia má batérie s celkovou kapacitou 550 kWh, ktoré mu dodajú celkový reálny dojazd na úrovni 400 kilometrov. Pritom je možné batérie nabiť na 80 % kapacity za približne 90 minút, čo eCascadii dodá ďalších 320 kilometrov dojazdu. eCascadia má maximálny výkon 730 koní skrytý pod typickou americkou dlhou kapotou odetou v modrých doplnkoch naznačujúcich príslušnosť k novému odvetviu elektrických ťahačov.

Freightliner eCascadia nie je prvý plne elektrický nákladný automobil koncernu Daimler, je však doteraz najsľubnejší. Svojim dojazdom dokáže bez problémov obsadiť krátke, ba až stredne dlhé trasy a navyše je k dispozícii už dnes. Prvých 30 kusov sa k zákazníkom dostane v nasledujúcich mesiacoch.

Na tom istom podujatí Daimler zároveň predstavil stredne veľký americký ťahač Freightliner e-M2. Jeho batérie majú maximálnu kapacitu 325 kWh, čo stačí na dojazd 480 kilometrov. Na 80 % kapacity batérie sa pri dnešných výkonoch rýchlonabíjačiek dostane za 60 minút, čo dá vodičovi ďalších 300 km dojazdu.

Daimler tieto ťahače predstavil pri príležitosti založenia novej operačnej skupiny s názvom e-Mobility Group. Samostatná spoločnosť bude v rámci koncernu zabezpečovať práve predaj a ďalší rozvoj elektrických nákladných automobilov. Daimler má k dnešku najširšiu ponuku elektrických úžitkových vozidiel. Od spomínaných Freightlinerov eCascadia a e-M2, cez Mercedes-Benz eActros, FUSO eCanter, Mercedes-Benz Citaro e-autobus až po typický americký školský autobus jazdiaci na elektrinu Thomas Built Saf-T Liner C2 Jouley.

Aj keď sa v nasledujúcom období bude množstvo elektrických úžitkových vozidiel zväčšovať len pomaly, je jasné, že progres možno zarátať nielen startupom ako Tesla, či Nikola ale tiež silnému koncernu menom Daimler.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Daimler

Komentáre k článku