2017-03-13 17:35:00
Autonómny Ford
Autonómny Ford "Mondeo"
Zdroj: Ford

Intel chce automobilkám predávať systém autonómnej jazdy ako balík za pár tisíc...

Intel sa stáva dôležitým hráčom na trhu autonómnych technológii. Kúpil izraelskú firmu za miliardy.

Americká spoločnosť Intel kúpila izraelský Mobileye, ktorý sa špecializuje na kamery pre autonómne vozidlá. Intel zaplatí za mladú jeruzalemskú firmu 15,3 miliardy USD (14,43 miliardy eur). Americký koncernom o tom informoval dnes.

Intel, veľký výrobca čipov, sa stane v autopriemysle dôležitým hráčom a oveľa viac sa bude podieľať na ďalšom smerovaní odvetvia.

Mobileye vyvíja technológie pre autonómne vozidlá a dopravné asistenčné systémy. Intel v poslednom čase spolupracoval s jeruzalemskou firmou na vývoji robotického autonómneho auta pre nemecký koncern BMW.

Intel a Mobileye chcú so spoločnosťou Delphi pracovať na vývoji systému pre autonómne vozidlá, ktorý budú môcť ponúkať automobilkám len „za pár tisíc dolárov“ (v zmysle jednotlivých áut).

Intel zaplatí za akciu Mobileye 63,54 USD. Cena je o vyše 30 % vyššia, než bol záverečný kurz izraelskej spoločnosti v piatok (10. 3.) na burze v Tel Avive. Trhová hodnota Mobileye je najvyššou, za akú sa doteraz predala nejaká izraelská technologická firma.

Intel pracuje na kompletnej platforme pre autonómne vozidlá. Tá okrem senzorov, kamier a výkonných riadiacich jednotiek s vysokým výpočtovým výkonom priamo v automobile zahŕňa softvér i hardvér dátových centrál a samozrejme silnú sieť novej generácie. Autonómne vozidlá totiž podobne ako človek nedokážu reagovať na to to, čo nevidia. Pre zvýšenie bezpečnosti a plynulosti na cestách potrebujú získavať aktuálne informácie o situácii pred sebou, a to v reálnom čase tak, aby mohli vykonať sled správnych akcií a vyhnúť sa nebezpečenstvu.

Kľúčovým je teda vysokorýchlostné internetové pripojenie (5G) schopné prepojiť auto s dátovou centrálou a ďalšími vozidlami na ceste, no tiež s ďalšími informačnými zdrojmi (riadenie premávky, dopravný servis). Dátová centrála schopná zhromažďovať, triediť, ukladať a preposielať exabajty dát denne potrebuje rovnako ako jednotlivé autá ohromný výpočtový výkon, úložisko a vhodný softvér podobne ako vysokorýchlostné pripojenie. Jednotlivé auta totiž podľa Intelu denne vyprodukujú až 4000 gigabajtov dát získaných z vlastných senzorov a kamier.

Už z tohto je jasné o čo sa Intel pokúša - v podstate o získanie veľkého (ak nie najväčšieho) podielu na tvoriacom sa trhu autonómnej jazdy prostredníctvom vlastnej platformy, do ktorej sa môžu pripojiť automobilky, a to ako "na surovo" každým autom, alebo teoreticky tiež vlastnou platformou. Akvizícia MobilEye by mu mala pomôcť, a to aj napríklad v kompatibilite.

Nižšie si môžete pozrieť infografiku ozrejmujúcu celú platformu od Intelu s názvom Intel Go. 

Zdroj: Intel

jh
ZDROJ: TASR, Intel

Komentáre k článku


Stream naživo