16.05.2016

Jaguar F-TYPE dostane po novom benzínový štvorvalec!

Športové kupé Jaguar F-TYPE dostane pri budúcoročnom facelifte nový benzínový motor.

Nový benzínový štvorvalec s objemom dva litre bude najväčšou novinkou Podkapotou britského športového kupé, aspoň to tvrdí magazín Autoexpress. Automobil čaká budúci rok facelift a okrem jemnej štylizácie dizajnu a nových LED svetiel s novými farbami, doplnkami výbav, či novým výfukom ochotným zlepšiť zvukový prejav menšieho motora, čaká vozidlo príchod úplne nového benzínového dvojlitrového motora s objemom 2,0 litra.

Tento motor bude značnú časť svojej energie poskytovať vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom. Motor z novej architektúry Ingenium ešte pred F-TYPEom získajú ďalšie modely spoločnosti Jaguar Land Rover vrátane prvého SUV Jaguar modelu F-Pace, či modelov ako Land Rover Discovery Sport a taktiež Range Rover Evoque. V ich prípadoch by sa malo jednať o motorizáciu s maximálnym výkonom okolo 250 koní, prípadne vyššie. Pri F-TYPE sa očakáva vyšší výkon, vďaka ktorému by model mohol konkurovať modelom Porsche 718 Cayman a Boxter, ktoré ponovom taktiež ponúkajú benzínové štvorvalce. Narozdiel od nich ale pôjde o radový motor.

Aby im F-TYPE mohol konkurovať potrebuje výkon dosahujúci a možno i presahujúci 300 koní. To v súčasnosti už nie je veľkým problémom. Nový celohliníkový benzínový agregát disponujúci množstvom moderných riešení by mal základnému modelu F-TYPE umožniť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za päť až šesť sekúnd a maximálnu rýchlosť presahujúcu 250 km/h.

Podkapotou aktualizovaného F-TYPE by mali byť naďalej dostupné motorizácie s objemom 3,0 a 5,0 litra. Uplatnenie nových motorov z radu Ingenium aj v prípade väčších objemov zatiaľ nie je potvrdené, i keď je možné najmä v prípade motora V6 (od Fordu), ktorý vo všetkých automobiloch značky nahradí nový radový šesťvalec Ingenium.

Testovanie novej motorizácie a faceliftovaného modelu už prebieha na okruhu Nurburgring, čo dokazujú fotografie od Autoevolution.com. 

Nová generácia motorov Ingenium zahŕňa motorizácie naftové i benzínové a to počínajúc 1,5 litrovými trojvalcami, 2,0 litrovými štvorvalcami a 3,0 litrovými šesťvalcami. Ide o novú architektúru celohliníkových motorov s priamym vstrekovaním a prepĺňaním turbodúchadlom. Motory sa budú postupne predstavovať, ako prvé sa ukázali nové naftové štvorvalce, ktoré možno nájsť Podkapotou aktuálnych modelov Jaguar. Nasledovať budú benzínové štvor a šesťvalce a až následne objavia 1,5 litrové trojvalce. 

jh
ZDROJ: Autoexpress, Autoevolution

Komentáre k článku