2016-03-30 14:50:00
Goodyear Eagle F1 Asymmetric
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 obuje Jaguar XF
Zdroj: GoodYear

Vysoko výkonnú pneumatiku Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 obuje Jaguar XF

Spoločnosť Goodyear uvádza na trh svoju najnovšiu letnú pneumatiku Eagle F1 Asymmetric 3.

Vysoko výkonná pneumatika, ktorú Goodyear prvýkrát predstavil začiatkom marca 2016 na ženevskom autosalóne, ponúka v porovnaní s predchádzajúcou generáciou o 31 % lepšiu hodnotu opotrebovania behúňa a kratšiu brzdnú dráhu na suchej i mokrej vozovke. Umožňuje tak vodičom udržiavať kontrolu nad vozidlom a maximálne si užívať jazdu.

S mnohými víťazstvami v testoch a s obsiahlym registrom využitia v prvovýrobe, vrátane nového modelu Jaguar XF, predstavuje osvedčená rodina pneumatík Eagle prémiovú ponuku značky Goodyear. Je zárukou výborného brzdného výkonu, ľahkej ovládateľnosti a presného vedenia vozidla na suchej, alebo na mokrej vozovke.

Trh v segmente vysoko výkonných pneumatík (Ultra-High-Performance; UHP) rastie, Goodyear Dunlop odhaduje, že v rokoch 2015 až 2020 sa bude každoročne zvyšovať o viac ako tri percentá. V tomto čase by mal podľa výrobcu vzrásť celkový objem o viac ako 9 miliónov kusov. Tento nárast bude zvyšovať vozový park v nižšej strednej, strednej, vyššej strednej a v luxusnej triede vozidiel, v ktorých sa čím ďalej tým viac používajú pneumatiky s označením UHP.

Pri pneumatike Eagle F1 Asymmetric vynaložil Goodyear nemalé úsilie na optimalizáciu novej pneumatiky a na dosiahnutie mimoriadnej bezpečnosti a výkonnosti. Konštruktéri značky nad jej vývojom strávili viac ako 36 tisíc pracovných hodín, vrátane 5 tisíc skúšobných hodín, 1 200 hodín testov v cestnej premávke a 3 800 hodín jázd na piatich testovacích lokalitách s celkovo najazdenými 330 tisíc kilometrami.

Zdroj: GoodYear
Zdroj: GoodYear

Nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric sú priamo nabité novými technológiami. Kľúčovým prvkom novej pneumatiky je technológia aktívneho brzdenia, ktorá pri aktivácii bŕzd zvyšuje styčný povrch pneumatiky s vozovkou a zlepšuje záber, čo pozorovateľne skracuje brzdnú dráhu. Prídavkom zložky zvyšujúcej priľnavosť do novej zmesi Goodyear docielil lepšiu priľnavosť pri brzdení i riadení, nová adhézna živicová zložka jej dodáva vysokú účinnosť, ktorá skracuje brzdnú dráhu a prispieva k presnému ovládaniu na mokrých i suchých vozovkách. Nová technológia vystuženia pneumatiky umožňuje presné vedenie vozidla, zvyšuje odolnosť novej pneumatiky a prepožičiava jej i pri odľahčenej konštrukcii lepšiu ovládateľnosť, lepšie správanie v zákrutách, nižšie opotrebovanie a vyššiu hospodárnosť prevádzky.

Pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 3 podrobila skúškam nezávislá organizácia DEKRA. Pri testoch zistila, že v porovnaní s ostatnými prémiovými pneumatikami na trhu (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001 a Continental SportContact 5 v rozmere 225/45 R17 91Y) sú Eagle F1 Asymmetric 3 veľmi výkonné, pokiaľ ide o opotrebovanie behúňa. Pneumatika preukázala o 11 500 kilometrov vyšší kilometrový prebeh (teda o 31 % lepšiu hodnotu opotrebovania behúňa) na rozdiel od priemernej hodnoty troch popredných konkurenčných výrobkov.

Výsledky nezávislého porovnávacieho testu, ktorý na zákazku spoločnosti Goodyear spracoval TÜV Süd, ďalej preukázal, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 má o 2,6 metra kratšiu brzdnú dráhu (o 9 % lepšie) na mokrej vozovke v porovnaní s priemernou hodnotou troch hlavných konkurenčných výrobkov. Brzdná vzdialenosť na suchej vozovke je o 1,3 metra kratšia (o 4 % vyššia výkonnosť) a súčasne vykazuje o 4 % lepšiu ovládateľnosť na mokrej vozovke, ako je priemer troch hlavných konkurenčných výrobkov. Výsledky testu preukázali aj o 10,9 % lepšie hodnoty valivého odporu v porovnaní s priemernou hodnotou troch hlavných konkurentov a druhú najvyššiu výkonnosť z hľadiska valivého odporu zo všetkých testovaných značiek. Nová Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 je na trhu v 41 rôznych rozmeroch od 17 do 20 palcov už od decembra minulého roku, posledné rozmery doplnia celý jej sortiment v priebehu marca.

 „Sme veľmi radi, že si tieto pneumatiky naďalej vedú tak dobre v testoch, hlavne v poslednom teste DEKRA, ktorý potvrdil ich najlepšiu hodnotu kilometrového prebehu,“ povedal riaditeľ marketingu osobných pneumatík spoločnosti Goodyear pre Európu, Blízky východ a Afriku Alexis Bortoluzzi. „Test TÜV preukázal, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 vykazuje najlepšie výsledky pri brzdení, a to predovšetkým v náročnejších situáciách, ako je napr. dážď. Napokon účinné brzdenie je to, čo vodiči zo všetkého potrebujú najviac a to najmä v prípade veľmi výkonných vozidiel.“

Jaguar XF je jedno z prvých európskych vozidiel, ktorý sa bude pri výrobe obúvať do celkom novej UHP pneumatiky. Jej vývoj aj vývoj vozidla prebiehali v spoločnostiach Goodyear a Jaguar súbežne. Na začiatku procesu vývoja modelu XF automobilka Jaguar stanovila záväzné výkonnostné charakteristiky, ktoré musel Goodyear dodržať. Zahŕňali napr. výbornú ovládateľnosť na suchej i mokrej vozovke, krátku brzdnú dráhu, nízku hodnotu valivého odporu v záujme zníženia spotreby a emisií CO2 a pre pohodlnú a príjemnú jazdu, a to všetko bez akýchkoľvek kompromisov v iných výkonnostných ukazovateľoch.

Zdroj: GoodYear

Nový Jaguar XF je zatiaľ jeden z najpôsobivejších sedanov značky Jaguar, takže sme nadšení, že sa pre neho homologovali pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 3 v štyroch rôznych rozmeroch. Vývoj našich produktov a tesná spolupráca s výrobcami nám dáva skvelý výhľad do budúcnosti vývoja vozidiel a umožňuje zabezpečiť, že naše výrobky sú vždy na špičkovej technickej úrovni“, dodal Olivier Rousseau, viceprezident obchodnej jednotky pre osobné pneumatiky spoločnosti Goodyear v regióne Európa, Blízky východ a Afrika.

Nová pneumatika Eagle F1 Asymmetric 3 všetky stanovené kritéria spĺňa. Vynikajúcu ovládateľnosť, nízku hlučnosť a vysokú úroveň pohodlia vďaka nízkej hodnote valivého odporu Goodyear dosiahol využitím najmodernejších výrobných postupov vedúcich k zníženiu hmotnosti a prekonal v tomto smere i kritéria, ktoré nastavil Jaguar. Optimalizácia tuhosti prvkov dezénu zabezpečila, že pneumatiky si vedú vynikajúcim spôsobom i pri testoch ovládania na suchej vozovke. Na nový Jaguar XF sa budú osádzať v rozmeroch 225/55R17 101Y XL, 245/45R18 100Y XL, 245/40R19 98Y XL a 255/35R20 97Y XL. Všetky budú označené písmenom J na potvrdenie toho, že automobilka Jaguar ich testovala a homologizovala.

Jozef Vydra
ZDROJ: GoodYear

Komentáre k článku


Stream naživo