2016-04-15 15:00:00
Dacia Sandero Open
Dacia Sandero Open
Zdroj: Dacia

Dacia ponúka limitovanú výbavu Open. Komu sa oplatí?

Dacia oživila svoju ponuku novým stupňom výbavy Open. Umožňuje zníženie ceny.

Dacia priviedla na slovenský trh novú výbavu Open, ktorá v modeloch nahrádza stupeň Ambiance. Okrem toho, že prináša niekoľko prvkov navyše, umožňuje úsporu 500 eur v porovnaní s rovnakou motorizáciou a vyššou výbavou Arctica.

Výbava Open v porovnaní s predchádzajúcim stupňom Ambiance prináša v prípade modelov Sandero, či Logan a Logan MCV rádio s MP3 prehrávaním, hmlové svetlomety, čierne B-stĺpiky a označenie Open. V prípade Dustera výbava prináša rádio s MP3, hmlové svetlomety, nárazník vo farbe karosérie a označenie Open.

Navyše výbava odblokovala možnosť prikúpenia manuálnej klimatizácie za 400 eur a dostupné sú disky z ľahkých zliatin za polovičnú cenu, špeciálny hnedý lak Tourmaline za 200 resp. 220 (podľa modelu) rovnako tak prestavba na LPG je za polovicu.

Vo výbave Open nájdete jednu benzínovú motorizáciu, jeden motor s LPG a v prípade Dustera aj naftové 1,5 dCi a tiež pohon 4x4. Výbava Open je dostupná ako pre Sandero, Logan, Logan MCV, Duster, Lodgy, tak i Dokker.

Pozreli sme sa teda na výhodnosť ponuky. Tá závisí najmä a predovšetkým od preferencií zákazníka. Pokiaľ od výbavy nečaká veľa, skôr ho zaujíma vzhľad vozidla (nechce nelakovaný nárazník, chce pekné disky), výbava Open je výborná. Ak si ale chce dopriať zopár prvkov doplnkovej výbavy, mal by zamieriť k vyššiemu výbavovému stupňu Arctica. Nezáleží pritom na výbere motorizácie. Vždy je Open o 500 eur lacnejšia než rovnaká motorizácia vo výbave Arctica. Polovičná cena LPG je tak najmä marketingové lákadlo.

Celá výhodnosť verzie Open tak stojí a padá na metalickom laku Tourmaline, ktorý je o polovicu lacnejší ako akýkoľvek iný metalický lak a na zľave na zliatinové disky.

Ponuka základných výbavových prvkov Open je identická s ponukou vyššej výbavy Arctica s tým rozdielom, že Open nemá v základe manuálnu klimatizáciu, ktorá je za príplatok 400 eur. To znamená, že z cenovej výhodnosti 500 eur si v prípade záujmu o klimatizáciu musíte hneď odrátať 400 eur. Kupovať v súčasnosti nový automobil bez klimatizácie je s výnimkou auta výhradne pre jazdenie v Tatrách veľmi nepraktické. Výhodnosť 100 eur stojí na absencii lakovaných spätných zrkadiel, stĺpikov, palubného počítača a elektricky nastaviteľných spätných zrkadlách (Sandero). Tieto prvky Arctica má, Open nie.

Navyše Arctica ponúka množstvo doplnkov, ktoré v Open nemôžete získať – napríklad kožený volant, či lakťovú opierku, alebo navigačný systém.

Výsledkom tak je, že skutočne ušetríte v prípade, že chcete auto s hnedým metalickým lakom, s rádiom a zliatinovými diskami (nestačia štrukturované oceľové kolesá Arcticy). Ak chcete aj klimatizáciu, chcete tiež vedieť akú máte priemernú spotrebu, chcete si vedieť nastaviť výšku polohy volantu a možno by ste si vybrali aj niečo ďalšie, určite sa vám oplatí viac Arctica.

Zhrnuté a podčiarknuté, stupeň Open je zaujímavý pre zákazníkov zaujímajúcich sa o najnižšiu výbavu, ktorý by radi získali niekoľko doplnkových prvkov za čo najnižšiu cenu. Záujemca o Arcticu len ťažko ušetrí.

Pri Dacii ale platí, že cena rozhoduje, takže Open rozhodne nie je stratená a má potenciál zaujať zákazníka. Okrem iného zaujme možnosťou vyhrať model Sandero vo výbave Open (aj s klimatizáciou, zliatinovými diskami a rezervou) za 8135 eur.

AKO SÚŤAŽIŤ?

Vytlačte si súťažný formulár, ktorý nájdete na stránke www.dacia.sk, alebo si ho vyzdvihnite u svojho predajcu.

Odpovedzte správne na súťažnú otázku „Koľko nových vozidiel Dacia Sandero sa vo svete vyrobilo v roku 2015?", vyplňte svoje kontaktné údaje a formulár podpíšte.

Navštívte predajcu Dacia, ktorý vám formulár potvrdí pečiatkou, a vhoďte formulár do určeného zberného boxu.

VYHODNOTENIE SÚŤAŽE

Výhercom súťaže sa stane ten účastník, ktorého odpoveď na súťažnú otázku bude správna alebo najbližšia správnej odpovedi.

Súťaž trvá od 1. apríla do 30. apríla 2016. Pravidlá súťaže nájdete na stránke značky Dacia.

 

jh

Komentáre k článku


Stream naživo