01.03.2016

Honda Civic hatcback 2016 – najšportovejší hatchback všetkých čias?

Honda ukázala svoj koncept/prototyp nového Civicu hatchback. Nájdete športovejšie pôsobiace auto.

Zatiaľ čo väčšina značiek sa snaží preberať zbrane, ktorými doteraz vyhrávali nemecké značky a pokúšajú sa skĺbiť nemecky pôsobiaci konzervatívny vzhľad so svojimi vlastnými koreňmi a svojim vlastným prístupom, Honda ide opačným smerom. Doslova ide vlastnou cestou, akoby ani nevedela, že existujú nejaké módne trendy a akoby ju ani nezaujímalo, že sa odtŕha od populárnej scény a to nielen v Európe. Kým si budú konkurenti japonskej značky vyklepkávať po čelách morzeovku, prevracať oči, uškŕňať sa a neveriacky kývať hlavou, my musíme povedať jediné: kam poslať zálohu?

Nový Civic podľa nás vyzerá nenormálne, neuveriteľne, obdivuhodne. Je to ako keď na parkovisku uvidíte stovku šedých áut a medzi nimi jedno jediné zelené. A presne to je cielom nového Civica. Pritom sa nesnaží odlišovať len inými plastíkmi a vzhľadom akoby z inej planéty. Tentoraz ide na vec rafinovanejšie a dovoľuje si meniť koncepciu karosérie typu hatchback. Robí to ako smerom k väčšej praktickosti, tak i smerom k väčšej športovosti. A verte, že skĺbiť tieto dve charakteristiky vôbec nie je jednoduché.

Ako sme už písali, viac než hatchback, nám nový Civic pre Európu pripomína liftback. Z triedy Golfa sa tak razom presúva do „medzitriedy“ Octavie, pridáva jedinečný štýl a veľmi športový vzhľad.

„Vedeli sme, že potrebujeme vytvoriť neobyčajný a vynikajúci dizajn, ktorý vyzve na súboj konvenčný európsky štýl kompaktnej triedy, zatiaľ čo sa bude držať charakteru a kľučových vlastností a hodnôt modelu Civic,“ povedal líder projektu Civic Daisuke Tsutamori. „Výsledkom je spojenie charakteristického a športového dizajnu, uspokojujúcej jazdnej dynamiky a všestrannej praktickosti.“

Nový Civic ponúkne od začiatku tri motorizácie, pričom dve z nich sú pre Európu úplne nové – 1,0 litrový trojvalcový prepĺňaný motor a 1,5 litrový prepĺňaný štvorvalcový motor, oba s technológiou v rade VTEC. Dopĺňať ich bude aktualizovaný úsporný naftový 1,6 litrový D-TEC.

Automobil bude medzigeneračne o 30 mm širší, o 20 mm nižší a o 130 mm dlhší než aktuálny model (to znamená i výrazný nárast rázvoru). Automobil poskytne viac miesta pre pasažierov i batožinu, predpokladáme kufor s rozmerom presahujúcim 500 litrov (hatchback!). Auto zároveň obsahuje množstvo nových aerodynamických prvkov vrátane prítlačného krídla. Pre lepšiu ovládateľnosť disponuje širšími pneumatikami. Viac sa dozvieme neskôr. Isté však je, že sériová podoba nebude od konceptu až tak vzdialená, pretože model s identickými vonkajšími krivkami už testujú a to nielen v týchto štandardných verziách ale aj vo verzii Civic Type R.

Nový model je okrem pozmeneného grilu charakteristický novými LED svetlami vpredu i vzadu, pričom vzadu vytvárajú populárne písmeno C.

Komentáre k článku