21.12.2015

Mazda je už tretíkrát automobilkou s najúspornejšími motormi v reálnej prevádzke!

Americká agentúra EPA už tretí rok po sebe ohodnotila Mazdu ako značku s najnižšou priemernou spotrebou.

Americká agentúra pre ochranu životného prostredia EPA, ktorá má v popise činnosti aj meranie a testovanie spotreby a emisií nových automobilov tretíkrát ohodnotila Mazdu ako automobilku s najnižšou spotrebou modelového radu. Testovanie emisií a spotreby je v USA nielen výrazne prísnejšie ako v EÚ, najmä je založené na testovaní v podmienkach veľmi blízkych k reálnej prevádzke automobilu na cestách.

Priemerná súhrnná spotreba všetkých modelov značky Mazda predávaných v USA je 29,4 MPG. Automobily značky Mazda teda prejdú 29,4 míle na jeden galón paliva. To znamená, že priemerná súhrnná spotreba všetkých modelov Mazda predávaných v USA je 9,7 litra paliva na 100 km. Nižšiu priemernú spotrebu nových automobilov nedosahuje ani jedna značka na trhu. Priemerné emisie CO2 sú 328 gramov na míľu.

Paradoxom pritom je, že Mazda v USA nedisponuje ani jedným modelom s hybridným, či výhradne elektrickým pohonom. Nemá v ponuke ani naftové motory a nepomáha si ani ďalšími alternatívnymi palivami. Všetko čo má sú atmosférické benzínové motory najnovšej generácie rôznych objemov.

Mazda má v ponuke v USA v podstate tie isté autá ako u nás s výnimkou modelu Mazda 2. K dispozícii je Mazda 3 sedan i hatchback, Mazda 6 sedan, Mazda CX-3, CX-5 i CX-9 a tiež športová Mazda MX-5 Miata. Najlepšiu spotrebu spomedzi modelov dosahuje Mazda 3 sedan s motorom 2,0 SkyactivG. Na diaľnici si v priemere pýta 6,9 litra benzínu na 100 km. Najhoršiu spotrebu na diaľnici má veľké SUV s benzínovým 3,6 litrovým šesťvalcom – a to 11,8 litra benzínu na 100 km.

Pripomenúť treba, že i tieto údaje nemusia zodpovedať dosiahnutej spotreby na našich diaľniciach a to nielen preto, lebo v USA je na diaľnici nižšia povolená rýchlosť, ale hlavne pre úplne iný systém merania. Pritom však priemerná spotreba modelového radu môže ešte klesnúť, pretože Mazda CX-9 dostane nový prepĺňaný štvorvalec namiesto veľkého smädného šesťvalca, ktorý navyše nevyužíval ani technológiu SkyactivG.

 

jh
ZDROJ: EPA

Komentáre k článku