13.10.2015

FOTO: Pozrite si nový sedan FIAT TIPO. Fiat chce cenou napodobniť Daciu!

Cieľom automobilky Fiat je zopakovať úspech Dacie, avšak vo vyššom segmente väčším autom.

Fiat v Turecku práve predstavil svoj nový kľúčový európsky model s názvom Fiat Tipo. V Turecku sa naďalej bude volať Egea (AEgea), avšak v Európe si do mena zoberie kus histórie automobilky. Predstavitelia Fiatu sa vyjadrili, že chcú v Európe napodobniť úspech automobilky Dacia, ktorá spadá pod francúzsky Renault. Avšak Tipo ani zďaleka neútočí na modely značky Dacia. Sedan Tipo a od neho odvodené ďalšie verzie (hatchback, kombi) patria do vyššieho segmentu – do segmentu C. Tipo sa teda všetkými svojimi verziami bude pohybovať v segmente známom ako nižšia stredná trieda, respektíve segment Golf. Avšak Fiat tvrdí, že sa nepostaví do cesty ani Golfu, ani Astre, ani Méganu, či Focusu, ich cenu chce podliezť a poskytnúť lacnejšiu alternatívu.

I keď automobilka zatiaľ neuverejnila cenu automobilu, odborníci očakávajú, že na západe sa bude pohybovať okolo 12-tisíc eur. U nás by auto mohlo byť výrazne lacnejšie, odhadom by mohli základné verzie bez väčších problémov podliezť hranicu 10000 eur, avšak to je skutočne len predpoklad. Ako to bude naozaj úkáže až čas.

Tipo sedan sa môže u nás postaviť napríklad proti Peugeotu 301, či Škode Rapid, hatchback s verziou kombi zas proti spomínanému Golfu a ďalším.

Isté je, že Tipo sa bude vyrábať v Turecku, svoju púť Európou začne na domácej pôde v Taliansku a nasledovať budú ďalšie kľúčové trhy. Predaj by sa mal spustiť v priebehu decembra, respektíve (u nás) začiatkom budúceho roka).

Tipo je 4,5 metra dlhý, 1,78 metra široký a 1,48 metra vysoký. Má 2,64 metrový rázvor a kufor má kapacitu 510 litrov. Od takého Rapidu je teda vo všetkých oblastiach s výnimkou litráže kufra (Rapid 550 l) väčší o niekoľko centimetrov, resp. v prípade výšky milimetrov.

V Turecku je Tipo (Egea) k dispozícii s troma motorizáciami. Na začiatku stoji 1,3 litrový naftový Multijet II s výkonom 94 koní. Ponuka pokračuje jediným benzínovým motorom s objemom 1,4 litra a s výkonom 94 koní (16 V). Nasleduje 1,6 litrový naftový agregát Multijet II s max. výkonom 120 k.

V Európe sa však predpokladá širšia ponuka motorov, očakávať možno tiež prepĺňanú 1,4 litrovú benzínovú motorizáciu.

Auto nechce na zákazníkov útočiť sparťanskou výbavou a ponúkne (v štandarde i za príplatok) moderné prvky ako parkovacie senzory, parkovaciu kameru, asistenčných pomocníkov, infotainment Uconnect s navigáciou, multifunkčný volant a ďalšie. K dispozícii má byť tiež automatická prevodovka, automatická klimatizácia, či sedadlá v kombinácii látka/alcantara resp. koža.

Fiat od modelu Tipo očakáva nielen zvýšenie predaja, ale tiež zabezpečenie ziskovosti automobilky v Európe na dlhšie obdobie. Mimochodom, Fiat nedávno oznámil, že sa mu zatiaľ darí udržiavať nielen zisk ale aj predajnosť a vyzerá to, že rok 2015 bude v čiernych a konečne nie červených číslach.

jh
ZDROJ: Fiat

Komentáre k článku