2015-10-13 07:40:00
TEST Zimné pneumatiky 185/65
TEST Zimné pneumatiky 185/65 R15 Ilustračné foto
Zdroj: autozeitung.de

TEST: Zimné pneumatiky 185/65 R15 pre rok 2015

Jeseň si zamenila pár dní so zimou. Prvý sneh na cestách už je tu. Ste už naň pripravení?

Kto ste neprezuli do zimných pneumatík, môžete mať problémy neuviaznuť na ceste. Ktoré pneumatiky sa hodia na vaše auto? Ak jazdíte s uvedeným rozmerom, pozrite sa, ako otestoval nemecký magazín Autizeitung 14 pneumatík rozmeru 185/65 R15 pre malé a kompaktné vozidlá.

Pneumatiky s rozmerom 185/65 R15 obúvajú najčastejšie vozidlá:

• Alfa Romeo 147, MiTo
• Citroën C3, C3 Pluriel, Xsara Picasso aj DS3
• Dacia Sandero, Logan (MCV), Lodgy, Dokker
• Fiat Punto, Grande Punto, Doblò, Multipla, Qubo
• Hyundai i30, i30 cw
• Kia Rio, cee´d, pro_cee'd
• Mercedes A-Class (až do roku 2012)
• Nissan Note, Tiida
• Opel Corsa (D, E), Astra III, Astra GTC (do roku 2011), Combo
• Peugeot 207, 207 SW, 208, Bipper, Partner
• Renault Clio (Grandtour), Zoe, Kangoo
• Toyota Verso-S

Zima sa v živote motoristu nedá vynechať a predsa len prichádza aj tento rok. Na rad prichádzajú škrabky, nemrznúce zmesi a správne gumové „podrážky“ vášho auta. Zmierňujú problémy pri riadení auta počas chladných mesiacov. Vzhľadom k tomu, že sa dôležitosť pneumatík neustále zvyšuje a samotné označenie pneumatiky hovorí málo o kvalite, magazín otestoval 14 pneumatík vo veľkosti 185/65 R15 na suchých, mokrých a zasnežených cestách.

Na teste boli zastúpenné prémiové produkty značiek Continental, Dunlop, Goodyear a Michelin ako aj štyroch nových, či inovovaných modelov výrobcov Firestone, Kumho, Maxxis a Nokian.

Zdroj: autozeitung.de
Zdroj: autozeitung.de

Neexistuje ideálna pneumatika, ani absolútny kompromis. Vždy je jedna vlastnosť na úkor inej. Ktorá však brzdí najlepšie, je mimoriadne bezpečná a pohodlná aj pri úhybných manévroch a má dostatok trakcie, aby sa zabránilo nehodám? Tieto a mnohé ďalšie otázky zaujímali redakciu a jej testovacích jazdcov počas 15 dní na piatich rôznych testovacích miest v Nemecku, Fínsku a vo Francúzsku. V batožinovom priestore mali inovované Firestone Winterhawk 3, Kumho WinterCraft WP 51, Maxxis WP-05 Arctictrekker a Nokian WR D4.

Rovnako ako v minulom roku vyhral Continental Winter Contact TS 850. Suverén Conti si tak odnáša víťazstvo v dvoch z troch kapitol s najvyšším počtom bodov. Najmä na zasnežených a mokrých povrchoch svieti s extrémne krátkou brzdnou dráhou, má vysokú úroveň priľnavosti a vynikajúcu bezpečnosť jazdy. Jedinou nevýhodou je pomerne vysoký valivý odpor na suchej ceste, kde ho predbehla dvojica Nokian a Goodyear.

Zdroj: autozeitung.de
Zdroj: autozeitung.de

Top-výsledky priniesol test pre spomínané nové pneumatiky Nokian WR D4, ktoré na suchom povrchu odsunuli do tieňa ostatných konkurentov. Aj na zasneženej ceste tiež podáva veľmi dobré výsledky a silnú trakciu. Miesto tri a štyri si zabezpečili súrodenci koncernových značiek Goodyear a Dunlop. V suchom teste je lepší Goodyear, tam Dunlop mierne stráca a pneumatiky sú lepšie na zasneženom povrchu, kde skončili dokonca ako druhé v poradí. Na mokrom povrchu je zasa o kúštik lepší Goodyear. Zrátané a podčiarknuté: sú takmer na rovnakej úrovni. Lepšie vlastnosti v niektorej z kategórií môžete využiť podľa vašich preferencií najčastejších jázd (sucho, mokro, sneh).

Hoci je model Michelin Alpin A4 o rok dlhšie v ponuke, jeho skóre je stále dobré a získal na pevných výkonoch všetkých skúšok. Na úplne spodnej časti rebríčka pri hodnotení vlastnosti na mokrom povrchu je Toyo Snowprox S943. Ukázala, že priľnavosť za mokra a valivý odpor sa vlastne prakticky vylučujú. Pri valivom odpore je japonský výrobca na špičke, pri brzdení na mokre však zlyhal. Rozdiel 15,6 metra za najlepšou pneumatikou Dunlop znamená, že skúšobný Opel Corsa na Toyo ide ešte rýchlosťou okolo 45 km/ v momente, keď na Dunlopoch už stojí.

Zdroj: autozeitung.de
Zdroj: autozeitung.de

Je zaujímavé, že brzdné dráhy testovaných pneumatík na snehu sú pomerne blízko pri sebe. Medzi prvými (Conti) a poslednými (Kumho) sú len dva metre. Výrazne väčšie rozdiely sú pri ovládateľnosti, kde sa hlavne Cooper a Westlake prejavili silnou nedotáčavosťou. Aj na mokrom povrchu je Cooper WM-SA2 pod priemerom. No vyzerá to však tak, že nástupca Cooper SA2+ je už zakľaknutý v štartovacích blokoch a priľnavosť za mokra by mala byť v jeho prípade oveľa lepšia.

Pri skúške ovládateľnosti nenašli skúšobní jazdci žiadne abnormality. Predovšetkým výsledky testu Nokian WR D4 potvrdili detailne, že napriek meraniu na dvoch rôznych skúšobných miestach boli hodboty valivého odporu takmer identické. Malé odchýlky sa pozorovali pri pneumatikách Continental a Vredestein. Napriek tomu boli v medziach tolerancie.

Podrobnejšie výsledky v rozsiahlej tabuľke nájdete priamo na stránke autozeitung.de

Výsledky testov: Zimné pneumatiky 185/65 R15

Pneumatika

body

hodnotenie

mokro

sucho

sneh

Continental ContiWinterContact TS850

415

veľmi odporúčaná

144

127

144

Nokian WR D4

399

veľmi odporúčaná

127

136

136

Goodyear UltraGrip 9

384

veľmi odporúčaná

135

135

114

Dunlop SP Winter Response 2

382

veľmi odporúčaná

129

111

142

Michelin Alpin A4

367

veľmi odporúčaná

114

124

129

Vredestein Snowtrac 5

362

 

111

109

142

Barum Polaris 3

346

 

95

116

135

Kumho WinterCraft WP51

338

 

107

111

120

Firestone Winterhawk 3

338

 

100

112

126

Fulda Kristall Montero 3

317

 

93

98

126

Toyo Snowprox S943

314

 

78

112

126

Maxxis WP-05 Arctictrekker

310

 

80

104

126

Cooper WeatherMaster SA2

299

 

95

102

102

Westlake SW608

394

 

79

99

116

 

 

Jozef Vydra
ZDROJ: autozeitung.de

Komentáre k článku