11.06.2015

Najnovšie BMW radu 7 zaparkuje samé bez vodiča na palube

Prichádza už šiesta generácia luxusného sedanu BMW, ktorá chce nanovo zadefinovať úroveň luxusného zážitku z jazdy.

Rad 7 má takmer štyri desaťročia úspechov po celom svete. Preto v nich chce pokračovať. Okrem klasických agregátov nebude chýbať ani plug-in hybrid 740e. Dostať sa do formy znamenalo nasadenie prísnej redukčnej diéty. Prinieslo to mínus 130 kilogramov oproti predchodcovi. Dosiahnuť to znamenalo použiť ľahké materiály vrátane CFRP, čo je plast vystužený karbónovým vláknom. Okrem bežných výbav bude k dispozícii aj príplatkový M paket.

V rámci rozmerov novinka narástla takmer do všetkých smerov. Pri štandardnom variante G11 sa prezentuje dĺžkou 5 098 mm, šírkou 1 902 mm a výškou 1 478 mm, vďaka ktorým je nový rad 7 o devätnásť milimetrov dlhší a sedem milimetrov vyšší ako predchodca. Šírka zostala zachovaná, rovnako ako rázvor 3 070 mm. Rovnako je na tom aj predĺžený variant G12, ktorý má rázvor 3 210 mm a dĺžku 5 238 milimetrov. Rozchod kolies bol vpredu rozšírený na 1 618 mm (+7 mm), vzadu je však o 4 mm užší (1 646 mm).

V novom BMW sú dôležité moderné technológie, preto autu nechýbajú v danom segmente unikátne laserové svetlomety, systém aktívneho zavesenia kolies Executive Drive Pro alebo plug-in hybridný variant. Ten spája elektromotory a benzínový štvorvalec. Verzia 740e tak dosahuje kombinovaný výkon 240 kW pri normovanej spotrebe 2,1 litra na sto kilometrov. Auto má zvládnuť ísť len na batérie až 40 km pri rýchlosti do 120 km/h. Tento variant pohonu bude k dispozícii aj v predĺženej verzii Long, ktorá vďaka zväčšenému rázvoru má na zadných sedadlách o 9 cm viac pre kolená. Dlhá verzia bude v ponuke aj ako 750l xDrive, 740Li, 730Ld a 730Ld xDrive.

K dispozícii budú už tradične dva varianty karosérie so štandardným a predĺženým rázvorom. Vo výbavách dominuje balík M Sport, ktorý štýlovo zdôrazňuje športové charakteristiky radu 7, pričom balíky Design Pure Excellence a BMW Individual Design Composition sa podobným spôsobom sústreďujú na luxusnú stránku vozidla.

Súčasťou štandardnej výbavy je 2-nápravové vzduchové odpruženie s automatickým vyrovnávaním karosérie vďaka systému Dynamic Damper Control. Systém Driving Experience Control teraz má aj režim Adaptive, ktorý umožňuje prispôsobiť nastavenie vozidla požiadavkám aktuálneho štýlu jazdy a charakteru vozovky. V novom BMW radu 7 sa po prvýkrát predstavuje aj doplnkový systém na kontrolu podvozku Executive Drive Pro: znižuje vychýlenie karosérie pri dynamickom zatáčaní za pomoci elektrických stabilizátorov a zároveň automaticky prispôsobuje nastavenie tlmičov zaznamenaným nerovnostiam na povrchu vozovky.

Ďalšiu svetovú premiéru  má ovládanie gestami BMW: 3D senzor umožňuje intuitívnu a jednoduchú vzájomnú komunikáciu s informačno-zábavným systémom iDrive prostredníctvom vopred definovaných pohybov ruky pomocou gest či dotykmi. Nový BMW Head-Up displej disponuje o 75 % väčšou projekčnou plochou na čelnom skle. K operačnému systému iDrive pribudol dotykový displej pre intuitívnu obsluhu mnohých funkcií, ako aj možnosť dotykového ovládania displeja a ovládacieho panela doplnkovej automatickej klimatizácie s 4-zónovou reguláciou.

Užitočnou novinkou je okrem rôznych jazdných asistentov aj pomoc pri zápchach. Vtedy auto  jazdí v poloautonómnom režime v spolupráci s adaptívnym tempomatom. Podvozok je tiež nastaviteľný pre komfortnú, alebo športovú jazdu. Svetovú premiéru má systém Remote Control Parking, teda diaľkovo ovládané parkovanie. BMW 7 je teda prvé sériové auto, ktoré dokáže zaparkovať samé bez toho, aby potrebovalo kohokoľvek za volantom. Pre túto príležitosť v BMW vyvinuli špeciálny kľúč s displejom.

Na zadných sedadlách nájde cestujúci maximálny luxus. Komfortná zóna totiž obsahuje masážne sedadlá, režim uvoľnenie tela a najmä maximálny priestor. Nechýba ani ambientné osvetlenie vrátane kobercov, rovnako ako panoramatické strecha, ktorá vie vytvárať dojem hviezdnej oblohy.

Pri pohľade pod kapotu zistíme, že radové šesťvalce a vidlicový osemvalec sú úplne nové a majú znamenitý výkon pri nízkej spotrebe. Základným a zatiaľ jediným naftovým agregátom je trojlitrový šesťvalec 730d so 195 kW a 620 Nm krútiaceho momentu. Zrýchli auto z pokoja na sto kilometrov za hodinu za 6,1 sekúnd pri udávanej priemernej spotrebe 4,5 až 4,9 litra na sto kilometrov. Z benzínových pohonných jednotiek je dostupný tiež trojlitrový šesťvalec 740i, ktorý ponúka 240 kW a 450 Nm. Auto je s ním na stovke za 5,5 sekundy a spotrebuje 6,6 až 7,0 litra paliva na sto kilometrov. Vrchol radu potom tvorí preplňovaný osemvalec s objemom 4,4 litra, ktorý sa môže pochváliť výkonom 330 kW a krútiacim momentom 650 Nm. Stačí to na zrýchlenie na stovku za 4,4 sekundy pri spotrebe 8,1 až 8,3 litra na sto kilometrov, štandardom je v tomto prípade je pohon všetkých kolies.
 

BMW 7 – technické údaje motorov

 

Model

740i

750i xDrive

730d

730d xDrive

740e

 

Zdvihový objem [cm³]

2998

4395

2993

2993

1997

 

Valce/ventily

6/4

8/4

6/4

6/4

4/4

 

Najvyšší výkon [kW/min]

240/5500-6500

330/5500-6000

195/4000

195/4000

190/5000-6500,
celk. výkon 240kW

 

Krútiaci moment [Nm/min]

450/1380-5000

650/1800-4500

620/2000-2500

620/2000-2500

400/1250-4800

 

Prevodovka

8 ZF

8 ZF

8 ZF

8 ZF

8 ZF

 

Max. rýchlosť [km/h]

250

250

250

250

240

 

Zrýchlenie 0-100 km/h [s]

5,5

4,4

6,1

5,8

5,6

 

Prenos výkonu motora zabezpečuje inovovaná osemstupňová prevodovka ZF Steptronic s optimalizovanou účinnosťou, kde zaujme preraďovaním prevodových stupňov podľa údajov z navigácie. Samozrejme, že technických noviniek je podstatne viac a len ich vymenovanie by zabralo ďalšiu stranu textu. Postupne sa s nimi budete môcť stretnúť aj na našich stránkach.

Je evidentné, že s novým, v poradí už šiestym BMW 7, sa automobilka chce dostať na vrchol triedy a prispôsobila k tomu úplne všetko snaženie. Takže ostáva čakať, či investícia do technológií prospeje tejto snahe a či sa BMW podarí dostať sa na piedestál luxusného segmentu.

Pozrite si ešte video s pohľadmi na nové BMW zvonka

Tu sú obrázky z interiéru

Takto nové BMW 7 s predĺženým rázvorom jazdí:

Jozef Vydra
ZDROJ: BMW Group

Komentáre k článku