17.12.2014

Alfa Romeo spolu s novými modelmi chystá aj nové motory. Vieme aké!

Pozdvihnutie živoriacej a pritom tak výnimočnej značky Alfa Romeo je v FCA aktuálne úloha č. 1. Chystajú sa aj nové motory.

Alfa Romeo má v súčasnosti takmer výhradne motory, ktoré sa používajú v celom spektre značiek novovzniknutého koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles). Benzínová 1,4T, naftová 1,6-tka a naftový dvojliter. Azda jedinú výnimku tvorí rokmi obnovovaný a vylepšovaný motor – 1 750 TBi, ktorý môžete získať iba v najvýkonnejšej Giuliette Quadrifoglio Verde.

To sa však zmení s príchodom nových modelov. Sedan s kódovým označením 952, ktorý sa doteraz prezýval ako Giulia príde na trh v roku 2016. Síce má koncern v rukách viacero možností, pre tak dôležitú značku akou sa Alfa stane, radšej zvolil nové (má to svoje dôvody).

Najzaujímavejším motorom je rozhodne benzínová V6-tka s maximálnym výkonom na úrovni 480 koní. Pôvodne sa očakávalo, že to bude ten istý šesťvalec, ktorý stavia Ferrari pre Maserati, no Ferrari by také množstvo pohonných jednotiek aké bude potrebovať Alfa nedokázalo vyrobiť. Výroba sa tak musí presunúť. Pohonná jednotka pre Alfu tak bude vychádzať z trojlitra od Ferrari, no bude prevŕtaná na obsah 2,9 litra s viacerými zmenenými parametrami.

Druhým, dostupnejším motorom bude nový benzínový radový štvorvalec s obsahom 2,0 litra. Jeho výkonnostné parametre sa budú pohybovať v rozmedzí 180 až 330 koní a aj ten si budete môcť objednať s novým sedanom 952. Bude využívať technológiu MultiAir a nazvaný bude Global Medium Engine, čo znamená, že ho (spolu s ďalšími) budú využívať aj ostatné značky koncernu.

Ešte stále je pre Európana zaujímavejší naftový pohon. Ten bude zabezpečovať nový 2,2 litrový štvorvalec, ktorý Alfa vyvíja spoločne so špecialistom na naftu – VM Motori (vlastní Fiat). Ten by sa mal pohybovať v špecifikáciách od 135 do 210 koní. Rovnaké korene má aj už používaný najvýkonnejší motor.

Ten bude vrcholom naftových motorizácii. Ide o trojlitrový šesťvalec do V, ktorý sa v súčasnosti ponúka najmä v Jeepoch a v Maserati. V Alfe bude maximálny výkon až 375 koní.

Všetky tieto novinky sú súčasťou veľkého plánu na oživenie Alfy. Ten počíta s celkovými investíciami vo výške 5 miliárd eur. Cieľom plánu je zvýšiť predaje Alfy zo súčasných 74 000 na 400 000 v roku 2018. Po sedane (a kombi) veľkostne niekde medzi BMW 3 a 5 označovaným zatiaľ ako Projekt 952 príde v následnosti SUV veľkosti Audi Q5 (stredne veľké SUV) označované ako Projekt 949.

Ján Hargaš
ZDROJ: Automotive news

Komentáre k článku