25.02.2014

ŽENEVA: Jaguar XFR-S Sportbrake – je kombík s výkonom 550 koní.

Jaguar privezie do Ženevy svoje superkombi. Žeby na Ostrovoch vyrástla konkurencia Mercedesu E 63 AMG S kombi a Audi RS6 Avant?

Jaguár nielenže nedávno zožral sliepku z Mercedesu, teraz sa chystá aj na skratku AMG, pri ktorej sa aj Nemcovi rozbúši srdce (asi prisťahovalec). Papuľa Jaguáru sa však otvára ešte viac, pretože okrem AMG, chce načať aj športovú skratku RS od Audi.

Má však Jaguár dosť veľkú papuľu a nie je to preňho príliš veľké sústo? Na túto otázku by sme tiež radi vedeli odpoveď. Všetko totiž záleží na tom ako si bude počínať na ceste, ako sa budú cítiť pasažieri a tiež ako často bude navštevovať servis...  

Treba však povedať, že vo všetkých vyššie spomenutých oblastiach sa Jaguár naozaj veľmi snažil a preto sa pokojne môže stať, že nemeckú konkurenciu naozaj prinajmenšom načne.

Jaguar XFR-S Sportbrake poháňa 5,0 litrová prepĺňaná benzínová V8-čka s výkonom 405 kW (550 k) pri 6500 otáčkach a s maximálnym krútiacim momentom 650 Nm pri 2500-5500 otáčkach.  

Z nuly na 100 km/h zrýchli za 4,8 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky limitovanú na 300 km/h.

Okrem silného motora ponúka vylepšenú aerodynamiku. Pôvodný XF Sportbrake bol pri zmene na XFR-S Sportbrake doplnený prvkami prevzatými zo sedanu XFR-S. Auto sa bude ponúkať s 20 palcovými kolesami a s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Jaguar uvádza, že veľkosťou kufra dobehol konkurentov, no neuvádza samotnú veľkosť kufra. Čo sa však dozvieme hneď, je skutočnosť, že po sklopení sedadiel sa do zväčšeného kufra zmestí 1675 litrov niečoho...

Auto vyzerá dobre a jeho krivky si môžete do sýta vychutnať v galérii.

Jaguar okrem tejto supervýkonnej verzie ponúkne aj realistickejší a ekonomickejší XF R-Sport s novým naftovým motorom s obsahom 2,2 litra a s výkonom 120 kW (163 k).
Aj vy máte z tých skratiek guláš...?

Ján Hargaš
ZDROJ: Jaguar

Komentáre k článku