2023-07-27 11:00:00
Mitsubishi L200/Triton 2024
Mitsubishi L200/Triton 2024
Zdroj: Mitsubishi

FOTO: Mitsubishi L200 6. generácie prichádza s novým rámom i dizajnom

Mitsubishi sa po deviatich rokoch rozhodlo kompletne prepracovať svoj globálny model zvaný Triton.

Triton sa včera predstavil na svojom najdôležitejšom trhu - v Thajsku. Model, ktorý sa na niektorých trhoch vrátane Európy nazýva L200 sa už v Thajsku začal rovno predávať. Jeho kľúčovým trhom bude tak ako doteraz Ázia a Oceánia, no po 12-rokoch sa vráti aj na domáci trh do Japonska. Aj výroba prebieha v Thajsku rovnako ako doteraz.

Nový model L200/Triton prešiel dôkladnou aktualizáciou a nie je pochýb o tom, že ide naozaj o nový model. Pri rebrinovom ráme totiž Mitsu prešlo na ocele s vyššou pevnosťou, čo vozidlu zabezpečuje rám s torznou tuhosťou vyššou až o 60% a s tuhosťou v ohybe vyššou až o 40%. Auto je tiež rozmerovo väčšie, i keď značka zatiaľ presné vonkajšie a vnútorné parametre neodhalila. Pri náraste rozmerov sa vraj trom diamantom podarilo zachovať podobnú hmotnosť ako pri pôvodnom modeli práve vďaka novým oceliam a ľahším materiálom.

Zdroj: Mitsubishi

Automobil má Podkapotou vynovený 4N16 2,4 litrový turbodiesel s tromi úrovňami výkonu. Základný variant ponúkne 110 kW, stredná cesta má 135 kW a najsilnejšia verzia má 150 kW a 470 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 1500-2750 ot/min. Motor prenáša svoju silu na zadné, či všetky štyri kolesá prostredníctvom 6-stupňovej automatickej prevodovky, alebo novinky - manuálnej 6-stupňovej prevodovky bez mechanického prepojenia s prevodovkou a pohonnou jednotkou. Radenie prebieha elektricky prostredníctvom shift-by-wire. Pôjde teda o zaujímavú novinku plnú snímačov. Cieľom je úplne eliminovať drsnosť chodu a vibrácie, ktoré užívatelia pociťovali pri radení. Za prevodovkou pokračujeme s dvomi verziami pohonu všetkých kolies označované názvami Super Select 4WD-II a Easy Select 4WD. Ten rafinovanejší disponuje centrálnym zamykateľným diferenciálom a redukciou, no tiež 7 módmi na jazdu v teréne i na ceste. Auto je po novom vybavené aj novou elektronickou simuláciou diferenciálu s pribrzďovaním vnútorného kolesa - to pre lepšie jazdné vlastnosti na asfalte. Jazdné módy ako Blato, či Sneh a Skaly ovplyvňujú nielen odozvu akcelerátora ale aj uzamykanie diferenciálu, či prechod na redukované prevody.

Novinky možno nájsť aj na nápravách. Vpredu si auto zachováva pôvodný typ s dvojitým lichobežníkovým ramenom, no vpredu i vzadu mení geometriu, tlmiče i pružiny pre vyššiu odolnosť i lepšie jazdné vlastnosti na ceste i v teréne, no predovšetkým pre zvýšenie komfortu na ceste. Napríklad má auto mäkšie pružiny s pevnejšími tlmičmi uloženými vyššie a tlmiče majú vyšší zdvih.

Zdroj: Mitsubishi

Kompletne prepracovaný je aj interiér, opäť platí, že L200 chce ponúknuť maximum priestoru a v kabíne typu Double Cab, no tiež Club Cab a Single Cab. Nový infotainment, nová palubná doska, nový volant a ďalšie komponenty uprednostňujú dobrý finiš a kvalitný vzhľad. Ako uvidíte v galérii okrem plne koženého, či textilného poťahu na nových sedadlách môžete mať aj kombináciu kože s umelým vláknom typu Alcantara. Auto má tiež zmenenú ložnú plochu všetkých verzií, zároveň je o 45 mm položená nižšie pre zvýšenie praktickej stránky. Tradične ide o pikap s nosnosťou 1 tony, takže tu zmeny netreba hľadať.

Auto príde na trh s plným priehrštím asistenčných systémov pomáhajúcich v teréne - výjazd, zjazd, či rozbeh v kopci, ale tiež s cestnými asistenčnými systémami vrátane adaptívneho tempomatu, núdzového brzdenia, či upozornenia na premávku za vozidlom pri cúvaní a mnohých ďalších.

O príchode modelu do Európy nie je zatiaľ reč, no Mitsu model považuje za globálny, a keďže sa auto nemusí zaoberať emisnými normami osobných vozidiel, predstava, že by nová generácia prišla aj do EÚ nie je až taká vzdialená, no pri Mitsu človek nikdy nevie, až do momentu, kým sa sami nerozhodnú, kedy a čo nám povedať. Detailne si nové auto môžete pozrieť v galérii. Okrem tejto výraznej oranžovej, ktorá nemusí byť každému pochuti, je v galérke aj sivá verzia, ktorá menej extrémne ukazuje nový dizajn vozidla.

Zdroj: Mitsubishi

AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mitsubishi

Komentáre k článku


Stream naživo