2023-06-04 09:56:00
Aston Martin DB12
Aston Martin DB12
Zdroj: Aston Martin

Aston Martin DB12 je evolúciou, ale už iba s V8

Aston Martin pridáva do svojho portfólia novú generáciu veľkého kúpe, teda skôr veľmi hĺbkovo vylepšenú verziu veľkého kupé.

Toto auto nemá byť zaujať agresívnym prevedením, má byť stále dostatočne komfortnou alternatívou na cestovanie. Prichádza model DB12, ktorý v podstate nadväzuje na svojho pôvodcu DB11. Je to nielen tvarom, ale aj celkovým poňatím vozidla. Prináša však jednu šokujúcu informáciu. Motor V12 už v ponuke nebude.

Najviac vidno to, že auto je vylepšením predchodcu pri pohľade na niektoré časti zvonka. Áno, maska má iné stvárnenie, áno, svetlá majú full LED technológiu s novými dizajnovými elementami, ale stále vidno príbuznosť. To isté platí aj o zadnej časti. Bočný pohľad zase umocňujú 21-palcové zliatinové disky, za ktorými sú brzdové kotúče s priemerom 40 cm vpredu a vzadu 36 cm. Tieto drobnosti sú však trochu v tieni zapustených kľučiek a bezrámových spätných zrkadiel optimalizujúcich obtekanie vzduchu.

Interiér je tiež len evolúciou, vypadá stále ako klasický Aston Martin, ale posunutý do prítomnosti. Automobilka však predviedla úplne nový informačno-zábavný systém, ktorý vraj vyvíjala úplne sama. Systém využíva možnosti aktualizácie cez mobilné pripojenie a tiež využíva bezdrôtové zrkadlenie Apple CarPlay a Android Auto. Z hľadiska navigácie bude krokom vpred inovované 3D zobrazenie.

To zásadné je však pod prednou kapotou. Aston Martin z ponuky modelu DB12 vypustil motor V12, ktorý ešte pôvodný model DB11 mať mohol. Aj napriek tomu je táto verzia najvýkonnejším DB v histórii. Prečo nie celkovo? Lebo stále existuje model DBX 707, ktorý má taký výkon ako naznačuje označenie modelu.

Zdroj: Aston Martin

Aston Martin DB12 teda poháňa motor V8 s dvomi turbami, ktorý ma objem 4 litre a vyrába ho Mercedes-AMG. Nový agregát bude mať výkon až 494 kW (671 k) pri 6000 otáčkach. Krútiaci moment s hodnotou 800 Nm príde v intervale od 2750 do 6000 otáčok. Ak si pamätáte, že pôvodný model DB11 bol vybavený aj osemvalcom, tak oproti nemu má nová verzia výkon zvýšený až o 30 %. Taktiež je výkon vyšší o 30 kW (41 k) oproti DB11 AMR. Práve táto špecialita mala 5,2-litrový motor V12. Súčasná situácia hovorí, že na stovku sa DB12 zostať dostane za 3,6 sekundy a maximum má byť až 325 km/h.

Aj keď motorické parametre, okrem toho výkonu a krútiaci moment vyzerajú veľmi podobne, bolo treba zmeniť niekoľko zásadných veci. Preto tento motor dostal iné vačkové hriadele, ale aj zmenené kompresné pomery. Má takisto získal väčšie turbá a chladenie doplnené o dva ďalšie chladiče. Veľkým prekvapením bude použitie elektronicky riadeného zadného diferenciálu. To však znamená, že z uzavretého na otvorený sa premení za niekoľko milisekúnd. Medzi diferenciálom a motorom bude, logicky, ešte prevodovka. Štandardne bude 8-stupňová automatická a bude vlastne jedinou možnosťou.

Podvozok modelu DB12 tiež prejde vylepšením a bude mať novú generáciu adaptívnych tlmičov a iné stabilizátory s tuhším nastavením. Na výber budú 3 režimy, GT, Sport, Sport +. Tieto už tradične menia nielen tuhosť podvozku, ale aj agilitu vozidla celkovo. Výrobca hovorí, že v nastavení GT bude nový model DB12 komfortným automobilom.

Do predaja sa má DB12 dostať tento rok a výroba začne už na jeseň, či skôr na prelome jesene a zimy. Viac foto nájdete v galérii. 


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Aston Martin

Komentáre k článku


Stream naživo