2022-07-08 16:50:00
Volkswagen Phaeton D2 2016
Volkswagen Phaeton D2 2016
Zdroj: Volkswagen

FOTO: Volkswagen ukázal Phaeton D2 - auto, ktorá malo prísť, no neprišlo

Volkswagen mal Phaeton a chcel mať aj druhú generáciu. Doteraz sme ju nikdy nevideli.

Teraz sa ale Volkswagen rozhodol zmeniť to. Ukázal nám prototyp automobilu, ktorý bol naozaj len kúsok od sériovej výroby. Phaeton druhej generácie už bol prakticky hotový, no potom sa udiali veci, ktoré všetko zmenili. V čase jeho vývoja prišla aféra Dieselgate a krátko pred jeho úplným dokončením, v reakcii na výrazné ekonomické problémy a blížiace sa dramatické zmeny v automobilovom priemysle prišiel čas škrtať projekty, ktoré samé o sebe neprinesú zisk. A Volkswagen škrtol aj Phaeton druhej generácie. Namiesto neho investoval do rozvoja elektromobilov, hybridov a nových služieb a produktov s nimi súvisiacimi.

Volkswagen Phaeton bol vždy tak trochu automobilom, na ktorý sa časť manažmentu značky pozerala s rozpakmi, možno až s odporom. Naopak, jeho stvoriteľ Ferdinand Piech toto auto nielenže priviedol na svet, dlho si za ním stál, aj keď predaje Phaetonu nikdy neboli extrémne dobré. Zákazníci totiž od automobilky Volkswagen luxusnú limuzínu akosi nevedeli prekusnúť. Akéže to je auto, keď sa volá ľudové, no vyrába limuzíny? Predaje možno neboli extrémne dobré, ale auto dobré bolo a nová generácia mala byť ešte lepšia. Výkladná skriňa automobilky Volkswagen mala už pred šiestimi rokmi (keď mala byť uvedená) prvky výbavy a dizajnu, ktoré jej mohli zabezpečiť výraznejší úspech ako pri prvej generácii. Automobil s dĺžkou 5,06 metra sa páči aj súčasným dizajnérom automobilky. Vedie ich Jozef Kabáň (na titulnej foto v strede), aby sa nezabudlo. Aj on sa o dizajne VW Phaeton D2 vyjadril pochvaľne. Auto malo mať výrazný, no tradične mierne konzervatívny a zároveň luxusne postavený dizajn, ktorý by dokázal zaujať zákazníka nielen v USA, no nepochybne i v Číne. Priestrannej kabíne mali dominovať výrazné displeje, jeden z nich mal byť dokonca zahnutý, niečo čo je frajerina v automobilovom priemysle aj dnes, no nie každý si na to trúfne. Volkswagen však technológiu mal už v roku 2016, a keď ju nemohol využiť v Phaetone, dodal ju do exkluzívnych verzií Tuarega v roku 2018. Čo poviete na Phaeton D2? Je ho škoda?


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Volkswagen

Komentáre k článku


Stream naživo