2022-03-24 13:15:00
Honda Civic eHEV
Honda Civic eHEV
Zdroj: Honda

FOTO: Nový Civic bude výkonný, pritom hybridný. A bude aj Type R

Obavy sa rozplynuli. 11. generácia modelu Honda Civic ponúkne viac ako len vlažné rozjazdy a dynamický dizajn.

Dynamiku totiž bude mať aj jediná motorizácia, ktorú si Civic dovezie do Európy. Narozdiel od HRV nepôjde v šľapajách modelu Jazz eHEV a neskopíruje jeho pohon. Do väčšieho Civicu príde prepracovaný hybrid, ktorého predchádzajúcu verziu som zažil v modeli CRV. Motorizácia prešla aktualizáciou a Podkapotou modelu Civic sľubuje dostatok výkonu i krútiaceho momentu pri zachovaní výborných spotrieb paliva.

Civic bude v Európe len v dvoch motorizáciách. Ako nenabíjačkový full hybrid e:HEV a ako Type R, ktorý príde budúci rok. e:HEV má k dispozícii dvojlitrový neprepĺňaný priamovstrekový štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle, ktorý kombinuje svoju silu s dvomi elektromotormi. Systém pracuje v troch režimoch, iba v jednom z nich sa do sústavy pripája aj nový spaľovací motor. Buď pracuje ako elektromobil, alebo sa zobudí spaľovací motor a poháňa generátor, alebo sa cez spojku pripojí k jednostupňovej prevodovke a pošle svoju silu rovno na kolesá. Také sa však deje jedine pri požiadavke vyššieho výkonu vo vyšších rýchlostiach, teda napríklad na diaľnici. Celkový systémový výkon agregátu je 135 kW (181 k) a krútiaci moment 315 Nm. Motor má mať mimoriadne vysokú termálnu účinnosť až 41% podobne ako agregát, ktorý využíva Toyota vo svojom full hybride. Novinkou je aj vylepšená 72-článková lítium-iónová batéria. Honda počúvala svojich zákazníkov a väčšmi sa zaoberala utlmením hlučnosti a drsnosti chodu agregátu i podaniu výkonu.

Auto má v porovnaní s predchodcom o 25 mm nižšiu úroveň kapoty a zväčšené čelné sklo, čo má prispieť k vzdušnosti kabíny a zlepšiť výhľad vpred zo zadných sedadiel. Auto má tiež o 35 mm dlhší rázvor, čo má podľa Hondy potvrdzovať, že Civic je priestranný hatchback. Auto má vzadu širší rozchod a dizajn upravený tak, aby pôsobilo konzervatívnejšie, teda elegantnejšie a širšie. Novinkou je veko piatych dverí, ktoré je vďaka živicovému kompozitu o 20% ľahšie ako doteraz. Úpravy sa dotkli aj predchodcu, vozidlo má podávať výraznejší výkon v priamom smere a má tiež lepšie prechádzať zákrutami. Zmeny na podvozku zahŕňajú aj nové guľové čapy, či predný tlmič.

Aj v kabíne prešlo auto aktualizáciou, nesie najnovší infotainment a pokročilejší balík asistentov Honda Sensing s novou kamerou s lepšou rozlišovacou schopnosťou, má 10,2 palcový digitálny prístrojový štít a 9 palcový dotykový displej. K tomu treba prirátať audiosystém Bose, kvalitnejšie povrchové materiály a viac prehľadnosti v ovládacích prvkoch. Nové auto sa na trhy v Európe dostane na jeseň tohto roka. Potenciálni záujemcovia sa už teraz môžu registrovať na stránke Hondy.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo