25.06.2021

FOTO: Prvá Toyota Yaris Cross je už na Slovensku. Malý crossover aj s 4x4

Crossover v segmente B s pohonom všetkých kolies je skutočne raritou.

 

Dnes viac než v minulosti, no aj pred pár rokmi by ste ponuku malých SUV a crossoverov s pohonom všetkých kolies porátali na prstoch jednej ruky. Dnes teda prichádza nový hráč a rozhodne nemá malé ciele. Útočí priamo na vrchol tak, ako to má Toyota vo zvyku. Nejde pritom o žiadnu hračku, či dámsku kabelku, terénu sa skutočne nebojí a so svetlou výškou 170 mm a krátkymi prevismi má pri celkovej dĺžke 4180 mm naozaj čo povedať aj pri zdolávaní náročnejších ciest. Navyše má v prípade osadenia pohonu všetkých kolies vzadu viacprvkové zavesenie a Toyota očakáva, že táto verzia bude ponúkať aj vyslovene zábavné jazdné vlastnosti. Aj so 4x4 dodáva príjemný objem kufra 320 litrov, bez neho ešte väčší (397 l).

Podstatné je, že pohon všetkých kolies netrpí na mechanické straty, a teda nezvyšuje celkovú spotrebu. No a o naozaj nízku spotrebu sa stará najnovšia generácia hybridného pohonu od Toyoty, ktorej základom je 1,5 litrový trojvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle kombinovaný s eCVT prevodovkou. Ak netúžite po 116 k hybride v cene od (19 990 eur), stále si môžete vybrať rovnaký motor, avšak s vyšším výkonom (125 k) a aj s manuálnou prevodovkou (od 16 990 eur. Alebo s CVT (19 490 eur). Verzia s pohonom i-awd štartuje, podobne ako verzia s CVT, od druhej najnižšej výbavy Comfort a cenovka takejto špecifikácie je 22 990 eur. K tomu ešte pakety Tech a Style oba po 800 eur, metalíza a auto má naozaj všetko. A ak sa máli, je tu ešte úplne premotivovaná verzia Premiere Edition za 27 590 eur.

Auto sa posadí medzi modely Yaris a C-HR. Kým ale C-HR patrí skôr k štýlovým SUV kupé, Yaris Cross chce ponúknuť ako dostatok vnútorného priestoru, tak solídnu svetlosť, prejazdnosť a samozrejme vysoký posed.

Auto stojí na novej TNGA platforme a má viacero spoločných vnútorností práve s novým Yarisom. Keď ich ale postavíte k sebe, ťažko nájdete spoločnú dizajnovú reč. V kabíne je spoločných prvkov viac vrátane sedadiel, volantu, či komponentov palubnej dosky.

Auto je v súčasnosti už druhý mesiac v predpredaji a slovenský import si aj vďaka novo nadobudnutej prítomnosti v B SUV segmente trúfa v priebehu nasledujúcich rokov zvýšiť svoj výtlak z piateho celkového miesta na našom trhu až na druhé, rovno za zdanlivo nedosiahnuteľnú métu prvej priečky zvanej Škoda. Viac obrázkov Toyoty Yaris Cross nájdete v galérii. 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku