2021-01-21 12:00:00
Nissan micro hybrid a
Nissan micro hybrid a Nissan e-Power Nissan Qashqai
Zdroj: Nissan

Nový Nissan Qashqai: buď mild-hybrid, alebo unikátny hybrid ako lokomotíva

Uvedenie nového Nissanu Qashqai je doslova za rohom. Už poznáme motorizácie.

Bez elektromotora to nepôjde. Nový Nissan Qashqai zaútočí na európskych zákazníkov ako moderným dizajnom v štýle elektromobilu Aryia, tak novými motorizáciami. K tomu pridá štipku korenia v podobe populárnej karosérie crossover a silu svojho mena. 

Auto už nebude mať Podkapotou naftové motorizácie. Gro ponuky tvorí 1,3 litrový aliančný turbomotor označený ako Dig-T v kombinácii s 12Voltovým hybridným systémom. Zákazníci si budú môcť objednať verziu s manuálnou i s automatickou prevodovkou. Motor bude dostupný v dvoch výkonoch - 140 a 160 koní. Výkonnejšia verzia dostane aj najnovšiu verziu X-tronic CVT prevodovky, pričom pohon všetkých kolies bude dostupný práve s ňou. 

Zdroj: Nissan

Keďže však pôjde len o 12 Voltovú architektúru, skôr by sme mali hovoriť o mikrohybride. Elektromotor sa bude starať o rekuperáciu, čo predĺži čas, pri ktorom bude môcť byť motor vypnutý (štart-stop). Motoru pomôže skromnými 6 Nm v prípade potreby. 

Zaujímavejšia motorizácia je označená ako e-Power. Už dávnejšie bola predstavená v Japonsku napríklad pri modeli Note. Nissan namiesto toho, aby využíval v aliancii vyvinutý hybridný systém známy ako E-TECH, používa vlastný. Zaujímavejšie je to nielen samotným systémom, ale aj tým, že je to práve Renault, kto preberá väčšinu aktivít značky Nissan v Európe vrátane výroby automobilov. 

Kým E-TECH kombinuje silu elektromotora a spaľovacieho motora prostredníctvom jedného srdca - prevodovky, e-Power využíva spaľovací motor len ako zdroj energie. Systém mení pohybovú energiu spaľovacieho 1,5 litrového atmosférického štvorvalca na elektrinu cez generátor, tá je ukladaná v batérii a následne putuje cez menič k silnému elektromotoru. 

Zdroj: Nissan

Spaľovací motor nemá možnosť poháňať priamo kolesá, čo znamená, že automobil pracuje na podobnom princípe ako dieselová lokomotíva. 

Elektromotor má výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 330 Nm. Takýto systém by mal podľa Nissanu autu nielenže zabezpečiť výraznú úsporu paliva a emisií, zároveň by mal prispieť ku komfortnému prechodu od spaľovacieho k elektrickému motoru pre zákazníkov. Viac detailov sa dozvieme neskôr. 

Zdroj: Nissan


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Nissan

Komentáre k článku


Stream naživo