ŽENEVA: Mercedes Triedy E prešiel dôkladným faceliftom
Trieda E má novú tvár, prepracované svetlá a novú generáciu asistenčných systémov i motorov.
Trieda E vo verziách sedan a kombi je prvým predstaviteľom rozsiahlej aktualizácie konštrukčného radu a svoju digitálnu svetovú premiéru oslávila na mediálnej platforme Mercedes me media. K európskym zákazníkom príde sedan aj kombi v lete 2020. Krátko na to bude nasledovať dlhá verzia sedanu (v Číne), ako aj kupé a kabriolet.
S viac ako 14 miliónmi dodaných sedanov a kombi od roku 1946 je Trieda E najpredávanejším modelovým radom v histórii značky Mercedes-Benz. Mnohí ju považujú za „srdce značky“. V roku 2016 sa desiata generácia Triedy E vyznačovala svojím čistým a súčasne emocionálnym dizajnom, ako aj špičkovým a exkluzívnym interiérom. Charakteristický bol aj počet inovácií, napríklad v asistenčných jazdných systémoch. Do dnešného dňa sa pre kúpu sedanu alebo kombi Triedy E aktuálnej generácie rozhodlo už viac ako 1,2 milióna zákazníkov.
Nová tvár, nové nárazníky, nové výhradne LED diódové predné i zadné združené svetlomety. Nová vizáž verzie All Terrain, ktorá by mala byť ešte lepšie odlíšiteľná od bežných verzií. Nová úprava zovňajšku v základnej výbave – Avantgarde, nové asistenčné systémy, kapacitné sledovanie rúk na volante, kapacitné dotykové ovládače, v základnej výbave dva 10,25 palcové displeje inftainmentu a úplne nový benzínový štvorvalcový dvojlitrový motor M 254. Motor má ISG štartér generátor druhej generácie, 48 Voltovú napäťovú sústavu a celkový výkon 200 + 15 kW. Novinkou je prítomnosť elektrického dúchadla/kompresoru, ktoré vženie potrebný vzduch do spaľovacích priestorov okamžite po zošliapnutí plynu a tým nielen zlepšuje odozvu motora, ale tiež zlepšuje ekonomiku jazdy.
Nová Trieda E má k dispozícii novú generáciu asistenčných jazdných systémov. Rozpoznávanie zloženia rúk z volantu je teraz kapacitné. Znamená to, že už nebude stačiť položiť na volant flašu, volant bude vyžadovať prítomnosť rúk.
Niektoré funkcie inteligentného jazdenia si možno na želanie doobjednať v balíku asistenčných jazdných systémov. Medzi ne patrí aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti, prispôsobovanie rýchlosti na báze trasy pred zákrutami, kruhovými objazdmi, mýtnymi stanicami, križovatkami v tvare T, ako aj pred odbočovaním/výjazdom z diaľnic/rýchlostných ciest. Keď vodič zapne aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC s prispôsobovaním rýchlosti na báze trasy, Trieda E dokáže reagovať aj na údaje z LiveTraffic. Keď systém rozpoznaná dopravnú zápchu, rýchlosť sa preventívne zníži na cca 100 km/h, ak sa vodič nerozhodne inak. V dopravnej zápche na diaľnici dokáže aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach prevziať úlohu udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a udržiavať odstup až do rýchlosti približne 60 km/h. Vozidlo sa dokáže opätovne rozbehnúť až do jednej minúty od zastavenia.
Aktívny asistent riadenia dokáže vodičovi na viacpruhových cestných komunikáciách pomôcť funkciou vytvorenia záchrannej uličky. Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla ponúka rozšírenú ochranu pri vystupovaní. Okrem toho dokáže aktívnym zásahom bŕzd reagovať na vozidlá v mŕtvom uhle aj v kritickom priestore. Keď vozidlo stojí, dokáže pred vystúpením vizuálnou výstrahou v spätnom zrkadle signalizovať, že v kritickej oblasti prechádza vozidlo či bicykel. Aktívny asistent parkovania s PARKTRONIC a 360-stupňovou kamerou umožňuje automatické zaparkovanie a vyparkovanie. Nová Trieda E dokáže po prvýkrát rozpoznať a využiť parkovacie plochy na väčších parkoviskách len na základe značenia. Pri vyparkovaní dokáže systém varovať pred premávkou križujúcou cestu za vozidlom a v prípade pochybnosti aj zabrzdiť.
Modernizácia modelu prináša do Triedy E kompletne nový volant. Ovládanie funkcií ovládania združeného prístroja a multimediálneho prístroja prebieha potiahnutím prsta po dotykovej ploche. Princíp použitý v prípade tlačidiel dotykového ovládania sa mení z optického na kapacitný. V novej Triede E je použitá najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX. S ním sa sériovo dodávajú dve veľké obrazovky s rozmermi 10,25 palca/26 cm, na želanie sa dodávajú dve obrazovky s rozmermi 12,3 palca/31,2 cm. Používateľ si môže vybrať zo štyroch štýlov: Moderný klasický, Športový, Progresívny a Decentný.
URBAN GUARD predstavuje výbavu, ktorá spája prvky na ochranu vozidla pred vandalizmom a kriminalitou. V polovici roka 2020 sa majú podľa plánu objaviť dva balíky mimoriadnej výbavy, ochrana vozidla URBAN GUARD a ochrana vozidla URBAN GUARD Plus.
Sedem modelov je k dispozícii vo forme hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete (s dieselovým a benzínovým motorom, sedan a kombi, s náhonom na zadné a na všetky kolesá). Motory ponúkajú v prípade benzínových motorov výkon od 115 až po 270 kW, pri dieselových motoroch začína výkonová ponuka na úrovni 118 a končí na 243 kW. Prvýkrát rozšíri portfólio motorov štvorvalcový benzínový motor (M 254) s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie. Modely s týmto agregátom budú disponovať 48-voltovým elektrickým systémom. V benzínovom štvorvalcovom motore M 254 spojil Mercedes-Benz úpravu valcov NANOSLIDE®, honovanie valcov CONICSHAPE® a dodatočnú úpravu spalín priamo na motore. Štartovacím generátorom ISG disponuje aj radový šesťvalcový benzínový motor (M 256). Ponuku motorov dopĺňa šesťvalcový dieselový motor (OM 656). ). V prípade tohto motora a jeho štvorvalcovej verzie OM 654 bola rozšírená dodatočná úprava spalín. Prevodovka 9G-TRONIC bola zdokonalená na účely adaptácie štartovacieho generátora ISG a najprv bude použitá vo štvorvalcovom agregáte.
Trieda E sedan a kombi sa vyrábajú vo výrobnom závode Mercedes-Benz v Sindelfingene a schádzajú z rovnakej linky ako modely Mercedes-Benz CLS a Mercedes-AMG GT 4-dverové kupé.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mercedes
Komentáre k článku